V deževnih in vedno hladnejših dnevih, ko ponekod v državi dež že prehaja v sneg se vse več voznikom po glavi podi vprašanje v katere zimske pnevmatike obuti jeklenega konjička, da bo vožnja varna in kar se da varčna tako s stališča porabe goriva kot trajanja pnevmatik.

Ker velja v Sloveniji čas med 15. novembrom in 15. marcem za obdobje obvezne uporabe zimske opreme smo pripravili pregled najnovejšega testa zimskih pnevmatik, ki so ga v medsebojem sodelovanju opravili evropski avtomobilski klubi vključno s slovenskim AMZS. Tokrat so na testih primerjali 35 zimskih M+S pnevmatik v dimenzijah 165/70 R14 T in 205/55 R16 H. 

Testiranje je bilo izvedeno z namenom ugotoviti obnašanje pnevmatik na suhem, mokrem, snegu in ledu prav tako so bile pod drobnogled vzete lastnosti: glasnost, obraba in poraba goriva. Na osnovi rezultatov 17-ih različnih lastnosti je bila podana končna ocena posamezne pnevmatike. Na testu je bilo pod drobnogled vzetih 16 tipov pnevmatik dimenzije 165/70 R14 T in 19 tipov dimenzije 205/55 R16 H.

Od vseh testiranih pnevmatik jih je pet dobilo oceno dobro/zelo priporočljivo, petindvajset jih je dobilo oceno zadovoljivo/priporočljivo,  štiri so dobile oceno slabo/nepriporočljivo in ena pomankljivo.

Dimenzija 165/70 R14 T

zimske-pnevmatike-2015-01

Test zimskih pnevmatik. Kliknite na fotografijo za ogled rezultatov. Vir. Motorevija

Pnevmatike dimenzije 165/70 R14 T so namenjene vozilom spodnjega srednjega razreda ter na nekaterim mestnim malčkom. V omenjeni dimenziji bomo največkrat našli obuta vozila kot so:Citroën C3, Opel Corsa, Peugeot 208, Volkswagen Polo, Toyota Yaris, Škoda Fabia, Seat Ibiza, Renault Clio, … Na testu so se z oceno zelo priporočljivo izkazale pnevmatike Goodyear UltraGrip 9, Michelin Alpin A4 in Dunlop Winter-response2, devet pnevmatik je prejelo ocenopriporočljivo. Kot ne-priporočljivi pa so se na testu izkazali trije modeli pnevmatik in sicer Aeolus Snowrace AW02, Linglong Green-Max Winter HP in Mentor M200.

Med najboljšimi je izstopala pnevmatika Goodyear UltraGrip 9, ki je še posebej dominirala na mokri podlagi . Za najvarčnejšo se izkaže Dunlopova pnevmatika Winter-Response-2 medtem, ko z najnižjo obrabo prednjači Michelinova Alpin A4.

V suhem se najbolje obnese Continentalova TS850 medtem, ko na ledu prednjači Dunlopova pnevmatika Winter-Response-2. V snegu se se najbolje obnesejo pnevmatike Bridgestone Blizzak LM001, Continental Winter contact TS850 in Dunlop SP Winter-Response 2, ki je hkrati tudi najbolj primerna pnevmatika za obvladovanje najtežjih zimskih razmer.Pnevmatike z oceno priporočljivo so največ točk izgubile zaradi slabšega obnašanja na suhi in mokri podlagi ter ledu.

Pnevmatike Matador MP54 Sibir Snow so zaradi slabega obnašanja na mokri cesti s stališča ocenjevalcev zgolj pogojno priporočljive.

Najmanjšo obrabo in posledično dolgo trajanje lahko pričakujejo lastniki pnevmatik Michelin, Firestone in Mentor medtem, ko je razlika v porabi goriva med najboljšo (Dunlop) in najslabšo (Barum) zgolj 4% kar rezultira v 2 dl goriva na 100 prevoženih kilometrov.

Najslabše so se odrezale pnevmatike Aeolus Snowrace AW02, Linglong Green-Max Winter HP in Mentor M200, ki se izredno slabo obnesejo na suhi ter predvsem mokri cesti.

Dimenzija 205/55 R16 H

Pnevmatike dimenzije 205/55 R16 H so nameščene na vozila spodnjega srednjega in srednjega razreda. V izbrani dimenziji se največkrat znajdejo vozila: Ford Focus, Mazda 3, Opel Astra inMeriva, Volkswagen Golf in Touran, Peugeot 308, Renault Megane ter drugi. Na testu sta se izmed 19-ih pnevmatik zgolj dve izkazali kot zelo priporočljive, šestnajst kot priporočljive, ter ena kot ne priporočljiva.

Pri večji dimenziji se je kot vsestransko najboljša izkazala pnevmatika Continental Winter Contact TS850, ki je dosegla najboljšo oceno na mokrem,na snegu pri obrabi ter drugo najboljšo oceno na suhem. V suhem je najboljši rezultat dosegla druga najbolje ocenjena pnevmatika Yokohama Winter drive V905, ki se v primerjavi s prvo uvrščeno odreže slabše na mokrem, v snegu in ledu.

Od pnevmatik, ki so prejele oceno priporočljivo se v mokrem najbolje obnesejeo Goodyear UltraGrip 9, kateri je boljša skupna uvrstitev ušla zaradi slabšega obnašanja na suhem. V suhemse najbolje obnese Bridgestone Blizzak LM001, medtem ko se na snegu izkaže Barumovapnevmatika Polaris 3 ter na ledu Verdesteinova Winterhawk 3.

Z izrazito majhno obrabo in posledično dolgim trajanjem so na testu prednjačile pnevmatikeprioizvajalcev Continental, BF Goodrich in Kleber medtem, ko se z najvišjo obrabo spopadajo pri proizvajalcih Falken in Verdestein.

Kot najslabša se je izkazala pnevmatika Avon Ice Touring ST zaradi zelo slabih rezultatov mokri podlagi.

zimske-pnevmatike-2015-02

Upamo, da Vam bodo zgornji podatki s testa zimskih pnevmatik 2015 v pomoč pri izbiri novih, ob tem pa tudi pomislite, da je preko pnevmatike zagotovljen edini stik vozila s cestiščem, kjer lahko razlika med slabo in dobro pnevmatiko pomeni razliko med življenjem in smrtjo. Zato se pri nakupu, ki ga navsezadnje opravite na nekaj let, odločite za varnejšo in kvalitetnejšo pnevmatiko.

Test zimskih gum 2016