Astrologija. – Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

Zvezda iz Rüsselsheima je že lep čas na avtomobilski sceni. Pravijo, da je najbolje prodajani model družine Opel. Torej  je čisto razumljivo, da so se vodilni možje odločili le za manjše posodobitve dizajna in obogatitev nabora varnostne ter zabavne opreme. Bo prepričala, bo ostala najboljša.?! Razgrnimo karte na mizo in poglejmo kaj pravijo!

Astra je dobila nov sprednji del. Z njim bo še naprej prepričevala kupce, ki dajo veliko na dober izgled. Znamenite orlove oči so po novem obogatene z  LED svetili. Maska ima elegantnejšo odprtino za zajemanje zraka. Bočna linija vozila je ostala nespremenjena, le zadek je dobil nova svetila in okrasno letvico. Takšna previdnost in sigurnost pri oblikovanju ne bo postarala sedanjega modela, prav tako,  bodoči kupci ne bodo prikrajšani za dober dizajn.

Definitivno  obliko poudarijo platišča. Na testnem vozilu so bila nameščena 18-palčna lita platišča, ki Astri naredijo strupen videz, vendar z mojega stališča, niso najbolj primerna za družinsko vozilo. Kot prvo je vožnja manj udobna, poveča se poraba goriva in tudi stroški vzdrževanja vozila se zvišujejo. Sploh, če pomislimo, da je potrebno odšteti preko 250 evrov za eno (1) pnevmatiko.

Potniški prostor s stališča oblikovanja ni spremenjen.

Sprednja sedeža sta udobna. Nudita zadostno bočno oporo. Voznik si bo zlahka našel najljubši položaj za volanom, saj sta tako sedež, kot volanski drog, izdatno nastavljiva. Prostora za odlaganje drobnarij je dovolj. Še vedno pa je veliko motečih detajlov, katere bi lahko s prenovo izboljšali. Uporabili  bi lahko kvalitetnejšo plastiko ali pa nastavili  volanski obroč tako, da bi bil na sredini voznikovega sedeža. Preglednost je slaba v A stebričku in ob vzvratni vožnji pri C stebričku. Zadnja klop ne nudi sredinskega naslona za roko, kot tudi ne vreče za smuči (konkurenca jo!). Armaturna plošča pa je ob povečanem obsegu dodane zabavne in varnostne opreme, še bolj natrpana z gumbi.

Testna Astra je bila opremljena s paketom Cosmo in še z ogromno dodatne opreme. Sedeži so bili delno usnjeni ter ogrevani. Ogrevan je bil tudi volanski obroč. Za hlajenje je poskrbela dvopodročna klimatska naprava. Dežni senzor, avtomatske luči, biksenonski žarometi, izbira načina vožnje, tempomat, navigacija,…za varnost pa je vozilo imelo vgrajen sistem za preprečevanje naleta ter merjenje razdalje spredaj vozečega vozila, kamero za vzvratno vožnjo in asistenco za ohranjanje pravilne smeri na voznem pasu.

Vse to je za veliko znamk že vsakdanja oprema.

Pri Oplu so nadgradili vzvratno kamero, ki sedaj resnično olajša parkiranje. Asistenca za ohranjanje voznega pasu bi bila lahko boljša. Poleg nadležnega piska, bi lahko vsaj potresla volan, ali ga celo popravila. Uporabo sistema za preprečevanje naleta pa žal nisem dojel. Sistem prikazuje vozniku razdaljo v sekundah do spredaj vozečega vozila… z drugimi besedami. Sporoča koliko časa vas loči do nesreče. Predvidevam, ker nisem preizkusil.

Pod pokrovom motorja se je nahajal 1,7-litrski dizelski agregat, ki lahko razvije 96 kW moči. Agregat ima serijski sistem start&stop ter nizko deklarirano porabo. 3,9 litra plinskega olja na 100 kilometrov, pravijo. Za prenos moči skrbi šeststopenjski ročni menjalnik. Vozilo je imelo možnost izbire načina vožnje FlexRide. Program Eco ohromi stopalko za plin, odzivnost agregata se zmanjša in turbina nežneje sopiha. V načinu Tour se agregat vrne v normalno delovno območje in olajša se volan. Gumb Sport najprej ustvari športno vzdušje v kabini z rdečo ambientno osvetlitvijo. Stopalka za plin postane agilnejša, posledično bolj odziven agregat, podvozje se utrdi in ustvari se težji občutek na volanu. Na samo dinamiko vožnje profili ne vplivajo.

Z Astro ne boste želeli pretirano dirjati na podeželskih cestah.

Ne zato, ker se ne bi dobro peljala. Ampak, ker se z dinamično vožnjo skokovito viša poraba goriva. Na testu je povprečje znašalo nekaj manj kot sedem litrov goriva, kar je za družinski avto in sorazmerno skromen agregat, veliko. Črno piko si pri tem prisluži še potovalni računalnik, ki je prikazoval porabo 5,8 litra, kar je za liter manj, kot je bila dejanska poraba.

Karte so na mizi. Oplova zvezda bo z vztrajnostjo še vedno v vrhu prodajne lestvice. Konec koncev predstavlja dober nakup. Ugodno pozicionirana izhodiščna cena in novi turbobencinski agregati naredijo Astro privlačno. V kolikor vam pride v poštev samo dizelski agregat je testni 1.7 CDTI čisto solidna izbira, le pri dodajanju opreme ne bodite preveč izbirčni.