Bela barva avtomobila še vedno prva izbira v svetu!

Coatings oddelek družbe BASF predstavlja svetovno analizo distribucije barv v avtomobilski industriji v letu 2017. Na svetovni ravni bela barva ohranja svojo močno pozicijo v vseh segmentih in ostaja prva izbira s skoraj 40-odstotnim tržnim deležem.

Še vedno prevladujejo tudi akromatične barve – črna, siva in srebrna. Na področju kromatičnih barv je delež modre in rdeče barve skoraj enak, sledi rjava barva. Svetovni pregled segmentov avtomobilov kaže, da manjši, kot je avto, živahnejša je barva.

Večja prodaja in število modelov športnih terenskih vozil vpliva tudi na podatke o priljubljenosti. V tem segmentu sta zelo močni barvi bela in črna, vedno pogosteje pa se pojavljajo rdeča, modra in še posebej rjava. To odraža pričakovano rast in diverzifikacijo modelov te vrste vozil.

Modri in sivi odtenki so okrepili svojo pozicijo na evropskih cestah

Številke evropskega poročila o barvah 2017 razkrivajo, da so akromatične barve še vedno najbolj priljubljene. Približno 78 odstotkov vseh avtomobilov v lanskem letu je bilo pobarvanih v belo, črno, sivo ali srebrno barvo, kar priča o nadaljevanju tega trenda. Med akromatičnimi barvami se je delež sive barve povečal za 19 odstotkov, ki je tako dosegla nivo priljubljenosti črne barve. Rastoč delež sive barve lahko pripišemo raznolikosti sivih tonov. Z več kot 100 različicami ima siva drugo največje število odtenkov za modro.


“Siva – s svojimi asociacijami na beton in steklo – predstavlja najbolj urbano barvo, njena prisotnost pa se je skozi zadnja leta močno povečala. Z odtenki od svetlih in srednje sivih tonov do temne antracitne sive predstavlja ogromno raznolikost, s čimer je dosegla tudi svojo močno pozicijo na trgu,” razlaga Mark Gutjahr, vodja oblikovanja avtomobilskih barv za regijo EMEA pri oddelku BASF Coatings.

Pri kromatičnih barvah močan trend še vedno predstavlja modra. Medtem ko je celotni delež 10 odstotkov ostal stabilen, se je delež modre barve znatno povečal: skoraj vsak drugi avto kromatične barve, ki je bil proizveden v Evropi leta 2017, je bil moder – trend, ki so ga napovedali oblikovalci premaznih barv v družbi BASF in ki se je pokazal tudi v pojavu številnih modrih odtenkov v zadnjih kolekcijah barvnih trendov. S skoraj 130 različicami je modra barva ostala vodilna na področju barvne raznolikosti.


Svetle rdeče in razkošne barve, ki izražajo individualnost, še naprej pridobivajo na priljubljenosti na trgih azijsko-pacifiških držav

Trg avtomobilskih premazov v azijsko-pacifiškem območju je posledica povečane populacije vozil in raznolikosti različnih regionalnih razmer, kar se odraža tudi v poročilu o azijsko-pacifiških barvah 17. Z 49 odstotki je bela najbolj priljubljena barva v regiji. Zaradi kulturnega konteksta v azijsko-pacifiškem okolju so bele barve povezane s pozitivno podobo čiste in inteligentne napredne tehnologije. Tako je v zadnjih nekaj letih v teh državah naraslo število belih avtomobilov. Poleg bele postajajo vse bolj priljubljene rjave barve – še posebej za SUV vozila srednje velikosti. Obe barvi, torej bela – še posebej biserna bela – in rjava, sta pozicionirani kot elegantni barvi z razkošnim okusom.

Svetlo rdeča, kot provokativna, vendar pametno individualna barvna površina, je zelo priljubljena v kromatičnem razponu avtomobilskih barv na azijsko-pacifiškem avtomobilskem trgu. Na splošno rdeča v avtomobilski industriji pritegne pozornost, kar je pomemben dejavnik na zrelih azijsko-pacifiških trgih.

Trend in inovativni barvni koncepti

Z analizo svetovne distribucije avtomobilskih barv BASF poročilo o avtomobilskih barvah dopolnjuje poročilo o avtomobilskih barvnih trendih, ki ga vsako leto objavlja oddelek BASF Coatings. Medtem ko zbirka trendov predstavlja barvne koncepte, ki bodo oblikovali avtomobilsko prihodnost, poročilo o barvah skrbi za današnje tržne razmere in se zato nanaša na podatke iz prejšnjega leta. V zadnjih letih se je barvna raznolikost povečala in možnosti za inovativne barvne koncepte so večplastne. Zato BASF tesno sodeluje s proizvajalci originalne opreme, da bi sestavil želeni videz in občutek, s poudarkom na duhu avtomobilskih znamk.

Na trgu je trenutno na stotine barv in vključujejo širok izbor edinstvenih učinkov. Poleg tega igra vedno večjo vlogo funkcionalnost premazov. Na primer, barve z integriranim upravljanjem temperature krepijo trajnostno mobilnost v prihodnosti. Ker zmanjšujejo segrevanje površine vozila in s tem ogrevanje v notranjosti, prihranki v klimatizaciji povzročijo manjšo porabo goriva ali razširjeno paleto električnih avtomobilov.

Za vsak poklic svoj avto! Preveri, kdo vozi kakšnega?

Kaj pri nakupu novega avtomobila iščejo ženske?