Sedma galaksija. – Citroën Grand C4 Picasso THP 155

Ideja o enoprostorcu se je rodila v Italiji leta 1956, ko je Fiat predstavil model 600 Multipla. Avtomobil s šestimi sedeži je temeljil na osnovi legendarnega »fička« in si z njim delil tudi agregat.

Ni čudno, da je za pospešek do 80 km/h potreboval neskončnih 43 sekund. Kljub polžji dinamiki, pa je Mulitpla s svojo škatlasto zasnovo služila namenu. Prevozu ljudi.

Minevala so desetletja, enoprostorci so postajali vse večji, bolj varni in prijazni uporabniku. Vendar na pionirja jih je vezala ena skupna lastnost. Do tega trenutka so vsi dajali videz škatle na kolesih.

Novi Citroen Grand C4 Picasso oblikovno piše novo poglavje. Maska definitivno izstopa. Luči so nameščene nizko v odbijač. Nad njimi se nahajajo led dnevna svetila, ki se ob dotiku smerne ročice spremenijo v utripajoči smernik. Stara, vendar všečna »fora«.

Linija se nadaljuje preko boka, ki postreže z velikimi vrati. Velikan ima nameščena še 18-palčna lita platišča. Strešni lok poudarja siva letvica. Na zadku se je oblikovalec podpisal s tridimenzionalnim učinkom luči. Presenetljivo, če pomislimo kako neizvirne so zadnje luči manjšega brata.

Dostop do prtljažnika upravlja elektrika.

Mogočna vrata nas privedejo do 645 litrskega prtljažnega prostora, kjer se skrivata še dva dodatna sedeža. Izvlečete jih enostavno, z enim potegom. Res, da boste ob zapolnjenih sedmih sedežih peljali bore malo prtljage. Citroen Grand C4 Picasso je v osnovi ponujen kot pet-sedežna različica in ponuja prtljažnik v velikosti 720 litrov. Prihranek dveh sedežev znaša 600 evrov in nekoliko manjšo raven hrupa s tretje sedežne vrste.

V drugi vrsti so nameščeni trije posamezni sedeži, vsi podprti s sistemom ISOFIX, tako da lahko vozite trojčke brez prepirov. Dostop do tretje vrste je enostaven, če imamo spretnosti osnovnošolca. Čeprav udobje ni na ravni ameriške ambasade, je dovolj prostora za kratkotrajne vožnje. Druga vrsta se pomakne vzdolž za 15 centimetrov, kar ustvari za odtenek več prostora za noge.

Ena boljših lastnosti Picassa je zagotovo foteljski sovoznikov sedež, ki povrh razvaja še z masiranjem. Potovalni masažni salon. Precej ugodno glede na ponudbo domačih masažnih stolov, ki lahko presežejo ceno testnega vozila.

Notranjost je izdelana kakovostno, nudi ogromno udobja in svetlobe.

Obdaja jo kar 5,7 kvadratna metra steklenih površin. Ni izgovora za spregled najvišje stavbe v mestu. Armaturno ploščo krasita kar dva zaslona. Spodnji, manjši, meri 7 palcev in prikazuje klimo, radio, navigacijo, povezljivost in operira z nastavitvami vozila…Tisti zgoraj pa služi kot instrumentna plošča z merilniki in meri kar 12 palcev. Na njem je mogoče spreminjati teme in dodajati družinske fotografije na ozadje. Luštno.

citroen grand c4 picasso 20

Testni Picasso je opremljen z najvišjo stopnjo opreme Exclusive. V to kategorijo spada celotna varnostna oprema ESP, varnostne blazine, zaviranje v sili, ISOFIX… Kot tudi zabavna. Povezljivost, MP3, AUX, navigacija, dvopodročna klimatska naprava, senzorji za dež ter luči, gretje sedežev, tempomat, omejevalnik hitrosti… Na spisku dodatne opreme se nahajajo masažni sedež, pomočnik za samodejno parkiranje in izvoz s parkirnega mesta ter štiri kamere za 360 stopinjski pogleda okoli avtomobila.

Enoprostorec se pelje zelo udobno.

Kljub temu, da ga poganja prisilno polnjen bencinski agregat, ni zato nič kaj športen. Davek vozniške izkušnje terjata velikost in namembnost avtomobila. Picasso se rad pelje počasi, panoramsko ali bolje rečeno, varno. Voznik ima dober pregled nad dogajanjem pred in za vozilom. V skrajni sili so tukaj še varnosti sistemi, ki preprečijo morebitno nezgodo.

Francozi so tako znova dokazali, da so mojstri pri snovanju družinskih enoprostorcev. Enostavno imajo svoj šarm in niso tako dolgočasni kot nemški bratje. Seveda je v zakup potrebno vzeti nekaj kritik.

Kot prvo je THP agregat s 115 kW moči malce preveč požrešen, saj na 100 prevoženih kilometrov zahteva, po računalniku 7,6 litra. No, v praksi je bilo to okoli 9 litrov goriva. Naslednja zadeva so kratke sedalne površine, ki na daljših poteh utrujajo. Rolo prtljažnega prostora nima shranjevalnega mesta, ekran na dotik pa se odziva z velikim zamikom.

Vendar, vsak ima svoj okus in nakup avtomobila največkrat odtehta subjektivno mnenje. V kolikor imate družino ali si lastite enoprostorca francoskega porekla, so vam te stvari tako ali tako znane, zato boste Picassu napake oprostili. Kaj pa ceno 32.440 evrov?