Avtomobilski novinarji na vse načine preizkušajo vozila in iščejo najboljšega. Kljub popularnim terencem, sem razmišljal, da vam predstavim malenkost širše ozadje in odgovor zakaj je ”to” najboljša kombilimuzina.

Segment kombilimuzin izpodrivajo križanci, ampak predstavljeno enačbo lahko brez težav prenesete na ostale segmente. Gre pa takole. Vsak proizvajalec ima za snovanje segmentnega vozila 10 enot. Te enote nato unovči v posamezne sklope. Dizajn zunanjosti, platforma-podvozje, pogonski sklop, dizajn potniške kabine, ergonomija, izbira in kakovost materialov, tehnologija, vozno udobje (hrup, vibracije), serijska in dodatna oprema, cenovna pozicija.

Glavni tekmeci tega segmenta so Volkswagen Golf, Seat Leon, Renault Megane, Mazda3, Kia Ceed, Hyundai i30, Toyota Corolla, Ford Focus in Peugeot 308. Mogoče sem kakšnega predstavnika izpustil, vendar za predstavitev delovanja enačbe bo dovolj. Skratka vsak proizvajalec te točke vloži v posamezen segment.

Za Mazdo3 mirno zapišem, da da vsaj dve točki v oblikovanje in dve v izbor materialov v potniški kabini. Veliko tudi da na serijsko ter dodatno opremo, a zmanjka pri cenovnem pozicioniraju. V startu je dražja in ne radi dajejo popuste. Prav tako so z novo generacijo izpustili točko pri podvozju, saj so zadaj vstavili togo premo. Pogonski sklopi so po drugi strani inovativni, a v praksi in občutenju ostajajo za konkurenco.


Toyota recimo veliko točk nameni pogonskemu sklopu. Zadnje čase tudi v dizajn. Vendar tehnologija in vozno udobje pri snovanju modela ne dobita točk. Korejci se že približujejo ”ljudskemu konceptu”, kjer so točke enako razporejene. Vendar Kia veliko vloži v cenovno pozicioniranje. Hyundai pa predvsem v tehnologijo in pogonske sklope. Saj ne da bi ergonomija in dizajn zaostajala, ampak se občuti primanjkljaj točk.

Volkswagen Golf je zato najboljša kombilimuzina. Že osmo generacijo zapored uspeva preverjeni recept. 1 točka v vsak segment snovanja vozila. Golf ne izstopa, a je suveren na vseh področij. Mogoče je to tisto, kar ga naredi najboljšega. Torej, avtomobil za množice.