Ali se tudi ti tako pripraviš na novo motoristično sezono?

Za nekatere kurenti, zvončki in vrnitev lastovk, za druge pa očiščene ceste, sonček na nebu in neprecenljiv zvok dvokolesnega jeklenega konjička.

Vse odkar so se v letošnjem letu temperature dvignile nad 10°C, sem po sveže očiščenih cestah že zagledal prve neučakane motoriste, željne nove motoristične sezone. Seveda tudi sam nisem mogel brez, da ne bi vsaj prižgal svojega jeklena konjička in slišal pravega znanilca pomladi. Tisti najbolj zagreti smo celo čez zimo namenili kakšno dobro besedo in kakšen trepljaj po posodi za gorivo svoji ˝boljši polovici˝. Vem, nekateri boste rekli, da sem nor, ampak mislim, da nas je takšnih navdušencev kar nekaj.

Vse lepo in prav, vendar problem predstavlja ravno to prvo spomladansko navdušenje. V težkem pričakovanju, veliko kdo ob prvi priložnosti ˝zajaha˝ svoj motor in se odpelje, pa čeprav samo do mesta, mimo prve kavarne in nazaj. Težava je namreč v tem, da so naše sposobnosti za vožnjo motocikla po dolgem zimskem spanju še vedno nekoliko ˝zasanjane˝.

Kaj to dejansko pomeni?

Naša psihična in fizična pripravljenost v zgodni pomladi ni na takšni ravni, kot smo jo pustili jeseni, ko smo motor pokrili z odejo in ga pripravili na zimsko spanje. Zaradi tega je še kako priporočljivo, da si eno lepo sončno nedeljo vzamemo čas, motor postavimo na stojalo ter pregledamo oziroma preverimo sam motor in motoristično opremo. Preverimo nivo vitalnih tekočin za delovanje agregata, nivo zavorne tekočine, napetost verige in delovanje akumulatorja, da si ravno pred polno kavarno ne naredimo sramote, ko nam zmanjka tok za zagon motocikla. Pregled si zasluži tudi oprema. Strganine od morebitnega padca ali pa je že dotrajano opremo, je bolje nadomestiti z novo, saj je življenje le eno.

Ko opravimo že cel tehnični pregled, pa imam predlog za prvo vožnjo. Takšno, ki jo naredim tudi sam. Destinacija je bencinska črpalka. Mogoče se nam sprva motocikel zdi že odličen, ampak ko opravimo prvi postanek v ˝boksih˝ in slučajno preverimo še tlak v pnevmatikah ugotovimo, da bo mogoče zaradi razlike v tlaku, vožnja motorja povsem drugačna. Če vse skupaj povzamem, je ta postanek nujen!

Osmica naj ne bo odveč!

Ustavimo se še na kakšnem praznem parkirišču in ponovimo ˝brezvezno˝ vajo, ki sliši na ime Osmica. S slednjo si malce povrnemo občutke za manevriranje in samo vožnjo. Seveda trenutno ceste še niso tako odlične kot sredi poletja, zato nas lahko preseneti še kakšen pesek na cestišču ali katera druga, motociklu neljuba, podlaga. Poleg tega pa so tudi drugi udeleženci cestnega prometa čez zimo malce pozabili na nas, zato previdnost ne bo odveč.

Dobra fizična pripravljenost, brezhibna motoristična oprema, brezhiben motocikel in zbranost so ključnega pomena. Če smo naredili kljukico tudi pri zbranosti, pomeni da bomo tudi upoštevali še ostale dejavnike v prometu, torej smo pripravljeni na novo motoristično sezono. Vse to kot celota, pa je načrt za novo nabiranje pozitivnih dogodivščin in varnih kilometrov.

FOTO: Spet bomo lahko dirkali na novem asfaltu 130 kilometrov iz Ljubljane!

Od maja bodo na mopedih registrske tablice z rdečimi znaki!

10 najlepših predelav letošnjega leta