Dostopen dirkalnik. – Renault Megane RS Trophy 275

Prejšnji vikend smo se z družbo odpravili v bližnje mestece, ki je poznano predvsem po treh ‘kasarnah’, spodobno veliki tržnici, nekaj cerkvah in nepregledni množici deklet. Do destinacije smo imeli štiriurno vožnjo, ravno prav, da vržemo rundo ali dve avtomobilskih kart.

Večina moških smo to igro s kartami igrali v rosnih deških letih, ko smo o Ferrarijih, Lambotih in Aston Martinih le sanjali. Ali pa smo štirikolesne eksotike oboževali na stenskem plakatu v sobi. Vendar, kot sem sedaj opazil na poti v Banjo Luko, je ta igra precej ne ‘fer’. Namreč, neka stara kripa, ki tehta 480 kilogramov, ti z lahkoto spelje 2-tonsko limuzino s konjenico kanadske farme. Turbo ‘spaček’ z lahkoto pogoltne ameriškega mišičnjaka, slednji pa s svojimi ‘milijoni’ valjev, uniči bliskovito hitrega BMW-ja M4. Kje je torej poanta igre, če v njej zmagujejo nerealne količine?

Ob igri sem se spomnil na Megana RS, ki sem ga vozil malo po začetku leta 2015. Francoski ‘družinski’ dirkalnik je na trgu že od leta 2010. Tistega leta je RS premogel 250 ‘konjev’, z leti pa je avtomobil pridobil nekaj aerodinamičnih izboljšav ter predelav podvozja, in vpregel dodatne žrebce, najprej 15 in pred kratkim pa 25 ‘žrebcev’ več od originala. Renault Megane RS je nemudoma postal ljubljenec medijskih hiš, avtomobilističnih fanatikov ter najpomembneje, najhitrejši serijsko izdelan avtomobil s sprednjim pogonom, ki je zapeljal po Nürburgringu. Če ima to dirkališče za katerega kakšno merilo.

Z leti je na tržiče prišlo še mnogo konkurentov, ki so ponudili ‘vročo’ kombilimuzino z odbitimi odbijači, izpušnimi cevmi, strešnimi spojlerji ter ogromno količino moči. Ford Focus ST in po novem še RS. Opel Astra OPC, Seat Leon Cupra, Vokswagen Golf GTI, Alfa Romeo Giullieta QV,…celo Korejci so se lotili športnega oddelka s Kio Pro Cee’d GT. Japonci pa še vedno polnijo naslovnice s tehničnimi podatki, ki jih bo imela prihajajoča (že 5 let) Honda Civic Type R.

Najlažje bi zmagovalca izbral z igro avtomobilskih kart.

Trenutno bi to bil Ford Focus RS, vendar tega po novem žene štirikolesni pogon in nekako ne pride več v pošev. Torej ostaneta Opel Astra OPC ali pa Seat Leon Cupra. Ampak ta dva ‘pobalina’ sta vse prej kot čistokrvna dirkača, saj na prvi pogled zgleda, ko da so zanju več dela opravili oblikovalci kot pa inženirji ter testni vozniki. Ne pravim, da nista sposobna biti hitra, vendar nista tako prepričljiva na cesti kot Megane RS.

Enostavno še nisem vozil vozila s sprednjim pogonom, s katerim bi lahko odpeljal bilo kateri ovinek s kakršno koli hitrostjo. Megane RS je najboljši približek vožnji gokarta, čeprav sem do nedavnega trdil, da je to MINI Cooper JCW. Poleg tega pa ima 275 Trophy še posebnost – izpuh Akrapovič, sedeže Recaro in nastavljive blažilnike Ohlins, kar pa avtomobilske karte ne opisujejo, zato avtomobilov ne sodite po njih.

V primeru, da po vaših žilah teče kanček bencina in obožujete adrenalin vam bo ‘megica’ pisana na kožo. Ob dejstvu, da stane takšen rumeni dirkalnik dobrih 30 tisoč evrov, se podvizajte za nakup, saj so količine (zadnje) edicije Megana RS omejene.

 

Motor

Turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.998 ccm, 201 kW (275 KM) pri 5.500/min, 360 Nm pri 3.000/min. Poraba goriva (EU) 9,8/6,2/7,5 l/100 km. CO2: 174 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 235/35 R19 (Michelin M+S).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,263 m, širina 1,784 m, višina 1,459 m. Medosna razdalja 2,636 m. Prtljažnik (normno) 380 – 1.210 l. Rezervoar: 50 l. Mase: prazno vozilo 1.421 kg, dovoljena skupna masa 1.910 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 255

Pospešek 0-100 km/h (s): 6,0

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 8,7

 

Osnovni model (Megane 1.6): 12.590 EUR

Testno vozilo (Megane RS Trophy 275): 33.690 EUR