Za vsak poklic svoj avto! Preveri, kdo vozi kakšnega?

V Nemčiji se uspešen svetovalec podjetja prevaža z Mercedesom, zdravnik uporablja BMW, obrtnik zaupa Oplu.  Na ta način ustvarjajo ali potrjujejo klišeje. Povej mi kaj voziš in povem ti kaj delaš – tako enostavno pač ni, vendar obstajajo tendence.

Vrednotenje temelji na vzorcu podatkov iz 60.000 zavarovalnih polic v Nemčiji, tako novo registriranih, kot tudi starejših vozil. Za primerjavo so vzeli 30 najpogostejših poklicev – od arhitektov in trgovcev v maloprodaji do medicinskih sester in pomočnic v zobni tehniki.

Voklswagen je najpogostejša znamka vozil na nemškem trgu je najmočneje zastopana pri skoraj vseh poklicih. Izstopajo gradbeniki (20,1% vseh se prevaža s VW). Izjema so le slikopleskarji, ki se raje vozijo z Opli (17,5 %) in le 15,4% »malarjev« uporablja VW.

Znamko BMW največkrat uporabljajo zdravniki in zdravnice (14,6%) in podjetniški svetovalci (14,4%). Mercedes-Benz je za svetovalce v podjetjih druga najpogostejša izbira (14,1%). Porsche ni znamka za katero bi se odločali posebej v nekem poklicu, temveč spada bolj v rubriko »ostali«. Pri ključavničarjih sta takoj za znamko VW uvrščena Opel (12,3%) in Ford. Z Opli se zelo rade prevažajo prodajalke. Znamko Audi izbere največ visoko izobraženih v trgovini (10,6%).

Največja poklicna skupina so diplomirani inženirji. Skoraj vsak peti vozi Volkswagen, za BMW se odloči 12,6%, Mercedes-Benz 9,6% in Audi 7,8% tehničnih ljudi.


Med uvoženimi vozili izstopa Renault. Zanj se odloča pisarniška pomožna delovna sila (7,4%) in prodajalci (7,3%). Takoj za njim je Fiat. Italijansko znamko ljubijo pomočnice v zobozdravstvu (7,5%). Preseneča Toyota. To znamko, poleg znamke BMW, najraje izberejo zdravniki (4,9%). Citroën je vozilo zaposlenih v maloprodaji (3,9%) in učiteljev (3,4%). Ta francoska znamka je pri pedagoških poklicih v Nemčiji kar za 70% nad povprečjem znamke.