Družinska šminka. – Renault Clio Grandtour 0.9 Tce

Ideja o praktičnem vozilu sega v davno leto 1930, ko so na ameriških železnicah uporabljali kombinirana vozila za razvoz prtljage in potnikov. Na evropskih tleh je smernice začrtal skandinavski Volvo s »škatlo« na kolesih.

Avtomobil z izkoriščenim vsakim prostorninskim centimetrom je tako postal niša preostalih avtomobilskih znamk in kult družinskega vozila.

Podoba karavana se je čez leta spreminjala.

Izboljšali so varnost, izgled, udobje, dodali uporabniku prijazne pripomočke. Ponudba karavanov se je razširila tudi po razredih, saj ima skoraj vsak avtomobilski razred karavanskega predstavnika. Renault Clio Grandtour je klasični primer, kako se z minimalnim doplačilom 700 evrov, za karavansko različico, izboljša uporabnost kombilimuzinskega Clia. Grandtour ponuja 143 litrov več prostora za prtljago, mnogo večjo prilagodljivost s preklopnim sovoznikovim sedežem ter več uporabnosti in udobja nasploh.

Poleg tega karavanski Clio postreže s strešnimi sanmi, večjo mero prostora za glave zadaj sedečih potnikov ter nenazadnje tudi z ugodno ceno. Clio je namreč najbolj ugoden oz. najcenejši karavan na tržišču. Le Dacia Logan MPV se lahko pohvali z nižjo ceno. Nemška konkurenca je dražja. Precej, ko začnemo dodajati opcije s seznama dodatne opreme. Testni Clio se je cenil na 15.000 evrov. In kaj dobimo za to ceno?

Najprej je tu prikupna oblika, s katero se ponaša nova generacija Clia. Dobimo bogato opremo v katero sodi sistem R-Link, avtomatska klimatska naprava, mikavna barva, šmikerski paket, 16-palčna lita platišča, sredinski naslon za roko, senzor za dež ter nenazadnje tudi aktivna in pasivna varnostna oprema.

Cela je kvalitetno zapakirana. Materiali v notranjosti so na nivoju razreda. Osebno moteči so mi klavirsko lakirani elementi, predvsem okras na spodnjem delu volanskega obroča zna utrujati na daljših vožnjah. Instrumenti so fino pregledni. Števec hitrosti se izpisuje z velikimi digitalnimi številkami. Na sredinski konzoli se nahaja zaslon na dotik, ki ga hitro razumemo. Le občasno se v podmenijih razgubijo podatki o uri in temperaturi. Kritiko še namenim režam na sredinski konzoli, ki nimajo veliko možnosti nastavitve in zato venomer pihajo v voznika oz. sovoznika.

Grandtour nudi cel kup prilagodljivosti.

Zadnja klop lahko prevaža tri odrasle osebe. Mogoče ji je namestit otroške sedeže, saj ponuja ISOFIX sidrišča. Za prevoz blaga je možno naslon klopi podreti v razmerju 60:40 in tako povečati prostor na kar 1.380 litrov. Ob zloženem sovoznikovem sedežu pa lahko Clio prepelje tudi do 3 m dolge predmete.

Za ugoden prevoz je skrbel 0,9-litrski turbobencinski agregat, ki z 66 kW (90 KM) ustvarja dovolj moči za premagovanje Grandtourovih poti. Kljub petstopenjskemu menjalniku so razmerja prestav dobro razporejena, tako, da tudi na avtocestah Clio ni preveč glasen. Poraba se giba v mejah normale. Na testu je karavan v povprečju porabil dobrih šest litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov. Na relacijah pa je lahko trivaljnik izjemno varčen. Vožnja na morje po Jadranski magistrali je zahtevala dobrih 5 litrov goriva na 100 kilometrov.

Karavanski Clio se dobro pelje. Zaradi svoje veličine in težine dosti bolje kot »navadi« Clio. Vozilo je zelo stabilno pri višjih hitrostih. Ovinkaste ceste mu niso prav nič tuje. Z lahkim sprednjim koncem in poskočnim turbo motorjem se lahko tu in tam s Cliom prav luštno pozabavate na vijugastih odsekih.

Renault Clio Grandtour je zanimiva izbira, saj je narejen po zadnjih trendih z ogromno mero personalizacije. Ponuja veliko izbiro agregatov, bogato založene opreme in je cenovno dostopen širšemu krogu kupcev.