Ja, tudi na Mercedese se bo treba navajati. Kot na primer pred par leti na CLS SB, sedaj še na CLA SB. Shooting Brake kot še ena karoserijska različica v kompaktnem razredu. Oblika, ki pač vzbuja pozornost, odobravanja in negodovanja. Predvsem pa je s stališča tradicionalnega voznika Mercedesa malce provokativna. Kriv zanjo pa je slovenske gore list, Robert Lešnik.

Novi CLA Shooting Brake je narejen na skupni platformi kot modeli A, B, CLA in GLA. S popolnoma enako medosno razdaljo 2,699 metra in v osnovi s prednjim pogonom (opcijsko tudi štirikolesnim). Dolžina avtomobila ja ostala praktično enaka (4,630 m) kot pri kupejevski različici CLA. Nekaj centimetrov razlike gre torej le na račun oblike odbijačev. Oblikovno se CLA SB zgleduje po večjem bratu CLS SB. Večina se strinja, da je manjši model še bolj skladen in na pogled še bolj všečen. Ni torej le praktična vrednost tista, ki je njegova ključna prednost, pripisujejo mu tudi trendovski naboj, ki bi tudi lahko precej vplival na odločitev kupca. Tudi mlajšega!

Zanimivo je, da ja avtomobil za nekaj milimetrov nižji, a ima vseeno kar za 4 cm več prostora v višino nad zadnjo klopjo. Vse to na račun drugače oblikovane strehe ki se proti zadku začne spuščati precej kasneje kot pri kupeju. In prav to je prednost takšne karoserijske oblike.

Prostornina prtljažnika meri v osnovi tokrat 495 litrov, z deljivim naslonom (60:40) pa je povečljiv do 1354 litrov. Medtem ko sta prednja sedeža oblikovano precej športno in imata integrirana vzglavnika, je prtljažni prostor podrejen  prilagodljivosti. Z dodatno opremo kot so na primer posebna škatla, 12V vtičnica in nastavljivi nakloni naslonjal ter električno odpiranje prtljažnih vrat ponuja kar nekaj uporabnih rešitev.

IMG_3317

 

Kot rečeno prednji del poznamo že iz kupejevske različice CLA. Tako je enak tudi nabor motorjev, ki ga sestavljata dva dizelska (200, 220) in štirje bencinski (180, 200, 250, 45 AMG) agregati. Podobna je tudi možnost izbire sodobne elektronike, najmodernejših tehnoloških rešitev in opreme. Med drugim očitno izstopa velik 17,8-centimetrski LCD prikazovalnik, ponujajo samodejni izklop sopotnikove zračne blazine ali 12-barvno osvetlitev notranjosti…

Poleg osnovnega CLA SB 180 (28.260 evrov) so na voljo še štirje paketi opreme: Urban, AMG, Sport in Orange Art. Do prvega paket je doplačilo 1.286, do drugega 2.881, do tretjega 4.087 do zadnjega pa 7.330 evrov. Zanimiv je paket »orange«, ki kot že ime pove z različnimi oranžno obarvanimi deli precej popestri in poživi avtomobil. Za najbolj zahtevne pa prihaja tudi najzmogljivejši CLA SB 45 AMG 4Matic z, kot pravijo, trenutno najmočnejšim turbo motorjem v razredu. Dvolitrski bencinski motor ponuja 265 kW (360 KM) moči, 450 Nm navora, 4,7 sek. do 100 km/h in 250 km največje hitrosti. Medtem, ko so lahko menjalniki 6-stopenjski ročni ali sedemstopenjski samodejni (7G-DCT), ima slednji posebej zanj prirejen 7-stopenjski AMG Speedshift DTC. Čeprav cena za tak avto najbrž ni ravno odločilni faktor, pa vseeno: 57.110 evrov. In s prihodom novega Shooting Breaka pričakujejo tudi za kako petino več prodanih vseh modelov CLA. Okoli 100 se giblje napoved za letošnji slovenski trg.