Drzna eleganca.

Mercedes je v Slovenijo pripeljal štirivratnega kupeja razreda CLA. Z njim si želijo v salone privabiti mlajše, trendovske, stranke in hkrati ukrojiti ugled znamke.

CLA nedvomno stavi na svoje linije. Te so plod slovenskega oblikovalskega mojstra Roberta Lešnika, ki mu je uspelo zarisati tudi najbolj aerodinamično vozilo s koeficientom upora 0,22. Sprednji del z zajetno masko, ostre linije in nizko spuščen zadek, so elementi, ki zaznamujejo model CLA. Z individualnimi paketi Urban in AMG pa je mogoče kupeja še izpopolniti.

Notranjost je nadgradnja razreda A. Armaturna plošča z lebdečim ekranom je pregledno razporejena. Reže za zrak imajo obliko raketnih motorjev, sedi pa se na sedežih z integriranim vzglavnikom. Prav tako kot zunanjost je mogoče personalizirati notraji ambient. Serijsko je vozilo zajema 16-palčna lita platišča, multifunkcijski volan, klimatsko napravo, električno parkirno zavoro, električni pomik stekel, potovalni računalnik, …

mercedes-benz-cla-5_800x600

Na izbiro so paketi Urban, AMG, Ekskluziv, AMG Ekskluziv in Nočni paket. Preostane še spisek dodatne opreme, kjer se nahaja samodejna klimatska naprava (!?), panoramska streha, ozvočenje Hamman Kardon, biksenonski žarometi…

V CLA je dobro poskrblejno za varnost. Sistem ESP nadzoruje trakcijo pogonskih koles ter uravnava dinamiko v ovinkih. Izpopolnjen je sistem COLLISION PREVENTION ASSIST. Serijsko je v lepotcu še zavorni sistem ADAPTIVE BRAKE s funkcijo HOLD in ATTENTION ASSIST. Ne glede na podvozje pa so vsi modeli CLA opremljeni z direktnim krmilom s spremenljivo servo podporo. Proti doplačilu se bo mogoče obvarovati pred vozili v mrtvem kotu, s sistemom za ohranitev vozila v voznem pasu, vzvratno kamero in asistentom za parkiranje.

Motorji so štirje. Trije bencinski in en dizelski. Osnovni CLA 180 razvije 90 kW moči, CLA 200 115 kW, CLA 250 155 kW in dizelski CLA 220 CDI 125 kW. Najšibkejša bencinska modela 180 in 200 prenašata moč na prednji kolesni par preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika, medtem, ko bosta najmočnejša agregata serijsko opremljena s samodejnim 7-stopenjskim menjalnikom. V ponudbi se nahaja še ekološko naravnana različica CLA 180 BlueEFFICENCY, v prihodu pa sta tudi štirikolesno gnani verziji CLA 250 4MATIC in CLA 45 AMG 4MATIC.

mercedes-benz-cla-8_800x600

Prvi kilometri v novem igralcu so se odlično obnesli. CLA ima dobro lego in suveren občutek na volanu. Krmilni sistem je direkten, tako, da ima voznik popolno kontrolo nad vozilom. Vožnja je udobna, kljub temu, da je podvozje nastavljeno nekoliko bolj športno. Osnovni bencinski agregat bo ustrezal pretežno umirjenim, nezahtevnim kupcem.

Veliko več karizme ima vozilo z večjo zalogo moči. Zato bo v večini primerov dizelski CLA prepričal večino kupcev. Slednji v kombinaciji s samodejnim menjalnikom odlično deluje tako v športnem kot v umirjenem režimu vožnje. Za več užitkov pa bo na voljo model 45 AMG, ki bo ponujal svojevrstno izkušnjo vozne dinamike.

 

Cena za osnovni model CLA 180 znaša 26.990 EUR. Trenutno najmočjenši benciner vas bo stal 36.600 EUR (CLA 250). Za dizelsko gnanega CLA pa bo treba odšteti vsaj 35.400 EUR. Zastopnik je predstavil še ceni za štirikolesno gnani vozili. Tako bo CLA 250 4MATIC stal 39.990 EUR, brutalen CLA 45 AMG 4MATIC pa 55.000 EUR. Za letošnje leto je prodaja vozil CLA ocenjena na 80 primerkov.