Težko pričakovani, novi Ford Mustang je že zapeljal s proizvodne linije tovarne v Flat Rocku in začela se je proizvodnja šeste generacije legendarnega športnega konjička. Prvič v 50-letni Mustangovi zgodovini bo Ford ta model zagotovil kupcem v več kot 120 državah po vsem svetu.

Dopolnitev globalne ponudbe z Mustangom, ki ima volan na desni strani vozila, bo omogočila izvoz legendarnega modela s konjičkom na več kot 25 trgov, kjer vozijo po levi strani ceste, vključno z Veliko Britanijo, Avstralijo in Južno Afriko.“Mustang je avtomobilska legenda in bo to ostal tudi v prihodnosti,” je povedal Joe Hinrichs,”predsednik Forda za Severno in Južno Ameriko. “Globalna razpoložljivost zagotavlja našim strankam po vsem svetu priložnost resnične in neposredne izkušnje Mustanga – izkušnje, ki ji v avtomobilskem svetu ni para.”

Aprila so pri Fordu proslavili 50. obletnico rojstva prvega Mustanga. Ta mejnik bo poudarjen tudi v vseh modelih za leto 2015, ki jih bo krasila oznaka na armaturni plošči z logotipom konjička v galopu in napisom “Mustang – Since 1964”.

Mustangov vpliv pa znatno presega več kot devet milijonov prodanih vozil v 50-letni neprekinjeni proizvodnji. Več tisočkrat je nastopil v filmih in na televiziji, zaznamoval je glasbo in videoigre, prav tako je najbolj oboževan avto na Facebooku, saj ima skoraj osem milijonov všečkov.

Resnična in obenem dopolnjena izkušnja Mustanga Mustangov videz, vožnja in zvok so ključni za izjemno izkušnjo, ki v vozniku vsakič znova zbudi nepremagljivo željo, da bi sedel za volan in se spet podal na cesto. Sveže oblikovanje obeh karoserijskih različic Mustanga, fastbacka in kabrioleta, prikliče v spomin osnovni značaj znamke in ohranja ključne oblikovne elemente, vključno z dolgim, izklesanim pokrovom motornega prostora in kratkim zadnjim delom, a s sodobno izvedbo.

V pestri ponudbi izvedb se najde Mustang za vsak življenjski slog. Nadgrajenemu motorju V8 sta se pridružila še 3,7-litrski V6 in povsem novi 2,3-litrski EcoBoost®, ki je v pogon Mustanga vpregel tudi najsodobnejšo tehnologijo.

Mustanga GT bo poganjala najnovejša različica legendarnega 5,0-litrskega motorja V8 s posodobljenim sklopom ventilov, novim polnilnim zbiralnikom in izboljšanimi glavami valjev, razvil pa bo 435 konjskih moči in 542 Nm navora.

Mustangov 2,3-litrski motor EcoBoost deluje z neposrednim vbrizgavanjem, variabilnim krmiljenjem ventilov in deljenim turbopolnilnikom ter zagotavlja zmogljivost, ki jo voznik pričakuje od Mustanga s 310 konjskimi močmi in 433 Nm navora.

Najpomembnejša je vožnja. Ko voznik povsem novega Mustanga zapelje skozi ovinek, se mu na obrazu zariše prešeren nasmeh, saj nova različica z vrhunsko vozno dinamiko in izjemnim udobjem postavlja nova merila.

Mustang je opremljen s povsem novima sistemoma sprednjega in zadnjega vzmetenja. Spredaj je za bolj togo strukturo in manjšo maso nameščen nov pomožni okvir, ki obenem zagotavlja več predvidevanja pri nadzoru koles ter boljše vodenje, krmiljenje in vožnjo.

Zadaj za vzmetenje skrbi povsem novo neodvisno vzmetenje z integralnim členom. Geometrija, vzmeti, blažilniki in puše so bili posebej prilagojeni za izjemno športno uporabo. Novi zadnji členki iz aluminija prispevajo k zmanjšanju nevzmetenih mas za boljšo vožnjo in vodenje.

mustang s trakov1

Proizvodni obrat v Flat Rocku

Leta 2013, devet let po preselitvi proizvodnje Mustanga v Flat Rock v Michiganu, so v tej tovarni izdelali že milijontega Mustanga. “3000 predanih lokalnih delavcev v Flat Rocku, članov sindikata delavcev v avtomobilski industriji (UAW), si šteje v veliko čast, da bodo lahko izdelovali naslednjo generacijo Mustanga,” je povedal podpredsednik UAW Jimmy Settles. “Mislim, da bi kjerkoli na svetu težko našli kraj, kjer ne poznajo tega avta. Ponosni smo na to, da ga izdelujemo prav tukaj v Michiganu.” V zadnjem letu so proizvodni obrat v Flat Rocku povsem prenovili. V sklopu 555 milijonov dolarjev obsežne naložbe so dodali najsodobnejšo, izjemno prilagodljivo linijo za proizvodnjo karoserij, ki v skladu s Fordovimi prizadevanji za prilagajanje izdelave omogoča proizvodnjo različnih modelov na isti liniji. Med drugimi tehnološkimi značilnostmi obrata v Flat Rocku so tudi trojni postopek mokrega lakiranja, zaznavanje nečistoč in lasersko varjenje.

Poleg Mustanga v Flat Rocku izdelujejo tudi Fordov model Fusion. V tovarni je zaposlenih približno 3000 delavcev, ki ob polni hitrosti linije delajo v dveh izmenah.

V proizvodnem obratu v Flat Rocku izdelujejo vozila že od leta 1987, ko je tovarno kot Mazda Motor Manufacturing USA odprla Mazda, v njej pa so izdelovali Mazde MX-6. Ford je leta 1992 odkupil 50-odstotni delež tovarne, ki so jo preimenovali v AutoAlliance International. V tem času so v tovarni izdelovali modele Mazda 626, Mazda6, Mercury Cougar in Ford Probe.