Cenovna politika v avtomobilski industriji se je postavila na glavo. Mersko večji avtomobil še ne pomeni nujno več denarja in hkrati napredna tehnološka oprema ni več glavni krivec za visoko končno ceno. To sta najcenejši in najdražji test avtomobila v leto 2020.

Najcenejši in najdražji test loči skoraj 100.000 evrov. Mesto dostopnega vozila zaseda Hyundai i10, ki se je v letošnjem letu predstavil v novi generaciji. Prikupen malček nabit z bonbončki v stilu povezljivosti s telefonskimi operacijskimi sistemi, induktivnim polnjenjem ter dodatki kot so gretje sedežev, vzvratna kamera, sistemi aktivne in pasivne varnosti. Ob vsem naštetem pa še vedno ohranja cenovno dostopnost.

Na drugi strani lestvice se nahaja BMW serije 5. Ta je letošnje poletje prejel rahlo medgeneracijsko pomladitev. Spremenjena svetila, ledvičke, večji osrednji zaslon, nov multimedijski sistem in blago hibridno motorizacijo. Testni BMW 530d xDrive je tipičen primer, kako lahko z nekaj domišljije ali željami ceno več kot podvojimo. Z osnovnih 52 tisočakov je cena testnega vozila poskoči na na nekaj manj kot 110.000 evrov.

In si čim takšen avtomobil impresionira? Motorizacija je standardna, pogon je v takšnih limuzinah povečini že štirikolesni. Do izraza pride delovanje pametne tehnologije, kot je denimo govorno ukazovanje. Radarski tempomat je v Bavarcu eden boljših na tržišču, saj v bistvu obvlada avtonomno vožnjo druge stopnje. Omembe vredni so še masažni sedeži, brezžična povezljivost s telefonom ter laserski žarometi.


Najcenejši in najdražji avtomobil imata torej kar nekaj skupnih lastnosti. To, da lahko oba prevažata 5 potnikov. Imata štiri kolesa, samodejni menjalnik, klimatsko napravo, povezljivost s telefonom, induktivno polnjenje, navigacijo, gretje sedežev, multifunkcijski volan, …, ter še kakšno malenkostno podobnost kot so zatemnjena stekla, alu platišča ni tako naprej. 😊

Razlike med njima pa so sledeče. Bavarska limuzina premore 1,8 litra več motorne prostornine, 202 konjiča več, kot tudi 532 Nm navora. Serija 5 ima 3 prestave več, zmore drveti 79 km/h hitreje in z mesta do stotice pospeši 10,4 sekunde prej kot Hyundai i10. BMW ima dvakrat večjo prostornino prtljažnika ter rezervoarja goriva od modela i10. Slednji je od petice polovico lažji. Za ceno testnega BMW 530d xDrive pa bi lahko kupili 7 testnih Hyundaijev i10.