Kok je kjut! Zakaj ženske obožujejo drugačna imena avtomobilov?

Moški avtomobili morajo moč pokazati tudi z imenom, ženske pa vidijo v svojih konjičih bolj družabne spremljevalce. Neka nemška študija daje temu klišeju nov zagon. Rezultati namreč močno potrjujejo, da ženske izberejo avtomobile z všečnimi imeni.

Moški dajejo prednost oznakam, ki poudarjajo moč, tehnologijo, ali samostojnost. Ženske nasprotno bolje sprejmejo imena, ki označujejo potovanje in družabnost. To se kaže v povpraševanju po naročilu agencije za iskanje imen Nomen International iz Düsseldorfa v Nemčiji. V preteklosti so tako krstili modele proizvajalcev Volkswagen, Daimler, Toyota ali Renault.

Moški tako bolj ljubijo »moška« imena: Venator (spominja na lov), Polestar (severnica, spominja pa tudi na zvezdnika na startni poziciji) ali Bugster (spominja na vozila buggy in dragster) – tako ime mora imeti moški avto. Ženske bolje slišijo na imena s področja potovanja ali družabnosti zato jih bolj pritegnejo imena: Sunbeat (sončni utrip) ali Friend (prijatelj). Logično so njim všeč tudi nazivi, ki zvenijo kot ženska imena, na primer: Gloria ali Kedra.

Lahko se tudi temeljito zalomi


Izbira in potrditev avtomobilskega imena je dolgotrajen proces z mnogimi čermi. Poleg pravnih vidikov morajo paziti tudi, da imena v tujih jezikih če je le mogoče nimajo negativnega pomena. A lapsusi se dogajajo. V drugih jezikih imajo nekatera imena popolnoma drug pomen zato jim posebej za tiste trge dajo druge nazive: Drkač (Mitsubishi Pajero) »el pajero« v južoameriških državah, Govno (Audi e-tron/etron) iz francoskega »étron« ali Sranje (Toyota MR2) iz francoskega »merde«. Tudi pri nas smo imeli podoben primer, ko se je proizvajalec odločil da bo terensko vozilo Nissan Terrano na jugoslovanskem trgu prodajal raje z imenom Pathfinder. Da smo ob osamosvojitvi postali zelo majhen trg pove tudi dejstvo, da Ford tudi pri nas še naprej širi epidemijo imenovano Kuga.

Imena za množice

Razlike v dojemanju imen med moškimi in ženskami še bolj poudarjajo nujo, da ravno pri krstu množičnih modelov še bolj iščejo kompromisna imena. Kajti oznake morajo biti všeč čim več ljudem. Sybille Kircher, soustanoviteljica agencije za imena poroča: »V teh primerih se odločajo proizvajalci največkrat za odprta imena, katerih zven je internacionalen, simpatičen in na splošno povzema teme mobilnosti ali ljubezni do življenja.« Mnogi proizvajalci so temo poenostavili in ni več pomembna. BMW ali Peugeot uporabljata za imena svojih vozil številke.


Študija je prav tako pokazala, da je priljubljenost imen odvisna od starosti. Mlajšim od 44 let, ki so jih vprašali, so se zdela angleška imena kot Surf, Rocks ali Mighty najbolj atraktivna. Prav tako prav pridejo teme odkritij, športa in glasbe. Starejšim so bolj všeč imena, ki so ali vsaj imajo tak videz, kot da so latinskega izvora: Venator ali Gloria. Menda jih je lažje izgovoriti, tako vsaj utemeljujejo odločitev. Poleg tega tovrstne oznake povezujejo s prestižem, kakovostjo in udobjem.

Neko skupno lastnost pa imajo tako ženske kot moški: ne glede na spol so jim všeč imena, ki spominjajo na visoko tehnologijo (Technospace) in zabavno vožnjo (Crosslane).

Razkrita neprijetna resnica: Ženske so boljše voznice!

To so najbolj neobičajni poklici v avtomobilski industriji!

Pomemben je faktor X – BMW X1 xDrive18d