Megalomanski avtomobilistični salon v Frankfurtu je odgrnil haljo z mnogih velikoserijskih avtomobilov, medtem pa so nemški koncerni tekmovali o velikosti ter boljši idejni zasnovi razstavnih prostorov.

Žal je zaradi samovšečnosti zmanjkalo prostora za butične znamke, škoda, saj bi sam raje videl kakšnega Koenigsegga, Paganija ali kakšno kreacijo italijanskih ‘garažnih’ oblikovalcev, kot pa morje identičnih Audijev, Oplov, Volkswagnov…

Košček površine je uspelo uščipniti posebnežem, znamkam kot so Brabus, Startech, Mansory, Alpina, ki se bavijo s predelavo avtomobilov. Solidno kvadraturo si je izboril tudi slovenski predstavnik Akrapovič, ki je na salonu odkril prihodnost – nov izpušni sistem za Mercedesa C63 AMG, ki ga odlikuje nizka masa ter večstopenjska jakost izpušnega sistema.

Dobra stran prostranega razstavišča je dogajanje na prostem, kjer se obiskovalec zamoti s spretnostno vožnjo Smarta Fortwo, preizkusi terenske zmogljivosti športnih terencev na ultimativnem poligonu, se zapelje krog ali dva z električnim kolesom, v simulatorjih odpelje kroge po najboljših dirkališčih sveta ali pa ure in ure nažiga ‘avtocesto’, kot sva to počela s kolegom.

Mogoče zaradi najinega otročjega obnašanja v sledeči foto zgodbi s Frankfurta manjka kakšen avtomobil, ampak, nič ne šteje več kot nasmešek na obrazu. Povrhu vsega pa je ta zabava veliko cenejša od avtomobilov v nadaljevanju.

Torej…

Končno smo dobili novo Laguno. Načeloma. Renaultovo ladjo so preimenovali v Talismana. Linije si deli z Espaceom, prav tako tudi notranjo razporeditev z velikim zaslonom na dotik. Poleg Talismana pa se je v soju žarometov znašel novi Renault Megan, ki bo po novem na voljo zgolj v petvratni izvedbi, kot kombilimuzina in karavan. Nič več vročega Megana RS?

iaa frankfurt 2015 3

iaa frankfurt 2015 5

Južni Nemci oziroma Bavarci so predstavili BMW X1, ki je zdaj bolj podoben MINIju Countryman v podvozju ter Active Tourerju na zunaj in znotraj. Zanimivo. Nedvomno je pa dosti lepši od prejšnje generacije.

Poleg X1 je premiero doživela še serija 7, ki ji ukazujemo s prstom. Povišaj jakost, preskoči skladbo, oglasi se na klic…le sredinca ne uporabljajte za dajanje ukazov.

iaa frankfurt 2015 1

iaa frankfurt 2015 2

Aja, in med samo premiero vozila se je na tla zgrudil novi direktor znamke, kar sem zvedel šele, ko sem prišel nazaj v Slovenijo. Mogoče ga je šokiral podatek, da je Alfa Romeo Giulia za kar 13 sekund prehitela BMW M4 v ‘zelenem peklu’. Če to preračunam v dirkaške enote je skoraj za 4 leta.

Očitno si Alfa veliko obeta z novo predstavnico, a je neumno, da se hvalisajo le z eno in edino različico, ki ji funkcije v potniški kabini sploh ne obratujejo.

iaa frankfurt 2015 9

Marljivi so bili Korejci, ki so predstavili povsem novo Kio Sportage, prenovljeno Optimo, ki je zdaj res huda in nekaj posodobitev opravili na Cee’du. Korporacijski kolegi s Hyundaija so jim odgovorili z novim Tusconom ter avanturističnim Hyundaijem i20 Active. Slednji nima štirikolesnega pogona, da vas ustavim, predno začnete preštevati denar.

Bolj evolucija kot revolucija je nova Opel Astra. Avtomobil ni ravno povsem nov, je le izboljšan, kar je recimo da dobro. Baje je varčnejša, varnejša, lepša ter pametnejša. Če bi šlo za žensko, jim ne bi verjel.

iaa frankfurt 2015 6

Francozi so letošnje poletje izdelovali kreativna vozila. Peugeot je na ogled postavil interesantnega križanca, ki ne ve točno kam bi se mu odpirala vrata. Družbo mu je delal Peugeot 308R, ki naj bi obljubljal izjemne performase. Edini novi vozeči lev je 308 GTI z 270 ‘konjiči’.

iaa frankfurt 2015 8

Podoben film se je odvil na Citroenovem štantu. Konceptni terenec pripravljen za mislijo Mars ter Cactus za na plažo, s pripadajočo tendo.

iaa frankfurt 2015 10

hostesa 3

Novonastali znamki DS je zmanjkalo idej, saj so prenovljenega DS4 dodatno povišali ter mu pristavili besedo ‘cross’. Zaenkrat gre le za poizkus, če bo vozilo ogledalo proizvodne trakove, bodo pokazali odzivi javnosti.

iaa frankfurt 2015 14

Po skoraj pol stoletja se na ceste vrača Borgward s športnim terenecem. Žal vem samo to, kolikor je razvidno s fotografije. Je dokaj velik, ponuja sedem sedežev ter je dobavljiv v tejle rjavi in sivi barvi, ki je nisem fotografiral. Potniška kabina je bila zaklenjena zato nisem prepričan, če ima sedem sedežev niti ne vem ali je res tako premium. Ne najbolj posrečen povratek na ceste, bi temu rekel.

iaa frankfurt 2015 11

Škoda, da Škoda nima svojega avtomobilističnega salona, saj je ekspert na področju organizacije, predstavitev, kulinarike ter zabave. Če bi mi dali pogoj, da si lahko ogledam samo en razstavni prostor, bi to bil razstavni prostor Škode. V Frankfurtu so predstavili velikega družinskega karavana, Superb Combi ter paleto različic MonteCarlo.

hostesa 9

Fiat ali drugače znamka 500 je pokazala novega 500. Tokrat originalnega, z nekaj spremembami, ki jih znajo našteti le strokovno podkovane osebe.

iaa frankfurt 2015 19

Na nasprotni strani petstotk so stali malce dražji Fiati, poimenovani Ferrariji. Ne verjamete. Imajo skupno točko. Smerokaz na blatnikih. Predstavnik me je okaral, češ, da takšen smerokaz daje retro stil in da ga stranke obožujejo.

S kolegom sva pristavila, da stranke nimajo okusa ter da midva ne bi odštela toliko denarja za avtomobil s smerokazom Fiata 500. Govora je bilo o novem 488 GTB Spider. Verjetno ceneje, če nabavite fička s platneno streho.

iaa frankfurt 2015 12

Poleg štirisedežnega kabrioleta iz Stuttgarta, je obilo pogledov ter medmetov požel britanski Rolls Royce Dawn, ki pa ni bil najdražji predstavnik salona v Frankfurtu. To naj bi bil Bentley Bentayga, najbolj luksuzen terenec vseh časov in hkrati tudi najhitrejši.

iaa frankfurt 2015 13

iaa frankfurt 2015 17

Med premierami se je znašel še Ford Ranger, Edge, Mini Clubman…emmm, prenovljena serija 3 in emm…aja, v enem kotu sem zagledal originalnega Deloreana, ki je prišel direktno čez lužo, ekskluzivno za ta salon.