Slovenska premiera: BMW X5

Sedel sem za volan četrte generacije bavarskega športnega terenca, BMW X5. Na slikoviti spoznavni trasi, ki je peljala čez Dolenjsko, se je karavana za hip ustavila na motokros progi, na kateri smo preizkusili skrajnosti, pogovorno bolj mestnega terenca. A bolj kot s premagovanjem strmin, bo novi X5 prepričal z osveženim izgledom potniške kabine ter naprednimi asistenčnimi sistemi.

Oblikovno se X5 naslanja na manjši X3 ter prihajajoči X7 in čeprav oblikovno ne predstavlja revolucije, se slednja skriva pod karoserijo in v kabini. A najprej družinsko pomembni podatki. X5 se pelje na novi platformi poimenovani CLAR, kar pomeni, da je izgubil nekaj kilogramov ter v dolžino pridobil nekaj centimetrov in zdaj sega skoraj do 5ih metrov, širina je zaokrožena na 2 metra, medosna razdalja pa meri skoraj 3 metre. Pri izboru oprem so na voljo izvedbe BMW xLine in M Sport ter poseben program BMW Individual.

Na trgu se najprej predstavlja s tremi motornimi različicami in sicer z vrstnim šestvaljnim bencinskim motorjem z 250 kW/340 KM moči v BMW X5 xDrive40i in vrstnim šestvaljnim dizlom v dveh različicah z 294 kW/400 KM v BMW X5 M50d ter 195 kW/265 KM v BMW X5 xDrive30d.

Osemstopenjski menjalnik Steptronic je standardno prisoten v vseh motornih različicah, tako kot tudi štirikolesni pogon xDrive z učinkovitejšim nadzornim sistemom ter štirikolesnim krmiljenjem, ki poveča agilnost oziroma zmanjša obračalni krog. V novi generaciji Bavarci zelo spodbujajo vožnjo po terenu, saj posledično ponujajo Offroad paket, v katerega je med drugim vključena zapora diferenciala in zračno vzmetenje, da se karoserija dvigne na najvišjo pozicijo odmika od tal (21,4 cm) in tako premaguje ovire.

Preporod notranjosti

Večkrat slišana kritika voznikov ”propelerjev” je bila ”dolgočasna” ter starokopitna notranjost. Z novo filozofijo kokpita slednja pridevnika odpadeta, saj X5 naznanja nov izgled, ki se bo postopoma prenesel na ostale modele (8, X7, 3…) Tako se zdaj pred voznikom nahaja velik digitalen zaslon, ki pa ne prikazuje klasično okrogle števce. Grafika se prav tako spreminja glede na izbrani vozni profil. Osrednji zaslon se je prestavil nekoliko nižje in stoji bolj vzporedno z instrumentno ploščo.

Na 12,3-palčnem zaslonu z novim iDrive sistemom opravljate z multimedijo, telefonijo, navigacijo, nastavitvami avtomobila…Novost je tudi konzola klimatske naprave, ki je dobila mesto med prezračevalnimi režami. Izgubila je nekaj stikal, hkrati pa je obogatena z všečnim displejem. Nižje, pri odlagalnih mestih za pijačo se nahaja plošča z brezžičnim polnjenjem.

Poleg uporabljenih boljših materialov ter dviga kakovosti izdelave, so oblikovalci prelevili še sredinski greben, kjer so zdaj združene funkcije za vožnjo – gumb za zagon, prestavna ročica, vozni profili, dvig/spust vozila (zračno vzmetenje)… Vse skupaj deluje zelo priročno ter uporabniku prijazno. Opcijsko izbrana kristalna prestavna ročica s svetlečim emblemom X, doda še prestižen pridih.

Vozi že skoraj sam – tudi vzvratno

Omeniti velja še inovativni paket sistemov za pomoč vozniku Driving Assistant Professional. Prvič je na voljo pomočnik za zaustavitev v sili, ki po potrebi samodejno zavira vozilo in ga usmeri na stran ceste. Parkirni pomočnik z avtomatskim vzdolžnim in prečnim usmerjanjem in novi pomočnik za vzvratno vožnjo prevzame krmiljenje, da manevrira vozilo po poti, ki je bila nedavno vožena naprej – na razdalji do 50 metrov. Parking Assistant Plus pa vključuje tudi funkcije Surround View, Top View, Panorama View in Remote 3D View.

Vstopna cena za model X5 xDrive30d znaša 78.095 evrov. Bencinski šestvaljnik v terencu X5 xDrive40i stane vsaj 82.695 evrov, medtem, ko je za trenutno najzmogljivejšo različico X5 M50d potrebno odšteti 105.400 evrov. Tako kot poznano pri Bavarcih, bo končna cena modela odvisna od želja posameznika.

Lastna hvala, se pod mizo valja! – BMW X5 xDrive25d

Kralj je mrtev, živel kralj. – BMW X5 xDrive30d

Ostaja najboljši. Tudi na dolgi rok! – BMW 530d xDrive Touring