Zadnja leta se vse manj proizvajalcev odloča za udeležbo na salonih širom sveta. Ženeva velja za najbolj glamurozen salon jeklenih konjičkov na avtomobilskem koledarju. A očitno stara slava iz leta v leto pada.

Dober mesec pred odprtjem letošnjega ženevskega avtomobilskega salona se že vrstijo odpovedi sodelovanja velikih proizvajalcev. Opel in Peugeot sta odpovedala svojo prisotnost na salonu. Peugeot je novo generacijo modela 2008 prvič pokazal novembra na Kitajskem. Evropejci pa smo jo lahko videli na salonu v Bruslju. “Ženeva je predraga in digitalno oglaševanje je bistveno cenejše”, pravijo.

Nastopi na salonih so res dobro marketinško orodje, a glede na sabo obiskanost, se računica ne izide. Lanski salon v Frankfurtu je predstavil precej klavrno podobo in mogoče celo zaključil svojo salonsko kariero. Nemci zdaj zbirajo nov prireditveni prostor za izvedbo avto salona v letu 2021.

Kdo je kriv?

Odgovor na vprašanje se ne osredotoča na eno samcato stvar. Za doseg trenutnega stanja je bilo potrebnih kar nekaj dogodkov oziroma premikov.


Začenši s pobudo #metoo, ki je s salonov odstranila hostese. Naj bi bile ‘nadlegovane’, čeprav zelo spodobno plačane. Moški pač smatramo, da ženske in avtomobili gredo zelo dobro skupaj. S to potezo so zgubili kar nekaj tisoč obiskovalcev.

K temu gibanju sledi ‘okoljsko gibanje’. Varčni in dolgočasni avtomobili enostavno ne pritegnejo množic. Obenem pa si znamke pljuvajo v lastno skledo, saj novosti komunicirajo že mesece pred dejanskim lansiranjem in leta pred začetkom proizvodnje. Seveda so za to stanje kriva tudi družbena omrežja ter spletni mediji. Informacije so na voljo takoj, dostopne pa s slehernega kotička Zemlje.

Zakaj bi se torej še borili za salone?

Pravzaprav ne vem. Sam se imam na salonu dobro, ker lahko kakšno rečem z inženirji ter oblikovalci. Vsi avtomobili so ob novinarskih dnevih lahko dostopni. Teh prioritet obiskovalci nimajo, zato se ne čudim, da so saloni vse manj privlačni. Obenem pa tudi pada splošno zanimanje za področje avtomobilizma.

Upam le, da letošnji dogodki ne bodo sami sebi namen. Se speljali zgolj zato, ker se morajo opraviti dolžnosti. No, v Ženevi bomo letos prvič videli neke vrste testni poligon, kjer bodo obiskovalci lahko zapeljali številne modele. Ostale salonske lokacije že razmišljajo o širitvi tematike na mobilnost.

V Ženevi letos ne bomo videli niti Lamborghinija, saj v Sant’Agati menijo, da lahko dosežejo boljše učinke z dogodki zaprtega tipa za VIP goste ter s spletnimi predstavitvami. Bodo pa svoje modele v Švico na ogled pripeljali Audi, Seat, Škoda, Volkswagen, Porsche ter Bentley in Bugatti.