Familia po nemško. – Seat Leon ST 1.4 TSI Style

Ponovno je bil z mano Leon. Oblečen je bil (spet) v rdečo barvo, svetil si je z LED žarometi in prav tako je imel pokrovček za gorivo na desni strani, kar je pomembno za tiste, ki ne zanjo izvleči cevi za gorivo preko avtomobila.

Razlika dotičnega Leona je bila v karavanskem zadku, turbobencinskem motorju ter radarskem tempomatu. Med vsemi testnimi Leoni je ravno tale najcenejši. Z vsemi dodatki so se številke povzpele do 21 tisoč evrov in nekaj stotakov čez. Odsotnost dizelskega stroja in opreme FR se pozna, vendar tale družinski ST ni za odpis.

Turbobenciner ga naredi okolju prijaznega, poskočnega ter varčnega. Oprema Style ponuja vozniku ter potnikom dovolj priboljškov. Tukaj so še LED žarometi in prepričljivi radarski tempomat. Celota je zapakirana v temperamentno karavansko formo.

Golf, Octavia boljša izbira kot Seat Leon ST?

Mnogi bodo obregnili ob prtljažni prostor, češ, da je ta v Leonu ST precej manjši, kot pri bratoma. Ja, že res, vendar to nekaj litrov. Ampak vsaj veste čemu je bila prepuščena prednost. Recimo tako, da se nekateri radi do cilja pripeljejo v stilu, ostali pač z 10 kilogrami več krompirja.

Med drugim se do cilja ne boste prav nič dlje vozili z bencinsko gnanim Leonom, kot bi se sicer s opevanim dizlom. 1,4-litrski turbobenciner je odličen izdelek. S svojimi 103 kW (140 KM) moči obljublja dobre performance kot tudi ugledno porabo goriva. Sodelovanje motorja s 6-stopenjskim menjalnikom je dobro. Navora je dovolj že v nizkih obratih, kar omogoča lagodno vožnjo ter dobro ekonomijo. Ta je na testu v povprečju znašala 6,4 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar je dober liter več kot dizelska izvedba s 110 kW moči. Seveda se turbo motor še kako rad zavrti v višave, vendar takrat zna zabavo pokvariti družinski zadek ter odsotnost večvodilne zadnje preme (+110kW).

Vožnja z Leonom je udobna, kljub nameščenim 17-palčnim litim platiščem. Položaj za volanom je dober, nudi ogromno nastavitev sedeža kot volanskega droga. Z ergonomskega vidika so vsi ukazi na mestu dosega. Armaturna plošča je malenkostno obrnjena prosti vozniku, kar omogoča lažje upravljanje z zaslonom na dotik, vendar, ko se spoznamo z vozilom lahko vse stvari uredimo na pomožnem zaslonu na instrumentni plošči s pomočjo multifunkcijskih tipk na volanskem obroču.

Prostor je dobro odmerjen.

Zadaj se lahko peljejo štiri odrasle osebe, ki bodo hvalile prostor za kolena kot za glave. Srednjega potnika zna zmotit malce višji sredinski greben, ki je pripravljen za štirikolesno gnanega Leona. Druga vrsta se zloži v razmerju 40:20:40. Ustvari se velika luknja z ravnim dvom, ki pogoltne 1.470 litrov prtljage. V osnovi sprejme Leon 587 litrov, kar je še zmeraj več kot dovolj, saj vam dandanes hladilnike z veseljem pripeljejo na dom.

Pozabiti ne smem odlični radarski tempomat, ki razbremeni avtocestna križarjenja. V kombinaciji s samodejnim menjalnikom bi deloval popolnoma samostojno, tako pa je tu in tam potrebno poseči po prestavni ročici. Radar deluje s 100-odstotno zanesljivostjo. Med testom niti enkrat ni zatajil, pa sem z njegovo pomočjo prevozil vsaj 400 kilometrov avtocest ter regionalnih cest.

Seat se je z Leonom prvič podal v karavanske vode. Ob preverjeni tehniki ter dodelani tehnologiji, Leon s svojim videzom stavi na emocionalne stranke, ki poleg uporabnega vozila želijo nekaj več,  pogled na cenik pa bo definitivno očaral še tako germansko zaprisežene zasanjake.

Motor

Turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.395 ccm, 103 kW (140 KM) pri 6.000/min, 250 Nm pri 1.500/min. Poraba goriva (EU) 6,6/4,5/5,3 l/100 km. CO2: 121 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/45 R17 (Pirelli).

Podvozje in karoserija

Karavan , 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,535 m, širina 1,816 m, višina 1,454 m. Medosna razdalja 2,636 m. Prtljažnik (normno) 587 – 1470 l. Rezervoar: 50 l. Mase: prazno vozilo 1.275 kg, dovoljena skupna masa 1.840 kg.

Največja hitrost (km/h): 211

Pospešek 0-100 km/h (s): 8,4

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 6,4

Osnovni model (Leon ST Reference 1.2 TSI): 14.990 EUR

Testno vozilo (Leon ST Style 1.4 TSI): 21.979 EUR