Kot tretji v modelski vrsti družine Leon je prišel na vrsto model ST. Eleganten karavan, ki lahko odlično služi kot vsestranski družinski avtomobil, privoščijo pa si ga ljudje, ki jim dinamika in aktivno preživljanje časa ni tuje. Sicer pa ga po statistikah kupujejo predvsem moški (80 %). Nekaj privlačnega gotovo je v tem »španskem« temperamentu.

Novi Seat Leon ST je bilo prvič predstavljen lani na mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu. S svojo pojavo dokazuje, da se prepričljiva športnost in odlična prilagojenost za vsakodnevno uporabo ne izključujeta. Tretji član Leonove družine torej združuje mladosten in dinamičen dizajn ter vrhunske vozne lastnosti svojih bratov in sester z izjemno vsestransko uporabnostjo. Tako kot vsak Leon, tudi ST prepriča z vrhunsko izdelavo in kakovostnimi materiali. Prtljažnik 4,54 m dolgega kompaktnega karavana (od petvratnega Leona je daljši za 27 cm) se ponaša z uporabnostjo in prilagodljivostjo in optimalno funkcionalnostjo vse do najmanjših detajlov. Daljši je torej le zadnji previs, ker medosna razdalja ostaja enaka. Prostornina osnovnega prtljažnika meri 587 litrov (v primerjavi s 380 litrov pri petvratni različici). Pri zloženi zadnji sedežni klopi in naložen do stropa pa je vanj mogoče spraviti do 1.470 litrov prtljage. Leon ST je tako zlahka kos tudi večjim transportnim izzivom. Uporabno je dvojno dno ki mu lahko spremenimo višino, odprtina v srednjem delu sedežnega naslonjala je primerna za daljši tovor, sicer pa v avtomobil lahko spravimo tudi do 2,6 m dolge predmete, ko zložimo še prednji sopotnikov sedež. Tudi za pokrivni rolo so našli primerno mesto v dnu, kamor ga lahko pospravimo, za glave potnikov pa pred naletom prtljage skrbi premična, v rolo navita pregradna mreža. Le v različici ST so na voljo mizice na naslonih prednjih sedežev, na račun podaljšane strehe pa je temu primerno ogromna lahko tudi steklena streha z možnostjo odpiranja prednjega dela in električno pomičnim senčnikom.

IMG_2493

Med bogato opremo spadajo tako aktivni tempomat (ACC), mestna funkcija z samodejnim zaviranjem v sili, lahko pa si omislite tudi aktivno nastavljivo podvozje DCC. Slednja funkcija je na voljo za motorje z močmi nad 110 kW. Prav tako pa je avtomobilom z močnejšimi motorji namenjena večvodilska zadnja prema. Z manjšimi motorji namreč Seat uporablja poltogo zadnjo premo.

Osnovni paketi opreme so trije: Reference, Style in FR, seveda pa je na voljo še spisek dodatne opreme. Osnovni Leon ST (1,2 TSI/63 kW) stane 14.990 evrov, prvi dizel (1,6 TDI/66 kW) je 16.990, cenik pa se konča pri 23.463 evrih. Seveda lahko razni popusti ali pa oprema po naročilu številke zlahka spremenijo.

IMG_2435

Leon ST poganja enaka paleta sodobnih motorjev kot 3-ali 5-vratne različice. V drugi polovici leta bodo prav vsi že zadostili normam Euro6. V bencinskem naboru jih je pet (1,2; 1,4 TSI in 1,8 TFSI) z močmi od 63 do 132 kW, v dizelskem pa štirje (1,6; 2,0 TDI) z močmi od 66 do 137 kW. Menjalniki so lahko 5- ali 6-stopenjski ročni, na voljo pa je tudi 7 stopenjski DSG. Za tiste bolj zahtevne bo prav gotovo zanimiva tudi različica s štirikolesnim pogonom 4Drive, ki na trg predvidoma prihaja aprila. Zaenkrat le z opremo Style.

Leon, ki v Sloveniji predstavlja kar 40 odstotkov Seatove prodaje je torej zelo pomemben člen v verigi. Letos naj bi od 1650 vseh prodanih Seatov Leon zopet zasedel najpomembnejše mesto. In med njim bo verjetno vsaj 160 teh elegantnih karavanov.