Mestni malček, ki je na začetku svoje poti leta 1998 vzbujal različna čustva in celo dvome je z leti dokazal, da se je treba tudi na take novosti navaditi in jih sprejeti take kot so. Pri nas pravzaprav nismo natančno vedeli kaj početi z njim, velemesta kot so denimo Rim pa so ga sprejela z odprtimi rokami. Kar ne moreš verjeti koliko teh avtomobilov lahko vidiš v Rimu…

Tretja generacija dvosedežnega malčka je tako konstrukcijsko kot vizualno popolnoma osvežena. Gene si deli s štirisedežnim modelom, ki pa je tako ali tako enojajčni dvojček »našega« Twinga. Oba (Twinga in Forfour) tudi izdelujejo v Novem mestu.

Oba modela Smarta imata enak prednji del, tako tudi notranjost, štirisedežnik pa je podaljšan za dodatna dva sedeža. Drugačna so vrata prtljažnika – pri manjšem se odpirajo v dveh delih (en navzgor in drugi navzdol) pri večjem pa v enem kosu navzgor. Smart Fortwo seveda izstopa s svojo »kratko« dolžino (2,7 m) in rekordno majhnim obračalnim krogom, ki znaša 6,95 metra.

Forfour je nekoliko daljši (3,5 m), obračalni krog pa je tudi še dovolj majhen za dobro mestno okretnost (8,7 m). Ima tudi nekaj uporabnega prtljažnega prostora, od osnovnih 185 do povečanih 975 litrov. Zadnja sedežna klop je v ta namen zložljiva, pa naj bo oblikovana kot klop ali kot dva posamezna sedeža. Dvosedežnik ima seveda nekaj manj prtljažnika in sicer od 260 do 350 litrov. Podatek, ki izstopa pri štirisedežnem Smartu je tudi velik kot odpiranja zadnjih stranskih vrat (85 stopinj), kar seveda omogoča lažje vstopanje in izstopanje. Smart je prejel tudi štiri zvezdice za varnost na preskusnem trku NCAP, na voljo pa so elektronski varnostni dodatki kot je na primer sistem za stabilnost pri močnem bočnem vetru ali pa opozorilnik za nenamerno prečkanje voznega pasu…

IMG_9898

Oba Smarta imata seveda motor vgrajen zadaj in pogon urejen na zadnji kolesni par. Če bi zato pričakovali prtljažni prostor spredaj se motite, tam so le pomožni avtomobilski sistemi. Na voljo so tri različice enolitrskega bencinskega trivaljnika z močmi 45, 52 in 66 kW (60, 71, 90 KM), za prenos pa v osnovi skrbi petstopenjski ročni menjalnik. Povprečna kombinirana poraba goriva se giblje med 4,1 do 4,7 litra na 100 km.

Cena osnovnega Smarta Fortwo je 9.990 evrov, Forfour stane 10.490, mogoče pa si je seveda omisliti nekaj različnih paketov opreme, pa tudi različne opcijske opreme. Po ceniku vse do 12.190. Izstopajo različne živobarvne kombinacije, ne manjka pa niti povezljivost s svetom v obliki sodobnega komunikacijskega zaslona.

IMG_9783

Trenutno Smart prodajajo le v salonu v Ljubljani, nameravajo pa prodajo razširiti tudi v Maribor. Če jih boste opazili kje na kašni večji prireditvi pa gre za nov način prodaje, ki so ga zaupali štirim večjim in boljšim prodajalcem. Ker gre pri Smartu za nekakšen prestižni nišni model tudi kupcev ne pričakujejo prav veliko. Petdeset za večjega, 20 za manjšega, prav toliko pa naj bi bilo tudi električnih različic. In ker pri nekaterih ni problem v kakšnem tisočaku gor ali dol, bo tako Twingo prav gotov izgubil kakšnega kupca…