Korenine ostajajo. – Subaru Forester 2.0D Exclusive

Nenapisano pravilo govori, da je Amerika za Američane, Evropa za Evropejce ter Japonska za Japonce. Obstajajo izjeme, ki se prilagodijo načinu tamkajšnjega življenja. Podobno pravilo bi lahko veljalo tudi za avtomobile.

Da smo Evropejci precej zadržani in zato staromodni ter načelni, ni nobena novost. Šolski primer prikazuje Volkswagen Golf. Vozilo so zmožni poganjati odlični bencinski agregati, ki preizkušeno porabijo ravno toliko goriva, kot sodoben dizelski agregat. Ampak, ker smo nekoč šli v salon ter kupili Golf Dizla, je zgodba danes popolnoma enaka. Kupiš pač Golf Dizla. Nekako privarčuješ, ostalo je nepomembno.

Na drugi strani je razdvojena Amerika. Hibridi in glomazni V8 požeruhi. Veličina vozila velja za statusni simbol. Tem večje tem boljše. V kolikor si lastiš še hibrida si pa definitivno car Beverly Hillsa. V deželi vzhajajočega sonca je majhnost lepa čednost. V povprečju mestna vozila niso daljša od 3,4 m. Zakaj? Ker moraš v nasprotnem primeru kupiti parkirišče v mestu. Prav tako malčki ob zastoju ne naredijo več deset kilometrskih kolon, ko pa se zamašek odpre se miniature kot po tekočem traku razbežijo.

Za vsemi avtomobili stoji raznovrsten dizajn in tehnologija, ki ga globalizacija sili k uveljavljanju na vseh kontinentih.

Sto ljudi, sto okusov, vendar načelo je, da imamo v Evropi radi klasično oblikovana vozila.

Volkswagen, Mercedes, Audi, BMW, Škoda….Vozila, ki so z oblikovalskega stališča privlačna, prikupna, šik….v Evropi ne zažigajo najbolje. Velike površine so ameriška strast, drzne, ostre poteze pa japonska futuristična vizija. In ravno v to vizijo je padel Subaru Forester.

Terenec, da mu ni para, ki se je zmožen upreti vsaki skušnjavi, je izgubil čar. Prejšnja generacija je bila oblikovno popolnejša, bolj igriva, zato tudi zanimiva za euro tržišče. Z novim oblikovnim trendom pa so Subija rahlo zavozili. Na pogled deluje neproporcionalno in okorno. Ne izžareva dinamike ali želje po preganjanju v divjini.

Podobno se nadaljuje v notranjosti avtomobila, kjer razen določenih detajlov povzetih iz modela XV, izvirnosti ni opaziti. Preveč je cenenih plastičnih površin. Digitalni zasloni so povsod naokoli in s staromodnimi številkami prikazujejo preveč natančne informacije. O zasnovi potniške kabine bi zlahka napisal še cel sestavek kritik, ki bi jih seveda privrženci evropskih avtomobilov razumeli in se z ugotovitvami najverjetneje tudi strinjali. Po drugi plati to verjetno berete bodoči lastniki Subaruja, zato bom naštel pozitivne lastnosti.

Foresterja je mogoče bogato naložiti z opremo. Testni je imel v usnje odete sedeže, v katerih se zelo dobro sedi. Dvopodročno kliamtsko napravo, ksenon žaromete, električno dvižna prtljažna vrata, navigacijski sistem, panoramsko strešno okno…V potniški kabini se skriva veliko odlagalnih površin in shranjevalnih predalov. Pet oseb se bo udobno peljalo na potovanje, za katerega je na voljo 500 litrov prtljage. Konec koncev je v paketu fantastičen serijski simetrični štirikolesni pogon. Slednji je definitivno ena boljših stvari, ki odtehta nakup vozila.

V kritičnih situacijah opravi svojo nalogo z odliko.

Suvereno se reši iz blata, vode, peska….tudi sneg mu ne povzroča hudih preglavic, če ga obujete v primerne pnevmatike. Pohvaliti moram še odlično podvozje, ki lepo blaži udarce na makadamskih ter gozdnih cestah, tudi pri višjih hitrostih. Lega na cesti je povsem zadovoljiva, saj je Forester še vedno v prvi vrsti terenec in ne novodobni križanec oz. SUV, ki bi stavil na športno dinamiko.

Foresterja poganja dizelski agregat bokserke zasnove. Kljub izboljšavam mu primanjkuje moči v nižjih vrtljajih. Do 1.700 vrt./min. agregat ni odziven, pri višjih vrtljajih prične sunkovito pospeševati. Obnaša se po principu bencinskega agregata, saj ga je za optimalno moč potrebno vsakokrat pognati v visoke vrtljaje. V primeru, da moč doziramo v ogromni količini narašča poraba goriva. Na testu, ki je bil sestavljen večinoma iz relacijskih voženj, se je povprečje ustavilo nekaj nad šestimi litri, kar je izjemen rezultat za štirikolesnega bojevnika.

Subaru Forester se z vidika uporabnosti vsakomur oddolži. Udobna vožnja, zanesljiv štirikolesni pogon, varčen agregat in obilo prostora, so ključne odlike za nakup avtomobila. Pomemben faktor je cena, ki je pri testnem vozilu znašala 40.657 evrov, kar glede na dobljeni paket povsem sprejemljivo. Žal pa dandanes ljudje avtomobile kupujemo s čustvi in očmi. Tehnika in racionalnost sta v očeh »običajnega« kupca spregledani. Tisti, ki bodo ti dve lastnosti cenili, pa so v garaži imeli že več primerkov japonske znamke.