Pred 20 leti je splet povsem spremenil svet računalništva. V naslednjih nekaj letih se bo isto menda zgodilo z avtomobili. Na CES (Mednarodni sejem zabavne elektronike) v Las Vegasu je Bosch pokazal, kako avtomobili postajajo aktiven del spleta, kar voznikom prinaša vrsto prednosti.

Bosch že ima obsežno znanje na vseh pomembnih področjih. Podjetje ponuja strojno opremo, ki vzpostavi povezavo z zunanjim svetom, prilagodljiv osnoven programski paket, ki združuje ponudnike in uporabnike storitev, ter številne sorodne storitve. Fizično sredstvo za omogočanje vseh pametnih rešitev je Boscheva nadzorna enota za povezljivost. Ta majhna škatla je povezana z omrežjem v avtu in obsega GMS-modul za komunikacijo ter po navadi tudi GPS-modul, ki posreduje podatke o trenutnem položaju, kar je pomembno za številne storitve. Bosch enoto ponuja v različnih konfiguracijah za uporabo v osebnih avtomobilih, tovornjakih ter motornih kolesih. Bosch na primer pričakuje, da bo že leta 2016 vsako novo gospodarsko vozilo za dolge razdalje v Evropi in ZDA ponujeno z možnostjo omrežene rešitve. Podružnica Boscheve programske inovacije, ki je povsem v Boschevi lasti, ponuja modularen programski paket, ki ga je mogoče prilagajati. Od leta 2011 ga v Singapurju uporabljajo kot osnovo za omrežno infrastrukturo za polnjenje vozila, ki je preprosta za uporabo, in od leta 2013 v Nemčiji kot osnovo storitve za vodenje voznega parka. Od leta 2015 bo del osnove za inovativne intermodalne prometne koncepte v Stuttgartu. Boscheve nove telematske storitve zagotavljajo večjo transparentnost in boljši pregled za upravljavce voznih parkov. Prek vmesnika za sistem diagnostike v vozilu (OBD) se podatki o potovanju in servisni podatki pošiljajo v Bosch za analizo podatkov. Na podlagi teh ovrednotenih podatkov lahko upravljavec voznega parka optimizira čas delovanja in vzdrževanja. Zaradi integracije sledenja vozil s pomočjo sistema GPS so na voljo tudi storitve, kot sta elektronski dnevnik in sistem za opozarjanje na krajo. Vse to zmanjšuje skupne stroške vozila. Rešitev, ki resnično rešuje življenja, pa je storitev eCall – v vozilo vgrajen sistem za klic v sili. Če sistem zazna, da je bilo vozilo udeleženo v nesreči, te informacije pošlje v komunikacijski center Bosch, kjer je vedno nekdo na voljo. Večjezični sodelavci centra stopijo v stik z voznikom in po potrebi opozorijo policijo ter reševalne službe.

bosch (1) wp

Pri Boschu imajo vse pripravljeno tudi za samodejno vožnjo. Hollywood je to storil prvi: v osemdesetih letih prejšnjega stoletja je ta tovarna sanj posnela akcijsko serijo Knight Rider, v kateri nastopa avtomobil Pontiac Firebird Trans Am, poimenovan K.I.T.T., ki govori in, kar je še pomembneje, vozi sam. Skoraj 30 let pozneje samodejna vožnja ni samo televizijska fantastika.

»Bosch korak za korakom znanstveno fantastiko spreminja v stvarnost,« pravi dr. sc. Dirk Hoheisel, član uprave podjetja Bosch. Avtomobili, opremljeni z Boschevo tehnologijo, lahko že sedaj v določenih situacijah, npr. med prometnimi zastoji ali pri parkiranju, vozijo samostojno.

Kot eden vodilnih ponudnikov rešitev za mobilnost na svetu Bosch od leta 2011 samodejno vožnjo razvija na dveh lokacijah – v mestih Palo Alto v Kaliforniji in Abstatt v Nemčiji. Ekipe na teh dveh lokacijah se lahko zanesejo na pomoč svetovnega omrežja, ki ga sestavlja več kot 5.000 Boschevih inženirjev s področja sistemov za pomoč vozniku. Boscheva motivacija za ta razvoj je varnost. Predpostavljajo, da po vsem svetu vsako leto v prometnih nesrečah izgubi življenje 1,3 milijona ljudi, številke pa rastejo. V 90 odstotkih primerov je vzrok za nesrečo človeška napaka.

bosch (2) wp