Drugačna miselnost. – Mazda3 2.0i Revolution

Varčevanje, varčnost, varčno živeti. Kje prihraniti in koliko prihraniti. Se nakup splača ali ne? Vse to so prizori našega vsakdana, ki narekuje k varčnemu življenju. Pa je varčevanje res zmožno rešiti ljudstvo, ga spreobrniti?

Avtomobilska industrija je v varčevalni mrzlici uvedla downsizing – zmanjšanje delovne prostornine agregata. Tehnologija je med nami že nekaj let in izvajajo je že vsi večji avtomobilski koncerni. Mazda je uvedla svoje razmišljanje o agregatih – ‘rightsizing’ ali ravno pravšnja prostornina.

Namesto malega agregata s turbopolnilnikom, so Mazdini inženirji dvolitrskemu agregatu povišali delovno kompresijsko razmerje na 14:1. Tako agregat s prostornino dveh litrov razvije v prvotni različici 88 kW (120 KM) moči in 210 Nm navora. Zmogljivost je omogočala testni Mazdi3 pospešiti do 100 km/h v 8,9 sekunde. Povprečno pa je agregat na  100 prevoženih kilometrov zahteval 6,6 litra neosvinčenega goriva. Podatek zašibi kolena celo dizelskim strojem.

Agregat tehnologije SkyActive je povezan s šeststopenjskim ročnim menjalnikom s kratkimi in natančnimi hodi. Pogon je speljan k sprednjim kolesom. Kombinacija ob dinamični vožnji vozniku pričara vzdušje Mazde MX-5, vendar za vrhunec zmanjka nekaj kilovatov moči. Vseeno pa pogonski sklop in podvozje ne bosta nikogar pustila ravnodušnega. Kakor tudi ne zunanjost.

Mazda3 je v ‘Golfov’ razred prinesla veliko svežine.

Po mojem mnenju je to najbolj drzen ‘hatch’ doslej. Našpičen sprednji del, z mogočno navpično masko nakazuje dinamični karakter avtomobila. Linija KODO – duša gibanja, se nadaljuje tudi na boku ter se zaključi v masivnem zadku. Žarometi so ozki, podprti z LED tehniko. Ob višji opremi (testno vozilo) so zgovorna še 18-palčna lita platišča in doplačljiva rdeča barva.

Vstop v notranjost ‘trojke’ preseneti. Kot bi se Japonci odločili resno konkurirati Nemcem. Obdelava potniškega prostora je fenomenalna. Prav tako tudi izbrani materiali. Postavitev in ergonomija sta zelo premišljeni. Na vrhu armaturne plošče se nahaja zaslon, ki zgleda kot samostoječi iPad. Sledni se hvali z novim programskim sistemom. Komande funkcije voznik opravlja preko vrtljivega gumba na sredinskem grebenu. Poleg njega se nahaja še gumb za prilagajanje jakosti zvoka. Zasnova spominja na tisto iz BMW ter Audi koncerna, kar je vse prej kot narobe.

Voznik se v Mazdi3 nemudoma počuti domače.

Sedež je dobro nastavljiv. Nudi zadostno bočno oporo ter ima dovolj dolg sedalni del. Volanski obroč lepo sede v roke, multifunkcijske tipe na njem, pa so smiselno razporejene. Novost pri Mazdi so števci, ki ob dodani višji opremi, dobijo velik merilec vrtljajev v sredini. Mogoče se zdi števec zaradi majhnega števca hitrosti sprva nepregleden, a se hitro navadimo, saj nas na steklu razvaja Head-Up displaj, ki serijsko sovpada s to razporeditvijo števca.

mazda-3-2.0i-15

S ‘trojko’ so v ponudbo prišle nove tehnične igračke. Nekatere so zaslužene za varnost voznika, spet druge za zabavo vseh potnikov. Med drugim je testna Mazda3 vsebovala senzor padavin, samodejno delovanje zasenčenih ter dolgih luči, samozatemnitveno vzvratno ogledalo, samodejno zaustavitev vozila ob naletu, sistem za mrtvi kot ter lovilec pasov.

Med zabavno elektroniko spada odlično ozvočenje Bose, možnost poslušanja več kot 20.000 radijskih postaj preko aplikacije AHA in STICHER, 2x reža za USB ključek, predvajanje MP3 zgoščenk in povezljivost s telefonom. Sistem omogoča, da lahko dostopamo do Facebook profilov kontaktov v imeniku, prikaže njihove slike ter izpisuje kratka sporočila. Pohvale vredna je navigacija, saj deluje natančno in ukaze prikazuje na Head-Up prikazovalniku.

Kljub temu, da gre pri Mazdi3 za vozilo, ki v večini primerov služi kot vozilo za prevoz v službo ali po družinskih opravkih, so se inženirji potrudili in ji s tretjo generacijo dodali karakter, ki se lahko kosa s predstavniki premium razredov.

Seveda ima Mazda nekaj klasičnih Japonskih cvetk.

Sovoznikov sedež ni nastavljiv po višini, avtomatiziran spust stekla je privilegij samo za voznika, dnevne kilometre še vedno brišemo na štrlečem vzvodu iz merilnikov in rezervoar se odpira ročno z potegom ročice pod armaturno ploščo.

Vendar, če želite z nakupom novega vozila privarčevati kakšen evro na gorivu in vzdrževanju ter ob tem imeti všečen, moderen tehnološki izdelek, potem Mazda3 kotira na vašem seznamu zelo visoko.

 

Motor

Bencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.998 ccm, 88 kW (120 KM) pri 4.000/min, 210 Nm pri 4.000/min. Poraba goriva (EU) 6,4/4,4/5,1 l/100 km. CO2: 119 g/km.

Prenos moči

Pogon na  prednji kolesi, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/45 R18 (Pirelli).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,460 m, širina 1,795, višina 1,445 m. Medosna razdalja 2,700m. Prtljažnik (normno) 350 l. Rezervoar: 51 l. Mase: prazno vozilo 1.280 kg, dovoljena skupna masa vozila 1.825 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 195

Pospešek 0-100 km/h (s): 8,9

Poraba goriva (l/100 km)

 

Testno povprečje:  6,6

Osnovni model (G100 Emotion): 13.990 EUR

Testno vozilo (G120 Revolution): 21.090 EUR