Audi je že ob premieri modela A7 Sportback leta 2010 nakazal nove usmeritve avtomobilskega oblikovanja – estetsko športnost in eleganco v velikem slogu. Dolgi pokrov motornega prostora, športno položna C-stebrička in poševni zadek ustvarjajo dinamično celostno podobo. S prenovo je 4,97 m dolgi petvratnik dobil še več športno-markantnih elementov.

Audi je z veliko vloženega truda prenovil model A7 Sportback. Veliki petvratni kupé je tako postal še zmogljivejši in privlačnejši. Zasluga za to gre novim motorjem, novim menjalnikom, novim žarometom in zadnjim lučem ter novim multimedijskim sistemom.

Prenovljeni A7 Sportback združuje kupejevsko emocionalnost in športnost, udobje limuzine ter funkcionalno uporabnost Avanta. Najbolj opazne spremembe so na mreži hladilnika, odbijačih, izpušnih ceveh in žarometih. Žarometi z LED tehnologijo so zdaj serijski, po želji pa vam pri Audiju vozilo opremijo tudi z matričnimi LED-žarometi, ki cesto osvetljujejo optimalno, ne da bi bili moteči za druge udeležence v prometu. V kombinaciji z matričnimi LED žarometi so tudi spredaj vgrajeni smerniki z dinamičnim delovanjem, kakršni so zadaj vključeni že v serijsko opremo. Za dobro vidljivost ponoči pa skrbi tudi sistem za »nočni vid« ki s pomočjo radarja in UV kamere odlično prikazuje tudi vozniku sicer slabo vidne udeležence.

Dobršen del karoserije Audija A7 Sportback je izdelan iz aluminija in visokotehnoloških jekel, zato je karoserija dokaj lahka in zagotavlja maksimalno akustično udobje. Prtljažnik pod velikim pokrovom, ki se odpira z električno pomočjo, ima v osnovi prostornino 535 litrov, če pa zložite naslonjala zadnjih sedežev se ta poveča na 1.390 litrov.

Notranjost povzema športne poteze zunanjega dizajna. Ključni element je vodoravna linija, ki zaobjema voznika in sovoznika. Armaturna plošča ustvarja vtis lahkotnosti in elegance.

Novi notranji materiali, med njimi dekorativni elementi iz aluminija ali orehovega lesa Beaufort in usnje Valcona, prepričajo s kakovostjo izdelave, barvna paleta pa je sestavljena na novo in npr. pri sedežih omogoča izbiro med petimi barvami.

IMG_8168

Vožnja z novim Audijem A7 Sportback je suverena in sproščena. Sprednja sedeža sta opcijsko lahko opremljena s prezračevalno in masažno funkcijo; na voljo so štiri izvedbe sedežev. Upravljalni sistem MMI radio je vključen v serijsko opremo; po želji ga lahko nadgradite s t. i. head-up zaslonom, ki vse pomembne informacije projicira na vetrobransko steklo.

Za začetek so pri Audiju za A7 Sportback pripravili pet zmogljivih in visoko učin­kovitih motorjev, dva bencinska in tri dizelske. Njihov razpon moči je od 160 kW (218 KM) do 245 kW (333 KM), vsi pa se uvrščajo v emisijski razred Euro 6. Motor 3.0 TDI clean diesel z močjo 200 kW (272 KM) je v mnogočem zasnovan na novo. V izvedbi “ultra” z močjo 160 kW (218 KM) in pogonom spredaj porabi ta trilitrski V6-motor v povprečju samo 4,7 litra goriva na 100 kilometrov. Najzmogljivejši agregat, 4.0 TFSI, vgrajujejo v dva modela. V Audiju S7 Sportback razvije moč 331 kW (450 KM), v Audiju RS 7 Sportback pa 412 kW (560 KM). Lahko jih tudi že naročite! V obeh modelih je kombiniran z inovativno tehnologijo izklopa valjev (COD – cylinder on demand).

Motor 3.0 TDI Biturbo clean diesel z močjo 235 kW (320 KM) je kombiniran z 8-stopenjskim menjalnikom tiptronic, vsi drugi motorji pa so kombinirani s 7-stopenjskim S-tronicom. V izvedbe s pogonom spredaj se vgrajuje popolnoma nova različica tega samodejnega menjalnika z dvojno sklopko, ki je tu zamenjala Multitronic. Stalni štirikolesni pogon Quattro lahko pri motorjih z močjo od 200 kW (272 KM) nadgradite s športnim diferencialom, ki moč aktivno porazdeljuje med zadnjima kolesoma.

Tudi za podvozje je značilna povezava športne natančnosti in izjemnega udobja. Audi A7 Sportback je opremljen s platišči premera od 17 do 21 palcev. Nekatere motorne izvedbe imajo vgrajene nove zavore z lahko konstrukcijo. Servokrmiljenje volana ima visoko učinkovit elektromehanski pogon. Serijski je tudi vozno­dinamični sistem Audi drive select. Za doplačilo so na voljo dinamično krmiljenje, dve izvedbi športnega podvozja in zračno vzmetenje adaptive air suspension; pri modelu S7 Sportback ima zračno vzmetenje bolj čvrsto nastavitev.

IMG_8222

Tudi na področju infotainmenta Audi A7 Sportback ponuja več. Vrhunska MMI navigacija plus s funkcijo MMI touch temelji na najnovejši generaciji modularnega infotainment sistema. Ponaša se z zmogljivim grafičnim procesorjem Audijevega partnerja Nvidia. Voznik se lahko s touchpadom pomika po seznamih in zemljevidih ter jih povečuje oz. pomanjšuje.

MMI navigacijo plus odlično dopolnjuje Audi connect, ki petvratni kupé preko hitrega omrežja LTE povezuje z internetom. Audi phone box omogoča povezavo mobilnega telefona na avtomobilsko anteno, s čimer se izboljša sprejem signala. Na vrhu ponudbe HiFi-naprav pa je Advanced Sound System proizvajalca Bang & Olufsen. Po novem ima A7 tudi dva USB vhoda.

Tudi asistenčni sistemi – med njimi Adaptive cruise control s funkcijo Stop & Go, že omenjena izpopolnjena asistenca za nočni vid in varnostni sistem Audi Pre sense – so v skladu z najsodobnejšimi tehnološkimi standardi. Audi Side assist in Audi Active lane assist delujeta v tesni povezavi, da bi menjavanje voznih pasov potekalo kar se da varno. Z vsemi naprednimi sistemi je avtomobil praktično sposoben voziti sam.

Nišni Audijev model je seveda namenjen izbrancem, ki jih bo na leto v Sloveniji od 15 do 20. Na ceniku je cena osnovnega modela 55.800 evrov, zanj pa najbrž ne bo prav posebnega zanimanja. Bolj verjetno bodo cene segale k najdražjim modelom in verjetno presegale tudi 154.700 evrov, kolikor naj bi bilo treba odšteti za najdražjega na ceniku (RS 7 4.0 TFSUI Quattro)…