Bolj je staro, bolj je… – Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend

Saj poznate tisto. Sem kot vino, starejši sem, boljši sem, stara že malenkost iz mode, pohvala večno mladih gospodov. Na isti barki se nahaja Fordov Mondeo, ki je z nami že pravljičnih sedem let.

Pri življenju ga ohranja posodobitev iz leta 2010, preizkušeni agregati, izjemna prostornost in cena, ki ga naredi dostopnega kot nikoli poprej.

Čeprav se čez lužo že dve leti prodaja peta generacija Mondea, se na stari celini držimo četrte kot pijanec plota, kar pa niti ni tako slabo. Četrta generacija si je pot utrla na filmskem platnu, kjer jo je premierno zapeljal Bond in kasneje še nekaj kilometrov njegova izbranka. Publika je v hipu vzljubila njegovo obliko. Kinetic design je bil zadetek v polno. Dinamične linije, velike kovinske ploskve ter delček Aston Martinovskega prestiža.

S prenovo leta 2010 je Mondeo dobil nekaj kozmetičnih popravkov, moderna LED svetila tako spredaj kot zadaj in kolekcijo platišč. V notranjosti so uporabili boljše materiale, dodali nove tehnologije ter obogati motorno paleto z varčnejšimi motorji. Ohranili so Mondejevo glavno prednost pred konkurenti. Prostornost. O slednji resnično govorimo o presežkih, sploh, če izhajamo iz karavanske različice, kot je bilo testno vozilo.

mondeo 1

Linije dobro zakrivajo dolžino vozila.

Ko enkrat sedemo v kabino se opazi dejansko prostornost. Spredaj sedeča si lahko nastavita sedež v skrajne položaje, za njima pa bodo še vedno lahko sedele tri odrasle osebe. Prtljage ne bo potrebno premišljeno izbirati ali ločevati, kot to počnemo na zbiralnih otokih. Enostavno vse zbašemo skozi peta vrata in za zaključek pospravimo v prtljažnik še štirinožnega prijatelja. Eden od razlogov za tolikšno prostornost je seveda stara zasnova vozila, ko še ni bilo toliko poudarka na varnosti in ostali krami. Zato pa je uporabniška izkušnja toliko lažja.

Oprema Trend v vozilo prinese ravno tisto kar moderni voznik potrebuje. Klimatsko napravo, multifunkcijski volan, parkirne senzorje, tempomat, omejevalnik hitrosti, radio s CD/MP3 in AUX podporo, prostoročno govorjenje in senzorske luči ter brisalce.

Testnega Mondea je poganjal 2,0-litrski dizelski agregat z močjo 103 kW (140 KM). Agregat zasnovan z ekološko vestjo je povezan s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki ga zaznamujejo dokaj kratki, a natančni hodi prestavne ročice. Že dobro poznan agregat iz Fordovih vrst se je izkazal z navorom v nizkih obratih ter spodobno porabo okoli petih litrov na 100 prevoženih kilometrov.

mondeo 2

Vozna dinamika je klasično Fordovska.

Podvozje je nekoliko čvrsteje nastavljeno, zato pri nižjih hitrostih karavan poskakuje in udarja. Bolje se obnese na avtocesti, kjer zablesti z mirnostjo vožnje, predvsem pa ne utruja potnikov. Nekoliko mehko in nestabilno vožnjo pripišem nameščenim ‘zgolj’ 16-palčnim platiščem, katero lahko izboljšamo z doplačilom za 17- ali 18-palčna platišča.

Mondeo četrte generacije vztraja v prodajnih salonih zato, ker lahko, saj ima karakteristike, ki jih kupci cenijo. Prostornost, varnost, nizko porabo goriva, veliko mero udobja in v tem, zadnjem trenutku tretje generacije Mondea, še prepričljive popuste do 6.000 evrov.

mondeo 3

modeo 5

mondeo 7

mondeo 6

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.997 ccm, 103 kW (140 KM) pri 3.750/min, 320 Nm pri 1.750-2.750/min. Poraba goriva (EU) 6,1/4,2/4,9 l/100 km. CO2: 120 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 215/55 R16 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Karavan , 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,858 m, širina 1,886 m, višina 1,548 m. Medosna razdalja 2,850 m. Prtljažnik (normno) 549-1.740 l. Rezervoar: 70 l. Mase: prazno vozilo 1.575 kg, dovoljena skupna masa 2.290 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 205

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,8

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,4

Osnovni model (Ford Mondeo 1.6 Trend): 15.500 EUR*

Testno vozilo (Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend): 23.170 EUR*

*Pri cenah se upošteva akcija -6.600 EUR.