Vrh ponudbe. – Citroën C3 Picasso HDi 115

Družina Picasso je zanimiva predvsem zaradi svoje prostornosti, kar ji daje še posebno vrednost. Mnogim je verjetno žal, da se je legendarna Xsara s podpisom umetnika morala posloviti, a njeni nasledniki bodo po vsej verjetnosti dostojno nadaljevali njeno poslanstvo. Kot najmanjši med njimi je prav C3 Picasso.

C3 Picasso s svojo dolžino spada v »štirimetrski« avtomobilski razred. Včasih velik, danes pa že med manjšimi. S svojo kompaktno, škatlasto karoserijsko nadgradnjo ponuja prostornost večjih avtomobilov. Lahko bi rekli, da bi se pod obliko C3 Picasso podpisal tudi kakšen drug umetnik. Avtomobil je namreč s svojo praktično obliko veliko bolj realističen, kot nekatere znane umetnikove stvaritve. Vsekakor spada v kakšno njegovo zgodnejše obdobje!

Citroën C3 Picasso spada med avtomobile, ki se dobro znajdejo tudi v mestni prostorski stiski. S svojo mladostno razigranostjo in oblikovnimi domislicami, ki dobro popestrijo njegovo oglatost pa je tudi med tistimi avtomobili, ki so všeč različnim generacijam. Same prednosti, bi lahko rekli… Zato ne preseneča, da mu kakšno leto več prav nič ne škodi.

IMG_4292

Ampak ko so avtomobili, recimo v nekakšnih zrelih letih, je značilno, da povpraševanje po njih nekoliko upada. To rešujejo tudi s čedalje bolj bogato opremo. Tako seveda ostajajo tudi dlje časa zanimivi. Citroën C3 Picasso je na sceni že kar nekaj let in je vmes doživel tudi rahlo prenovo. Še najbolj se ta pozna spredaj, kjer razen nekaj novih kozmetičnih potez izstopajo nove dnevne LED luči.

Večjih posegov se pri Citroën C3 Picasso niso lotevali.

In zakaj bi se jih, če je mali enoprostornik že na začetku kazal dovolj ekstravagance in samosvojih rešitev. Naj bo to z nekoliko »odštekano« sredinsko nameščeno armaturno ploščo ali pa v dno vgrajenimi odlagalnimi predali. Na vse takšne stvari se je sicer treba navaditi, a ko jih sprejmemo postanejo nekako samoumevne.

Z najbogatejšim paketom Exclusive je samoumevna tudi oprema kot na primer električno pomična stekla v vratih, samodejna klimatska naprava, potovalni računalnik, tempomat in omejevalnik hitrosti, meglenke s statično osvetlitvijo pri zavijanju, tipalo dežja za brisalnike, radio s CD, mp3 in AUX vhodom, priklop za USB, Bluetooth vmesnik, vzdolžni strešni nosilci, samozatemnitev notranjega vzvratnega ogledala, v usnje oblečen volanski obroč, mizice na hrbtni strani prednjih sedežev s posebno osvetlitvijo, integriran osvežilec zraka; pomoč pri parkiranju zadaj s kamero, dodatno zatemnjena zadnja stekla… Če to še ni dovolj lahko dodamo še ogromno stekleno strešno okno in navigacijsko napravo.

IMG_4323

Nekoliko višje sedenje ugodno vpliva na dober pregled nad okolico. Tudi genialna stranska trikotna okna v prednji šipi, ki sicer močno spominjajo na tista iz Renaultovega Espacea, so verjetno edina med vsemi avtomobili, ki imajo tudi praktično vrednost. Omogočajo zelo dobro preglednost v smeri vožnje, kjer pri drugih nastaja kar velik mrtvi kot.

Ko bi le še sedeži bili malce bolj ergonomsko oblikovani in ko bi le telesu nudili malce več opore… Pohvaliti je treba velik digitalni merilnik hitrosti, ki ostane berljiv tudi, ko neposredno vanj posije sonce. Pohvaliti pa je treba tudi volanski obroč brez stikal! Stikala tempomata in radia so namreč nameščena v dveh veliko bolj praktičnih ročicah za volanom.

IMG_4337

Tudi prtljažnik je prilagodljiv in povečljiv na več načinov.

Zadnja klop je bogato vzdolžno pomična, uporabno dvojno dno pa lahko dvignemo ali spustimo. Naprej je priklopljiv naslon prednjega sopotnikovega sedeža, tako, da je avto uporaben tudi za prevoz daljših predmetov. Za kaj manjšega pa je na voljo tudi samo luknja v zadnjem naslonjalu. Ampak o praktičnosti tega avtomobila je bilo že veliko napisanega in o tem naj se končno odloča vsak sam. Tisti, ki iščete praktično uporabnost boste to prav gotovo znali ceniti.

Vodljivost avtomobila je solidna, podvozje pa naravnano na udobje. Družinsko udobje. Motor se izkaže kot dobra izbira. Zelo solidno, dovolj kultivirano deluje ravno v pravem hitrostnem razponu in motornih vrtljajih. In če pogledamo realno in upoštevamo nominalno motorno moč mu pravzaprav ne moremo kaj dosti očitati.

Ne spreglejmo niti dejstva, da ta mali enoprostornik ni prav lahek (1393 kg), ob polni obremenitvi (1807 kg) pa mora motor tudi premakniti kar nekaj mase. Menjalniška razmerja so takšna, da v strme klance dobro vleče tudi druga prestava, končna hitrost (dobrodošla šesta prestava) pa omogoča tudi hitrejšo vožnjo po avtocestah. Pri tem je tudi poraba goriva lahko ugodna, zmerna…

In, če na koncu pošteno premislimo je Citroën C3 Picasso kljub svojim »zrelim« letom še vedno dokaj aktualna izbira. Kljub dejstvu, da ima v svojem segmentu čedalje več mlajših tekmecev, se dobro drži.