Heureka! – Smart ForTwo Electric Drive

Vsak od nas je vsaj enkrat storil neko stvar prvič, zato nedvomno poznamo občutek, kako je biti tik pred neznanim izzivom. Zame je bila prvinska izkušnja test električnega avtomobila. Skok v vodo, brez rokavčkov, ‘šlaufa’ in brez znanja.

Starejši ko je človek, vse težje je učljiv. To sem opazil pri sebi, ko sem z muko vlekel iz sovoznikovega predala navodila za uporabo. Se spomnite kdaj ste nazadnje brali navodila za uporabo? Sedaj so namreč navodila debelejša in bolj podobna učbenikom mikrobiologije na dodiplomski stopnji. Ko sem se končno dokopal do pomembnih podatkov sem odkril, da lahko z enim polnjenjem baterij prevozim 145 kilometrov, v kolikor v avtomobilu ne prevažate navodil za uporabo.

Pot iz glavnega mesta Slovenije do doma je dolga 110 kilometrov in če k temu prištejem še tovarniški kiks pri laboratorijskih testih porabe goriva (elektrike) vozila, bom domov prišel ravno naslednji dan. Smart namreč za polnjenje iz vtičnice 220V potrebuje 9 ur, medtem, ko polnjenje na hitrih polnilnicah vzame trajanje nogometne tekme.

Prvi kilometri so bili fascinantni.

Tišina, tišina in tišina. Občasno so bili prisotni zvoki kot v filmu Jaz robot, z Willom Smithom v glavni vlogi, ampak prav nič moteči. Iztrošena baterija me prisili v skok do nakupovalnega centra, kjer sem s članarino 10 evrov postal del elektro skupnosti in lahko pričel s polnjenjem. Računalnik izpiše, da imam na voljo 1,5 ure. Ravno prav za kosilo in kavico.

Vozilo je bilo napolnjeno in nastopil je čas za izziv, ki je trajal do prvega dela na cesti in sledečega obvoza. Dodatni kilometri bremenijo baterijo, še bolj pa moje živce. Nadaljujem pot iz Ljubljane proti Štajerski po magistrali. Vzpon na Trojane terja davek dometa vozila, ki ga s pridom pridobim pri spustu. Navigacija je prikazovala še 65 kilometrov do doma, medtem, ko je domet vozila ciljal na dobrih 90 kilometrov. Bo šlo?

smart fortwo el 8

Skoraj 30 kilometrov prirastka je moralo zadostovati za doseg željnega cilja, poleg tega pa je pametni računalnik vozila poudarjal, da bom s svojo 100-odstotno varčno vožnjo iztržil celoten izkupiček baterije. Če gospod z brado tistega dne ne bi sedel v bani, še danes ne bi poznali gostote. Heureka, in tudi električna mobilnost je očitno zrela za Slovenijo. Uspelo mi je pripeljati na dvorišče še s 30 kilometri dometa, čeprav sem v podvig dvomil, kot sem nazadnje dvomil v zmago Manchester Uniteda v ligi prvakov leta 2008 med streljanjem 11-metrovk.

Še nekaj statistike ter številk.

Avtomobil stane 24.000 evrov, če odštejemo še nekaj subvencij pristanemo na dobrih 20 tisoč evrih. Polnjenje rezervoarja (baterije) stane približno 2 evra, strošek goriva (elektrike) na 100 prevoženih kilometrov pa znaša 1,5 evra. Električni avtomobil nima motorja na notranje zgorevanje, menjalnika, izpušnega sistema, hladilnika, rezervoarja za gorivo, pri čemer so posledično stroški vzdrževanja nižji. In tudi zakuhal ne bo pri vožnji v koloni.

Edini minus so baterije, ki se bodo z leti obnašale tako kot vaš pametni telefon. Če se vzpostavi še enotni sistem polnilnic ali vsaj enotna kartica, je lahko elektrika zanimiva ter okoljevarstvena prihodnost naše dežele pod Alpami.

V primeru, da nameravate kupiti električno vozilo morate biti vsaj malo hazarderski, saj se trenutno nahajamo na tehnološkem prelomu avtomobilskih pogonov. Stavite na elektriko?

 

Motor

Elektro, Moč: 55 kW (75 KM), Navor: 130 Nm

Prenos moči

Pogon na zadnji kolesi, samodejni menjalnik. Gume 155/60 R15 V (Kumho).

Podvozje in karoserija

Kupe, dvoje vrat, 2 sedeža. Dolžina 2,695 m, širina 1,559 m, višina 1,565 m. Medosna razdalja 1,868m. Prtljažnik (normno) 220 l. Kapaciteta baterij: 17,6 kWh. Mase: prazno vozilo 900 kg, največja dovoljena masa 1.200 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 135

Pospešek 0-100 km/h (s): 11,5

Poraba baterije (kWh/100 km)

Povprečna poraba baterije: 12,8 kWh

Domet: 145 km

Testno povprečje: 14 kWh

Osnovni model (Smart ED): 24.227 EUR