Spoštovani! – Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline

Vedno znova sem očaran, ko sedem v Golfa. Enostavno je ni stvari, ki bi mu jo lahko zameril. Očitno je Golf resnično tisti avto, Das Auto.

V dobrem letu sem preizkusil že štiri različice ljudskega vozila, ki nudijo izbiro za še tako izbirčne kupce. V kolikor vam kombilimuzina prostorsko ne ustreza, je v ponudbi karavan. Če je želja po moči neizmerna, je tu bogat seznam turbobencinskih kot tudi turbodizelskih motorjev. Slednje, “sajaste” motorje sem vse preizkusil v kombinaciji z ročnim ter avtomatskim DSG menjalnikom. Za nabrite sta v ponudbi še zmogljivo varčen Golf GTD ter poskočno uporaben GTI.

Oprema je poglavje zase. Večino bo zadovoljila že srednja stopnja Comfortline. Zahtevni bodo posegli po Highline, športniki pa po GTD/GTI. Na razpolago je še cel kup dodatne opreme, med katero najbolj izstopa radarski tempomat, ki ga dobite le za 350 evrov doplačila.

Tokratni četrti testni Golf je s sabo nosil “rukzak”.

V njem je v osnovi prostora za 605 litrov prtljage. Sila dobra je zasnova samega prostora, saj omogoča enostavno zalaganje sedežev s potegom ročice ter stabilizacijo krame s kopico trakcev in kaveljčkov. Pod dnom se še skriva nekaj dodatnih litrov prostora za “carinsko” prtljago.

volkswagen golf variant 4

Oprema Comfortline Nemca opremi z dvopodročno avtomatsko kilmo, multimedijskim sistemom z ekranom na dotik, senzorji za padavino, svetlobo, električno ročno zavoro, multifuncijskim volanom, električnim pomikom vseh stekel ter 16-palčnimi litimi platišči.

Kljub sodobni tehnologiji je Golf zelo poenostavljen.

Stikala so na klasičnem mestu, kjer v Golfu morajo biti. Varnosti sistemi nemoteno delujejo in ne motijo voznika, ki sedi v izredno dobrih sedežih. Z enakim udobjem se lahko pohvali tudi sovoznikov sedež, ki je nastavljiv v vse smeri. Potniki zadaj bodo brez težav prepotovali več 100 kilometrov dolgo potovanje. Udobje je na nivoju zrelih limuzin, kakor tudi izolacija pred hrupom.

Za pogon je tokrat skrbel najšibkejši turbodizelski motor 1.6 TDI z močjo 77 kW (105 KM). Motor moč na sprednji kolesni par prenaša preko 5-stopenjskega ročnega menjalnika z dolgim prestavnim razmerjem. Rezultat je izredno ugodna poraba goriva, saj se je Golf v povprečju zadovoljil s petimi litri dizelskega goriva na 100 kilometrov.

Edina pomanjkljivost testnega vozila so “navadni žarometi”, ki ne osvetljujejo zadostno polje pred vozilom. Za dobrega tisočaka doplačila so v ponudbi bi-ksenon žarometi z LED dnevnimi lučmi, ki izboljšajo vidljivost, varnost in izgled, hkrati pa tudi ne predstavljajo velikega denarnega zalogaja, saj imamo na koncu odlično vozilo za 23 tisoč evrov, do katerega ima lahko konkurenca veliko spoštovanje.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1598 ccm, 77 kW (105 KM) pri 3000/min, 250 Nm pri 1500/min. Poraba goriva (EU) 4,5/3,3/3,9 l/100 km. CO2: 102 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, ESP, Petstopenjski ročni menjalnik. Gume 205/55 R16 (Nokian M+S).

Podvozje in karoserija

Karavan , 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,562 m, širina 1,790 m, višina 1,481 m. Medosna razdalja 2,631 m. Prtljažnik (normno) 605 – 1620 l. Rezervoar: 50 l. Mase: prazno vozilo 1.305 kg, dovoljena skupna masa 1.830 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 194

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,8

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 5,1

Osnovni model (Golf Variant 1.2 TSI): 17.105 EUR

Testno vozilo (Golf Variant 1.6 TDI Comfortline): 21.811 EUR