Bavarski koktajl. – BMW 320xd Touring

Kot otrok sem dolga leta poslušal zgodbe o težki nemški avtomobilski artileriji. Zgodbe, da so nemški avti preveč požrešni, da se obnašajo kot podivjani konji in da v njih itak ni prostora, so se največkrat končale s komentarjem o ceni – ekstremno dragi.

Kaj kmalu sem na lastni koži preizkusil, da so premium nemška vozila precej drugačna od opisov zloveščih starešin. So udobna, kvalitetno izdelana, zabavna za vožnjo in celo manj požrešna kot določeni korejski marketinški polizdelki. Za vse obiralce kosti, je BMW po nekaj letih pripravil neobrekljivo različico. BMW serija 3, tournig, xDrive….in še dizel za sladek priokus.

Vozilu enostavno ne more nihče oporekati. Trojka je v zadnji generaciji (f30) zrasla. Njeno medosje je na dolžini prejšnje serije 5. Prostora zagotovo ne bo primanjkovalo, ne spredaj, kot tudi ne zadaj. S karavansko formo se poveča uporabnost prtljažnika in zviša prostor za glave zadaj sedečih potnikov. Potovanje na daljše destinacije je tako pravi užitek. Za udobje in dobro počutje v kabini skrbi izbrani paket opreme Luxury line, ki ustvarja premium vzdušje. Zaradi pozitivne, energične barvne kombinacije pa tudi nasmejanost ne bo upadla.

Voznik brez težav najde dober položaj za volanom. Mogoče osnovni sedeži nudijo za odtenek premalo opore vozniku. Delovni prostor je odlično zasnovan. Vse je na voznikovem dosegu. I-Drive, konzola obrnjena proti vozniku, mulitfunkcijske tipke na volanu…ne manjkajo niti odlagalna mesta. V prtljažniku je mogoče tovoriti marsikaj. Kovčke, psa, mivko, smuči, omare…za vse se najdejo pripomočki za lažji transport. Klop je zložljiva v razmerju 40:20:40, možnost je dvigniti pregradno mrežo in na hitro zmetati vrečke v prtljažnik skozi dvižno steklo zadnjih vrat. Ob dežju pa pride še kako prav električni dvig prtljažnih vrat.

Prostornost, udobje in uporabnost obkljukani. Kaj pa pogon.

BMW je zmeraj rad drsel. Predvsem pozimi, ko strah in trepet predstavlja vsak manjši klanček. No, vsaj tako pravijo. Testni karavan je bil opremljen s sistemom xDrive. Gre za aktivni štirikolesni pogon, ki deluje le, ko ga razmere potrebujejo. V večini časa se tako moč prenaša le na zadnji kolesi, ko gre za življenje, se pogon vključi in reši zagato. Res je, da plezanja v tem primeru ne pridejo v pošev, saj je trojka karavan precej nizka in neprimerna za hribolazenje. Se pa s štirikolesnim pogonom poveča varnost in to šteje največ.

Leta, ko so avtomatiki pili mnogo več, kot spije povprečni Štajerc, so mimo. Dandanes so avtomatiki bolj pametni kot večina voznikov. Pa še osem stopenj imajo. Rezultat je testno povprečje dobrih šestih litrov, saj se z ECOPRO programi, da voziti izjemno varčno. Štirikolesni pogon deluje samo v slabših razmerah, zato zna poraba narasti le v zimskih razmerah.

Interesantna je cenovna pozicija. Takle karavan vas bo stal nekaj več kot 60.000 evrov. Zajeten kupček denarja, če pomislimo, da gre le za karavansko trojko. Mogoče vam lahko priporočam višjega X3, ki je povsem dobavljiv za podoben denar, ali udobnejšo serijo 5. V poštev pride tudi X1. Ampak, vse te naštete verzije imajo eno skupno,zelo dobro, malce precenjeno,vendar vsem všečno vozilo – BMW 320xd Touring.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1995 ccm, 135 kW (184 KM) pri 4000/min, 380 Nm pri 1500-2750/min. Poraba goriva (EU) 6,0/4,1/4,9l/100 km. CO2: 129 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon xDrive, ESP, Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume 245/40 R18 (Bridgestone).

Podvozje in karoserija

Karavan, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,624 m, širina 1,811 m, višina 1,429 m. Medosna razdalja 2,810 m. Prtljažnik (normno) 495 l. Rezervoar: 57 l. Mase: prazno vozilo 1650 kg, dovoljena obtežba 650 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 228

Pospešek 0-100 km/h (s): 7,7

Poraba goriva (l/100 km)

 

Testno povprečje:  6,1

Osnovni model (BMW 316i): 32.000 EUR

Testno vozilo (BMW 320d xDrive): 62.094 EUR