Robert Pečnik Pečo: Nestrpni za volanom? Upoštevajte ta preprost nasvet

(E)stradna izkaznica

Estradni podatki: Voditelj na Golica Tv, dolgoletni jutranji voditelj na radiu Hit v hitovi Budilki
Avto za vsak dan: Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
Izpit: B kategorija že 27 let
Prvi avto: Renault 12 TS, ki sem ga podedoval po očetu
Najljubši “roadtrip”: Že opravljen – krog po Evropi s šotorom v prtljažniku, s končnim ciljem v Parizu in vračanjem skozi dolino reke Loare in po Azurni obali nazaj; Velika želja road 66 v ZDA.
Sanjski avto: Še vedno Land Rover Discovery, bi ga pa z veseljem zamenjal za nov model, ki prihaja letos, a ga bom zaenkrat le sanjal.

V avtomobilu prebijemo vse več časa, zato je izbira glasbe med vožnjo ena pomembnejših stvari, saj vam ta lahko spremeni razpoloženje za preostanek dneva. Kako radijske postaje skrbijo za zabavo voznikov, ali lahko glasba v voznikih vzbudi agresijo ter zakaj na deževen dan po radijskih postajah vrtijo še posebej žalostne pesmi, smo se pogovarjali voditeljem Robertom Pečnikom.

Statistike pravijo ,da se dnevno v avtomobilu povprečno zadržujemo uro in pol. Kljub vsem možnim novodobnim medijem, pa je še vedno radio tisti, ki nas zabava večino časa med vožnjo. Kako si imel zastavljen program? Več govora, ali več glasbe? Kakšne informacije si delil v eter?

Pečo: Sam sem svojo radijsko pot začel že leta 1994, ko vsaj na komercialnih radijih še ni bilo strogega sledenja svetovnim radijskim trendom in si si lahko privoščil več govora. Glasba pa se je vrtela iz CD-jev, nekatere skladbe pa celo iz vinilnih plošč. Pa popolnoma umrli medij mini disk se je uporabljal, ker si nanj lahko snemal in nanj spravil več skladb. Skratka še v dobi radijske romantike. Seveda pa smo se sčasoma zavedali, da moramo upoštevati trende, pravila, ki so omejevala količino govora. Ga je bilo pa več dovoljenega v jutranjem, kot recimo v popoldanskem tako imenovanem “drive” terminu. No, tako je na radijskih postajah še danes. Skratka seveda je bilo več glasbe kot govora, potem so tukaj še trije reklamni bloki na uro. Od  informacij pa so seveda bile na prvem mestu informacije s cest, potem vreme, sledile so kratke novice vsako polno uro. Podobno kot dandanes na komercialnih postajah, saj so določena pravila, ki se ne spreminjajo.


Zanimivo je dejstvo, da je metal najbolj pomirjujoča zvrst glasbe. V kolikšni meri je pomemben izbor glasbe? So kakšni komadi, ki pomirjajo in takšni, ki lahko vzbudijo agresijo?

Pečo: Zagotovo je temu tako, mislim pa, da se glasbeni uredniki radijskih postaj ne lotevajo ustvarjanja playlist z mislijo na to tematiko. Dandanes je pomembno, da je glasba čimbolj všečna najširšemu krogu poslušalcev oziroma, da ne povzroča menjave radijske postaje.

Katera skladba pa tebe spodbudi, da pritisneš na plin?

Pečo: Hm, dandanes nobena. Svoje amaterske dirkaške ambicije sem izživel v zgodnjih letih svojih vozniških dni. V tistih časih pa sem seveda imel svoje komade, ki so spremljali težko nogo. Recimo Chris Rea s svojo legendarno Road to hell.


Razjasniva še tole. Zakaj za vraga se na deževen dan po radijskih valovih slišijo ekstra žalostni in počasni komadi? Je to kakšen radijski trik?

Pečo: Hm, ne da bi vedel. Morda obstajajo kaka nova dognanja, ki meni niso znana. Sam zagotovo nisem pristaš tega. Glasba te lahko dvigne in če velja, da deževni dnevi na ljudi vplivajo depresivno, bi morali vrteti ”sončno” glasbo. Vsaj sam sem takega mnenja. Moram pa priznati, da na to nisem pozoren oziroma sam tega kar si vprašal nisem zaznal.

Misliš, da je smeh voznikov, ki ga vzbudi radijski speaker v avtomobilu vredu za varnost v prometu? Ali se z njim odvrne pozornost od prometa?

