Najcenejši liter. – Hyundai i30 Wagon 1.6 Comfort

Ljudje smo razvajeni. Vedno bolj. Naše zahteve po udobnosti in prostornosti so z dneva v dan višje. Trg prevoznih sredstev nam ponuja velika in prostorna vozila, katere dostikrat zaznamuje visoka cena.

Hyundai i30 Wagon je izjema. Kljub temu, da je karavan kompaktnih mer, je presenetljivo prostoren in cenovno dostopen. V bistvu na liter prtljažnika celo cenejši kot večina alkoholnih pijač. Za liter boste odšteli le 10,4 evra.

In če vam povem še to, da zmore Hyundai pogoltniti kar 1642 litrov prtljage, ugotovimo, da pravzaprav, ne stane celo premoženje. Za ceno 17.140 evrov, kolikor je stal testni primerek se dobi ogromno prostora, praktičnosti in udobja. Zaradi karavanske zasnove se z lahkoto v vozilu pelje 5 odraslih oseb, saj ne zmanjka prostora ne za noge kot tudi ne za glave zadaj sedečih potnikov. Polno naloženi se lahko brez težav peljete na morje, saj v osnovi prtljažnik meri preko 500 litrov.

Na tej točki, pa se pojavita dva minusa.

Prvi je ta, da vozilo nima serijsko vgrajenih strešnih sani. Na vozilu so tako tiste sive zadeve na strehi le butični dodatek plastike. Za popestritev, ali nekaj takega. Prave sani je potrebno dokupiti in jih vedno znova nameščati.

Naslednjo težavo pa predstavlja mogoče malce podhranjen 1,6-litrski agregat. Ta ni turbinsko polnjen, tako da proizvede le 85 kW moči, kar za polno naložen avtomobil ni dovolj. Zaznati je »EKO« usmerjenost vozila in zato je manj prožno. Prehitevanje in vožnja na avtocesti znajo včasih biti malo zoprna, zaradi prej omenjene podhranjenosti. Poleg tega, je za odtenek previsoka tudi poraba goriva, ki se je na testu gibala med 7 in 8 litri na 100 kilometrov.

2

Če prevozite večje število kilometrov in imate namen vozilo uporabljali vsakodnevno na dolgih relacijah, vam priporočam izbiro dizelskega agregata. Ta je varčnejši, bolj poskočen in niti ne toliko dražji.

Vožnja je udobna, primerna nezahtevnim voznikom.

Urnejši bodo pogrešali komunikativen volan, premehko podvozje pa jim ne bo ustrezalo. Karavan se dobro znajde v mestu, kjer je okreten in pregleden. Na avtocesti in podeželju pa lepo požira neravnine. Rokovanje z vozilom je enostavno. Menjalnik ima gladke ter natančne hode. Grajo bi pripisal volanu, na katerem je preveč multifunkcijskih tipk. Poteze armaturne plošče so dinamične in samosvoje. Prav takšne kot zunaj. Markantna maska z logotipom, dnevna LED svetila in dinamika boka, so le nekateri elementi hišnega sloga oblikovanja, o katerem je bilo že veliko povedanega. Vsekakor pa ima vsakdo pravico, da si o njem ustvari svoje mnenje. Meni je samosvoj, karizmatičen, nedvomno prepoznaven.

Pri Hyundaiju ne zaostajajo niti na varnostnem področju. Prej obratno. Naredili so velik napredek in avtomobili iz vzhoda so z varnostnega stališča čisto primerljivi z evropskimi tekmeci. Koliko cenite sebe in sopotnike, boste povedali z izbiro paketa opreme, kjer se najdejo raznorazni pripomočki aktivne in pasivne varnosti. Testni avtomobil je vseboval opremo Comfort, ki je zajemala osnovne varnostne sisteme. ESP, štiri zračne blazine…od opreme pa samodejno dvopodročno klimatsko napravo, tempomat in omejevalnik hitrosti, potovalni računalnik, radio s CD/MP3/AUX/USB podporo, parkirne senzorje zadaj, avtomatske luči…vse to in še več za zelo sprejemljivo ceno.

Hyundai i30 Wagon ima širok krog kupcev. Od mladih družin, do starejših parov. Tudi kakšni obrtniki znajo poseči po njem. Konec koncev predstavlja dober in racionalen nakup. In kar je najpomembneje. Je najcenejši liter.