V zavetrju fokusa. – Ford Fiesta 1.0 PowerShift

V primeru, da vam v baru med prijatelji zmanjka debate  pristavite gorečo baklo na karbid. Avtomatski ali ročni menjalnik? Nemudoma se bodo prijatelji ogreli in začeli na ves glas razglabljati v nedogled. Dobesedno.

Vsak teden se v novem testnem vozilu vprašam, ali mu namenjeni menjalnik pristaja. Če je menjalnik ročni me zanima ali je avtomobil ‘pretežak’ za takšno zasnovo menjalnika, ali je avtomobil namenjen potovalnim nalogam in umirjeni vožnji, ter bi zato bolje deloval v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom. V nasprotnem primeru, če se v avtomobilu znajde prestavna avtomatizacija, kot se je meni zadnja dva meseca, pa so zahteve druge. Ali je vozilo športne zasnove in bi se bolje peljal z ročico v roki,…

Med zadnjimi ‘avtomatičarji’ je v floto pripeljala Fordova Fiesta PowerShift, spojena z litrskim trivaljnim turbo motorjem EcoBoost. Kombinacija je fenomenalna, saj omogoča lahkotno drvenje po mestu kot lagodje na dolgih relacijah. Brezposelnost leve noge se na prvo žogo v malih avtomobilih zdi draga, saj menjalnik stane skoraj četrtino cene avtomobila, vendar poteza se kaj kmalu obrestuje.

Fiesta ne samo da dobro zgleda s posodobljenim gobčkom v stilu Aston Martina, se tudi dobro pelje, nudi komfort in tehniko večjega Focusa, je kvalitetno izdelana in cenovno dostopna. Z dodanim avtomatikom je odrasla kot Focus. V primeru, da nimate družine in ne potrebujete pet prostih sedežev vsake štiri sekunde, je Fiesta prava izbira za dve osebi z občasnim dodatkom.

Glede na to, da je Fiesta manjša in se zato klasificira kot majhno vozilo športne zasnove, bi moja tehtnica prevagala na stran ročnega menjalnika. Ampak, testna je imela eno posebnost. Opremo Individual, ki dvigne mestno mladenko v pravcato damo. Ugledna barva, dodatno obdelana notranjost, komfortni sedeži s izdatnimi bočnimi oporami, kup opreme in ogromen volan.

Takšnemu paketu pristaja PowerShift menjalnik.

Poraba goriva naj vas ne skrbi, saj so avtomatiki po novem pametnejši od nas ljudi. Fiesta je s PowerShiftom porabila dobrih sedem litrov goriva na sto kilometrov kar je v območju njenega 5-stopenjskega ročnega menjalnika. Pikolovcem se bo zdelo stikalo za ročno pretikanje prestav otroško, saj se gumbek s plus in minus nahaja na ročici menjalnika. Prav tako menjalnika ne moremo zablokirati v ročnem načinu, občasno pa se ušteje pri izbiri prestave.

Kakorkoli, sam bi vozil obe Fiesti, tako z ročnim kot z avtomatskim menjalnikom. Mogoče bi celo avtomatika nataknil na 1,6-litrski ST motor. Ali pa bi ga raje prestavil na dizelsko Fiesto. Opcij za nadaljevanje debate je na pretek.

 

Motor

Turbobencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 999 ccm, 74 kW (100 KM) pri 6.000/min, 170 Nm pri 1.400-4.000/min. Poraba goriva (EU) 5,9/3,7/4,5 l/100 km. CO2: 107 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Šeststopenjski samodejni menjalnik. Gume 205/40 R17 (Hankook).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 3,969 m, širina 1,722 m, višina 1,495 m. Medosna razdalja 2,489 m. Prtljažnik (normno) 290-974 l. Rezervoar: 45 l. Mase: prazno vozilo 1101 kg, dovoljena obtežba 529 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 180

Pospešek 0-100 km/h (s): 11,2

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,7

Osnovni model (1.25 Trend): 12.770 EUR

Testno vozilo (1.0 EcoBoost Titanium): 17.465 EUR