Volkswagen z modeli e-Up! e-Golf in Golf GTE začenja zgodbo električnih in hibridnih avtomobilov v Sloveniji. Polnilnice se postopoma gradijo, subvencije so načeloma pripravljene, torej…
Od klasičnih družinskih modelov se ‘električarji’ razlikujejo po drugačnih LED dnevnih lučeh, posebnih aerodinamičnih dodatkih in platiščih, spremenjeni grafiki merilnikov in po bogati serijski opremi. e-Up! ima vgrajen 60 kW elektromotor, s katerim zmore dosegati do 130 km/h, avtonomija litij-ionskih baterij pa znaša od 120 do 160 km. E-Golfa poganja 85 kW elektromotor, paket 318 kilogramskih baterij pa zagotavlja največ 160 km vožnje z enim polnjenjem.
Velik poudarek je tudi na hibridnemu Golfu GTE. Vozilo poganja 1.4 TSI motorja in elektromotor, ki v tandemu razvijeta kar 150 kW (204 KM). Na elektriko prevozi vsega 50 km, skupni doseg pa znaša nekaj manj kot 1000 km. Pri temu voznik izbira med petimi različnimi vozniškimi profili, poleg tega je avto še dodatno obogaten z daljšim spiskom serijske opreme. Vsem novim kupcem bodo pri Volkswagnu za tri leta omogočili brezplačno uporabo aplikacije Car-Net e-Remote. Z aplikacijo na telefonu ali tablici lahko uporabniki dostopajo do večine teh nastavitev in podatkov (klimatiziranje, polnjenje baterije, informacije o vozilu in stanju vozila).
Proti koncu leta se paleti pridružuje še Passat GTE. Električne Volkswagne bodo prodajali vsi Volkswagnovi trgovci po Sloveniji, medtem ko bodo večje servisne posege opravljali v Ljubljani. In še cene. Najmanjši e-Up! je na voljo za 25.030 evrov, e-Golf stane 37.258 evrov, hibridni GTE pa 37.676 evrov. Subvencija 5.000 evrov pa nabavne cene nekoliko ublaži. Ob tem Volkswagen ponuja še osem let garancije (ali 160.000 km) na baterijski sklop, katerega vam tudi zamenjajo, če zmogljivost pade pod 75 odstotkov.
Na predstavitvi se je na ogled postavili model XL1, najvarčnejši serijski avto na svetu, saj na 100 km prevožene poti porabi samo 0,9 l goriva. Priključni hibridni, ki stane 114.000 evrov, s konstrukcijskega vidika upošteva temeljna načela športnih avtomobilov: nizka masa (795 kg), optimalna aerodinamika (cx 0,189) in nizko težišče (višina 1.153 mm). Učinkovitemu Volkswagnu zadošča že asketskih 6,2 kW (8,4 KM), da po ravni cesti vozi s konstantno hitrostjo 100 km/h. Pri pogonu na elektromotor XL1 prevozi dober kilometer poti že z manj kot 0,1 kWh.