Druga predstavitev električnih avtomobilov na Vrhniki.

»Električni avtomobil je tip avtomobila na alternativna goriva, ki za pogon uporablja elektromotor  namesto motorja z notranjim izgorevanjem. Električna energija je običajno pridobljena iz baterijskih sklopov v vozilu, ki jih je mogoče večkrat napolniti…« pravi Wikipedija. In seveda med drugim našteva različne modele avtomobilov, ki se v zadnjih letih pojavljajo na trgu. Nekaj se jih vozi tudi po Sloveniji. Najbolj znan zadnje čase je Opel Ampera (Chevrolet Volt). V jeseni pa prihaja tudi flota avtomobilov Tesla S, ki sicer ne bo naprodaj, si jo bo pa mogoče sposoditi v eni izmed ljubljanskih izposojevalnic avtomobilov.

Elektrifikacija torej prihaja. Praktično vsi večji proizvajalci avtomobilov imajo namreč v ponudbi tudi električno vozilo. No ja, vsaj hibrid, ki ponuja tudi vožnjo le na električni pogon. Vsaj nekaj 100 metrov! Toda pravi električni avtomobil v praksi nikakor ne zaživi in ne zaživi. La zakaj, se sprašujejo mnogi? Prvo je seveda zamudno polnjenje baterij, drugo pa njihova »prostornina«, oziroma domet z enim polnjenjem. Pa tudi zasoljena cena, ki lahko kar nekajkrat presega običajnega »naftaša«. Seveda ne moremo mimo špekulacije, da nad vsem drži roko »naftni lobi«. Dokler se pač da bogato služiti z nafto, so električni avtomobili le nadloga, ki  bi bajne zaslužke lahko zmanjšala… Kako bi pa izgledalo, če bi vsak doma »tankal« (prek svoje sončne celice, seveda) zastonj in obnovljiv, predvsem pa čist vir energije – sonce! Kdo bi potem služil bajne dobičke?

IMG_3124

Lep primer, da se da, če se le hoče so slovenski zanesenjaki, ki z domačim znanjem dokazujejo, da električni pogon le ni tak »bau bau«, kot bi nekateri radi prikazovali. Že kar vrsto let se namreč po slovenskih cestah vozi nekaj deset avtomobilov (prvotno sicer z motorji z notranjim izgorevanjem), predelanih na elektriko. Vse na enem mestu je bilo mogoče videti sredi junija na Drugi predstavitvi električnih vozil v okviru Argonavtskih dni na Vrhniki.

IMG_3138

 

Gonilo prireditve je Peter Pikl, vrhničan, ki se s predelavo avtomobilov na električni pogon ukvarja že vrsto let. Že po pridobitvi diplome diplomiranega inženirja elektrotehnike se je zavedal svojega ekološkega razmišljanja. Po izgradnji svoje nizkoenergijske hiše si je sam predelal kolo na električni pogon, potem se je lotil predelave citroenovega AX-a, izdal knjigo o samogradnji, sedaj še drugo, medtem pa je dozorel tudi projekt predelave citroena C2. V vsem tem času je sodeloval pri predelavi vrste drugih vozil, od čolnov, motornih koles do štirikolesnikov. V pogovoru z različnimi predelovalci je čutiti, da njegovo ime izgovarjajo s spoštovanjem, njegovo delo pa cenijo tudi pri pristojnih organizacijah, ki predelave odobrijo.

 

Na drugem srečanju, ki naj bi glede na odziv postalo tudi tradicionalno, saj so se odzvali praktično vsi lastniki električnih avtomobilov (ali pa so prišli vsaj zaradi »firbca«), si je bilo mogoče ogledati kar nekaj vrst vozil. Seveda, od osebnega avtomobila do chopperja ali starega rogovega bicikla, pa vse do električne samokolnice.

IMG_3115

Na takih srečanjih je tudi obilo priložnosti za izmenjavo mnenj. Je priložnost za inovativne misli in končno za uveljavljanje slovenskega znanja, ki je marsikje in marsikdaj podcenjeno. Na takih srečanji marsikomu postane jasno, da elektrika za pogon avtomobila ni tak tabu. Potrebnega je le nekaj znanja in volje. Tudi sestavni deli so lahko v veliki meri slovenski produkt. Veliko se lahko naučimo že iz priročnika, ki ga je izdal organizator…. Pa naj še kdo reče, da Slovenci nis(m)o vodilni v svetu. Medtem, ko drugi zganjajo znanost, se pri nas že dolga leta veselo in poceni vozimo…