Veter v ušesih – Nissan Qashqai 1.6 X-Tronic

Pred letom dni je po slovenskem medmrežju zaokrožila fotografija prve generacije Nissanovega križanca z modificiranim imenom. Če slučajno ne veste o čem teče beseda, rešite tale rebus. Na list napišite ime Qashqai, črko -q berite kot –k, -i kot –j in –sh naj postane kar –š. Pred besedo postavite še začetnici slovenskih krajev Fram in Unec.

Takšen nasmešek na obrazu kot ga zdaj imate vi, so imeli vodilni v Nissanu, ko so leta … v roke dobili letno poročilo o prodaji. Qashqai je takrat prevetril segmente in ustvaril svojega, “crossover” oziroma kot smo segment poslovenili “križanec”. Še več. Sprednje – gnana, visoko – nasajena kombi-limuzina (beri: križanec) je izpodrinila enoprostorce, ki vse bolj tonejo v pozabo. Modusa je nadomestil Captur, Mazdo5 model CX-5,… in tako naprej. Pionir križancev, Nissan Qashqai, je nekakšen odgovor na Golfa ali pa kar novodobni Golf.

Če v neki stvari nisi dober, stvar spremeni ter naredi boljše in po svoje – to je bilo vodilo pri kreiranju Qashqaija. Mogoče sem si ga malo izmislil, ampak naslednji pregovor drži kot pribito. Konja, ki zmaguje, ne menjaš.

Prva generacija japonskega križanca je bila zasnovana kompaktno – oglate linije, prostorna kabina, nekoliko skromen prtljažnik. Zaznamovala ga je udobna vožnja, prednost višjega sedenja, spodobna tehnika in varčna motorizacija. Paket je v salone prišel z dobro ceno in uspeh se je beležil v visokih prodajnih številkah.

Vprašanje ostaja, ali bo visoke številke dosegel tudi novinec?

Qashqai tokrat stavi na »Look at me!« (ang. Poglejte me!) efekt, kar v trenutnem marketinškem svetu ni ravno novost, saj ljudje avtomobile kupujemo subjektivno, glede na obliko maske ter linije žarometov. Tako zatrjujejo psihologi, ki so avtomobilskim znamkam opravili analize, mastno zaslužili in šli domov. Kljub tej teoriji in visokim stroškom analiz, nikakor ne smejo biti oblika, barva in velikanska platišča vodila za izdelavo avtomobila.

nissan qashqai nas.

Nisem nostalgik ali ljubitelj debelih gum, saj imam rad stik s podlago, vendar nekakšna kmečka logika glede velikosti platišč mora pretehtati. 19-palčna platišča na vozilu srednjega cenovnega ranga (osnovna cena) so zame preveč, in verjetno tudi za lastnika, ki bo čez kakšno leto moral odšteti mesečno plačo za set gum.

Večja širina gum pomeni višjo porabo goriva in več hrupa izpod koles, ki je v kombinaciji s hrupom stranskih ogledal na karoseriji pošteno nadležen člen novega Qashqaija. Lepo in prav, da je križanec možat na prvi pogled, izraža moč ter eleganco, ampak v vetrovnik bi ga pa vseeno lahko potisnili pred lansiranjem in s tem prihranili večkratna pojasnjevanja zgodb ostalim sopotnikom. Ti se bodo peljali v spodobnem komfortu, žal pa je v prtljažniku še vedno premalo prostora za prtljago. Vseeno pa gre pohvaliti ergonomsko oblikovana prednja sedeža, razvita z NASA tehnologijo.

Čeprav je sedež zasnovan kot v raketoplanu, po principu ZeroGravityPosition, kot to imenuje NASA, pa je preostala tehnologija v Qashqaiju preobsežna. Voznik se enostavno zgubi v poplavi tehničnih pripomočkov, ki večkrat delujejo kontra ukazom. Tudi ekran na dotik je »biser« glede resolucije in kamere s 360 stopinjskim pogledom.

Pogled na cenik razkrije ceno 33 tisoč evrov, kar je zajeten kupček vijoličnih bankovcev, četudi imamo v nosu dizelski agregat in ta boljši paket opreme. Takšen avtomobil deluje v reklamnem videu in v očeh psihologa. Vsi tisti, ki pa ne nasedate marketingu ter psihološkim teorijam pa raje poglejte osnovne izvedenke križanca in nikar se ne zmenite za oznako X-Tronic, saj ne pomeni štirikolesnega pogona, kot sem sam na začetku sumil in se pognal v strmino.