Se spominjate prihoda Twinga … pred dvajsetimi leti?

Twingo, “avtomobil, ki ni obstajal”1 praznuje svojo dvajseto obletnico. Z drzno obliko, domiselno zasnovo in igrivim značajem je Twingo ob predstavitvi požel silno pozornost in navdušenje. Skupna prodaja je presegla dva milijona Twingov.

Ambiciozen projekt

Renault je leta 1989 od direktorja projekta Yvesa Dubreila zahteval, da pripravi majhen avtomobil, ki bo kompakten, nadvse praktičen, gospodaren in udoben. Vendar ta model ne bi smel neposredno tekmovati z večjim bratom – Cliom. Zasnovo Twinga je narekovala strategija “design to cost”, poslanstvo projektne skupine pa je bilo oblikovati majhen avto s svežo in privlačno obliko in sprejemljivo ceno. Za dosego tega cilja je bila edina rešitev v popolnoma drugačnem pristopu in poenostavitvi naloge… Poiskati in odmisliti odvečnosti in jih nadomestiti z edinstvenimi rešitvami, kakršna je bila pomična zadnja klop.

Renault_52237_global_en

Enostavna ponudba

V nasprotju z bogato in raznoliko ponudbo na trgu je bil Twingo edinstven tudi v tem, da je bil na voljo v eni sami različici z enim samim motorjem (1,2 55 KM) in enim samim paketom notranje opreme z električno pomičnimi stekli in gumbi jabolčno zelene barve. Twingo je bil na voljo v štirih karoserijskih barvah: temno modri, koralno rdeči, koriandrovo zeleni in indijsko rumeni. Na seznamu dodatne opreme za doplačilo sta bili na voljo le platnena zložljiva streha in klimatska naprava.

Renault_52245_global_en

Na zunaj majhen, a znotraj prostoren in prilagodljiv

Twingo je imel enoprostorsko zasnovo, ki je omogočala boljšo razdelitev prostora za motor in za potnike. Kolesa so bila skrajno odrinjena v vogale, na voljo je bila le ena velikost koles in en sam motor. Te lastnosti so omogočale optimalen izkoristek notranjega prostora. Twingo se je ob predstavitvi med malimi avtomobili postavljal z največjimi višino, širino in prostorom za kolena, kar je bila tudi zasluga nove vzdolžno pomične zadnje klopi. Vse štiri sedeže je bilo možno raztegniti in tako ustvariti zasilno ležišče za dva. To je bila edinstvena ponudba te vrste, ki je izrazito poudarila domiselno zasnovo in vsestranskost Twinga.

“Na vas je, da si zamislite življenje s Twingom!”

Ta oglaševalski slogan je spremljal tržno uvajanje Twinga, kateremu so nekateri dali vzdevek “žabec iz Billancourta”. Ime Twingo je sinteza besed “Twist”, “Swing” in “Tango” in ponazarja neobičajno, dinamično in privlačno obliko tega avtomobila, iz katerega sta izrazito sijala optimizem in veselje do življenja. Twingo se je osvobodil togih avtomobilističnih norm. Postavil se je na nasprotni breg od avtomobilov za izkazovanje statusa in prinesel nov motiv za nakup: ljudje so Twingo izbrali zase in ne za vzbujanje pozornosti pri drugih. Kupci so si Twinga prilastili za zadovoljevanje lastnih želja in si sami zamislili življenjski slog z njim.

Renault_52242_global_en

Edinstven in privlačen značaj

Twingo ni pomanjšana različica Renaulta Espace. Ima prepoznaven lasten značaj. Zunanja oblika z zaobljenimi robovi nakazuje čvrstost, izrazit obraz pa vzbuja simpatije. Zasnova armaturne plošče je zagotovila odlično preglednost, njena oblika pa je sinteza
enostavnosti, funkcionalnosti (merilnik hitrosti na sredini) in humornosti, ki jo vnaša stikalo varnostnih utripalk z videzom rdečega
klovnovskega nosu.

Ključni datumi:


Marec 1993: pričetek prodaje Twinga, ki je bil prvič predstavljen nekaj mesecev prej na mednarodni avtomobilski razstavi v Parizu.
1994: S Twingom je nek Francoz prevozil 240.000 km po avstralskih prostranstvih in dokazal zanesljivost tega avtomobila, ki ni
omejen zgolj na uporabo po mestnih ulicah. Na koncu potovanja je avto poslikal aboriginski umetnik.
1994: Začetek prodaje Twinga Easy, ki ima ročni menjalnik s samodejno sklopko.
1996: Uvedba posebnih serij Twingo “Benetton” in “Twingo’Matic” s samodejnim tristopenjskim menjalnikom. Poleg tega so moč motorja povečali za 5 KM na 60 KM.
1998: Prva obsežnejša oblikovna prenova Twinga z izboljšavami podvozja, sedežev, armaturne plošče, luči in prednjega odbijača. Uvedba posebne serije “Elite”.
1999: Predstavitev najbolj razkošne različice Twingo Initiale Paris.
2000: Uvedba motorja s 16 ventili, močjo 75 KM in sekvenčnim menjalnikom Quickshift.
2005: Posebna serija “Kiss Cool”.
Junij 28, 2007: Izdelava zadnjega primerka Twinga 1 v Evropi potem, ko so izdelali in prodali 2.075.300 primerkov, njegova tržna kariera pa je trajala 14 let, kar je za standarde avtomobilske industrije izjemna dolgoživost nekega modela.
2012: Twingo so v Kolumbiji izdelovali vse do leta 2012. V obdobju od 2005 do 2012 je Twingo na kolumbijskem trgu dosegel izreden uspeh saj so skupno prodali več kot 100.000 primerkov. Twingo Tatoo je bila zadnja posebna serija modela Twingo 1.

Renault_52235_global_en

Renault_52241_global_en

Renault_52234_global_en