Pečo: Joj, ne bi šel še v to smer in našo papeško državo pozival, da prepove še humor na radijskih postajah, haha. Verjetno če se nekdo reži do solz, udarja po volanu, se sklanja od smeha pod armaturo to škoduje varnosti, a na radijskih postajah je redko tako hud humor, da bi povzročil množičen pojav nevarnih ravnanj za volanom, ki so posledica huronskega smeha. Haha. 🙂

Za kakšnega voznika se imaš, kako bi se opisal?

Pečo: Umirjeno dinamičen “fotr” za volanom sem, ki odlično bočno parkira in tudi sicer dobro obvlada volan 🙂 Kot sem že omenil, imam svoje neumne dni že za seboj, glede na to, da jih ni bilo malo, pa se lahko zahvalim karmi, ali tistemu zgoraj, da sem še tu in tudi nisem škodoval drugim. In tudi zato lahko zdaj pametujem mladini, kaj je prav in kaj narobe.

Trenutno voziš Land Roverja. Slavni voditelj Jeremy Clarkson je zapisal, da je to ultimativni terenec? Se strinjaš z njegovo trditvijo? Bo naslednji avto Land Rover?

Pečo: Kdo sem jaz, da bi ugovarjal Jeremyju? Sploh, ker sem še vedno zaljubljen v svojega Disca. Moji sodelavci so me od prvega dne zafrkavali, da vozim gozdarski avto, tako, da to veliko pove. Zagotovo je pa več terenca, kot si ga večina voznikov upa preizkusit. Hočem reči, da se voznik prej ustraši in popusti, kar bi ta avto še vedno z lahkoto zmogel. Naslednji avto pa zagotovo ne bo Land Rover, ker so druge finančne prioritete. Recimo ureditev dvorišča pred hišo 🙂

Kaj bi pri izbiri novega avtomobila raje izbral: 
Varnost ali moč? Zakaj?

Pečo: Zagotovo varnost. Da se ne ponavljam, moč bi izbral kot mlad voznik, zdaj kot umirjeni “fotr” pa prisegam na varnost. Sploh, ker je nesreč na cestah vse preveč in žal nisi odvisen le od sebe, ampak jo lahko doživiš ne kriv, ne dolžen.

Izgled ali cena? Zakaj?

Pečo: Cena. Ja, Disca sem si kupil kot sanjski avto, ko še ni bilo družine, ni bilo stanovanjskega kredita in so bile finančne prioritete popolnoma drugačne. Pa poleg mladostne norosti kot voznik, sem malce tudi izživel potrebo po avtu, ki pleni poglede. No, če zadanem na lotu se bo ta pesem hitro spremenila, haha.

Kaj v prometu te najbolj živcira, kako se s tem soočaš in kaj bi predlagal, da se to izboljša?

Pečo: Nervirajo me nestrpni ljudje za volanom. Sam ne pomnim, kdaj sem nazadnje pritisnil na hupo. Vedno si rečem, ah, verjetno je kaka simpatična blondinka za volanom, ker me je tako lepo izsilila in se raje nasmehnem, kot da mi popustijo živci. Vem pa, da ta nestrpnost mine šele, ko človek dozori. Nekateri žal nikoli.

Glede na to, da imaš tudi psa, me zanima kje in kako ga voziš? Se ti zdi da glasba v avtu vpliva nanj? So avtomobili dovolj prijazni psom? Kaj bi izboljšal/dodal?

Pečo: Naša Roxy je redna potnica na zadnji klopi. Ima prav posebno oprtnico, ki jo vpneš v vtičnico za varnostni pas in tako poskrbimo tudi za njeno varnost. Sicer pa menim, da bi težko še avtomobile prirejali, da bi bili psom, mačkam, ptičem.., prijazni. Na tržišču je dovolj pomagal (kletke, boksi, posebni varnostni pasovi oziroma oprtnice), da tudi našim ljubljenčkom lahko zagotovimo varnost in prijetno vožnjo.

Kateri radijski voditelj s slovenske scene bi po tvoje zmagal v hitrostnem govoru in kateri bi zasedel zadnje mesto?

Pečo: Uf, težko vprašanje. Pojma nimam. Verjetno tisti, ki jih slišimo v oglasih, kjer na koncu berejo opozorila, da se posvetujte s svojim zdravnikom ali farmacevtom 🙂 Če se še malce štejem za radijca, bi sam zagotovo kandidiral za zadnje mesto, ker sem znan po svojem počasnem govoru s poudarki. Za današnje trende zelo prepočasen, so me pa predvsem starejši vedno pohvalili, da sem eden redkih, ki ga povsem razumejo 🙂

Blaž Švab: Čas je za novo avtomobilsko vižo!

Damjan Murko: Srečen moški brez izpita!

vir fotografij: osebni arhiv Robert Pečnik Pečo