6 stvari, ki jih morate vedeti o novem Audiju Q5

Po osmih letih Audi predstavlja drugo generacijo svetovne uspešnice. Kljub večletni prodajni prevladi, so inženirji pri razvoju Q5 dvignili letvico še malenkost višje. Pogon Quattro s tehnologijo Ultra, učinkoviti motorji, zračno vzmetenje z uravnavanjem blaženja ter široka ponudba multimedijskih in asistenčnih sistemov, so inovacije, ki bodo znova in še bolj prepričale.

1. Večji, lažji, prostornejši!

Audijev športni terenec temelji na platformi modela A4, kar pomeni, da sledi hišnim trendom, ki narekujejo lažjo gradnjo. Novi Q5 ima tako 90 kg manj glede na predhodnika. Oblikovno se Audi Q5 nanaša na hišne linije. Sam v njem vidim nekaj modela Q7 in v notranjosti model A4.

Terenec je pridobil centimetre v vse smeri. V dolžino zdaj meri 4,66 m, v širino 1,89 m, višina pa znaša 1,66 m. Da je v notranjosti več prostora za potnike razkriva daljša medosna razdalja, ki zdaj meri 2,82 m. Več pa tudi sprejme prtljažni prostor, in sicer od 550 do 1.550 litrov.

2. 14 barv, 5 paketov…Sline!

Q5 je možno naročiti v kar 14 barvnih odtenkih. Na voljo je pet paketov opreme: Design, Sport, S-Line, Selection in Exclusive. Potniška kabina z armaturno plošči je povsem nova in oblikovno sorodna s hišnimi modeli, zato ne manjkajo 8,3-palčni osrednji zaslon, digitalni merilniki, LTE, Wi-Fi, Bluetooth, ozvočenje Bang&Olufsen in povezljivost s sistemoma Apple CarPlay oziroma Android Auto.

3. Na oblaku!

Klasično vzmetenje je pri modelu Q5 prvič doslej možno nadgraditi z zračnim vzmetenjem s funkcijo blaženja. Obenem je pri vseh štirivaljnih motorjih na voljo pogon Quattro s samozapornim sredinskim diferencialom s tehnologijo Ultra, ki po potrebi popolnoma odklaplja pogon zadnjih koles.

4. Štirivaljna učinkovita prevlada

Motorno paleto sestavljajo trije dizelski in en bencinski motor. Z izjemo osnovnega dizla, ki je opremljen z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom in s pogonom na sprednji kolesni par, so vse različice serijsko opremljene s samodejnim 7-stopenjskim S-Tronic menjalnikom in Quattro pogonom. Kmalu se paleti motorjev pridruži še različica 3.0 TDI s samodejnim menjalnikom z 8-stopnjami.

5. Umetna inteligenca, s poudarkom na varnosti

Tempomat, parkirni senzorji, pogonska elektronika, so v primeru novega Q5 že malenkost zastareli izrazi. Audijeva tehnologija je bistveno bolj napredna. Klasični tempomat tukaj deluje s pomočjo radarja (Adaptive Cruise  Control), ki lahko v gostem prometu prevzame nalogo voznika. Audi Active Lane Assist pomaga ohranjati želeno smer vožnje na voznem pasu. Asistenca za prečni promet zadaj, opozorilni sistem za izstopanje, asistenca za ovire in asistenca za zavijanje levo so ostale novosti, ki veliko pripomorejo k večji varnosti.

Potem pa so tukaj še Audi Pre Sense City, preventivni sistemi, ki voznika opozarjajo pred pešci in avtomobili ter v okviru sistemskih omejitev sproži samodejno zaviranje v sili. Poleg tega pa Q5 vsebuje še prediktivno asistenco za učinkovitost, ki vozniku z načrtnimi informacijami o bližnji okolici, pomaga privarčevati gorivo.

6. Kaj pa cena?

Cena osnovnega modela Audi Q5 2.0 TDI s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ter sprednjim pogonom znaša 41.900 evrov. Močnejša različica (163 KM) s pogonom Quattro ter 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom stane 46.900 evrov. Trenutno najmočnejša dizelska različica (190 KM) v ponudbi, pa vas bo v kombinaciji s samodejnim menjalnikom ter pogonom Quattro, stala vsaj 48.050 evrov. Bencinski stroj s  252 ”konji” se ceni na 55.800 evrov.

To je seznam avtomobilov, ki so jih v letu 2016 ukradli pri nas!

Novi avtomobili 2017

Audi gradi obrat v Mehiki