Mazda CX-5 – Več prestiža, več tišine, več udobja!

Mazdin paradni konj je na slovenskem trgu dobil naslednika. Tokrat gre v boj z več udobja in obilico opreme, ki svoje mesto pogosteje najde v premium segmentu. Sicer nekoliko dražji, kot poprej, ampak z več opreme v vseh različicah.

Pol drugi milijon prodanih modelov CX-5 po svetu zagotovo potrjuje priljubljenost odhajajoče različice, ki jo je zdaj zamenjala nova. Od leta 2012 se je zanjo v Sloveniji odločilo več kot 900 kupcev, samo lani 173. Od samega začetka so se pri mazdi osredotočali na počutje voznika, kar je v novem modelu še nekoliko bolj razvidno z zaostreno politiko JINBA ITTAI.

Novo mazdo CX-5 bosta poganjala dva že znana in en nov agregat. Prvi je dvoliterski bencinski motor, ki ima 165 oz 160 konjskih moči (odvisno od pogona). Drugi pa je 2,2-literski dizelski, s 150 oz. 175 konjskimi silami. Popolnoma nov in vsekakor zanimiv izdelek, ki se bo v floto pridružil nekoliko kasneje, pa je 2,5-literski bencinski agregat s tehnologijo izklapljanja valjev in 194 konjskimi silani. Vse različice je možno opremiti s šeststopenjskim ročnim ali šeststopenjskim samodejnim menjalnikom.

Linije so zdaj “očiščene”, delujejo bolj dinamično. V notranjosti pa je posebna kombinacija okrasnih letvic, ki združujejo les in aluminij v enem samem elementu. Verjetno največja oblikovna posebnost pa je odprtina med linijo motorja in masko avtomobila.

Karoserija je, glede na predhodnico bolj črvrsta, bolj varna, izpopolnili pa so tudi sistem blaženja in krmiljenja, ter s tem povečali vozno dinamiko. Štirikolesni pogon prek 27-ih tipal spremlja vožnjo in po potrebi vklaplja zadnji par koles. Kombinacija vse tehnologije pa naj bi za nekaj odstotkov zmanjšala porabo goriva.

G-vectoring crontroll

Prvi sistem tega tipa na svetu bo prilagajal moč na pogonska kolesa in s tem skrbel za boljši nadzor vozila, ter povečal stabilnost.

CX-5 je sicer pridobila nekaj deset kilogramov, predvsem na račun zvočne izolacije. Le-ta bo v kombinaciji debelejših stekel, dodatnih izolacij, novih tesnil, tesnejšega prileganja komponent, izboljšanih A-stebričkov in brisalcev skritih pod rob pokrova motorja poskrbela za občutno tišjo vožnjo in manj hrupa v kabini.

Tudi na račun nekoliko višje nabavne cene vozila, ki zdaj znaša 23.990 EUR, bodo vsi zdajšnji modeli deležni daljšega spiska opreme. Med drugim bodo vsi modeli opremljeni z LED svetili. Na voljo bo projekcijski prikazovalnik neposredno na vetrobransko steklo (prej na poseben prikazovalnik), radarski tempomat s stop and go tehnologijo, sistem za preprečevanja naleta, ki bo zaznaval tudi pešce,..

Pri Mazdi Slovenija nameravajo letos prodati 240 modelov CX-5, večina teh bo opremljena s štirikolesnim pogonom in višjima paketoma opreme Attraction in Revolution.

Predobro, da bi bilo res? – Mazda CX-5 CD150 AWD Challenge

1.000 kilometrov, 16 ur in 1 vesel dedek! – Mazda3 Sedan G120 Revolution Top

Ali je potreba po več res nujna? – Mazda2 G75 Attraction