Brez besed. – Volkswagen Passat 2.0 TDI

Tedensko druženje z novim Volkswagnom Passat na poti v Ženevo lahko zapišem z enim stavkom, ki gre nekako takole. Volkswagen Passat je več kot dva tisoč kilometrov dolgo pot opravil prvorazredno ter blagodejno vplival na voznika kot tudi na ostale potnike v vozilu, z veliko mero prostora ter komforta.

Še več, med potjo je Passat postal evropski avto leta. Čudovito in povsem po naključju smo s Passatom potovali v Ženevo.

Tako kot gledamo drugače na osebo, ki pridobi povišanje v službi ali zaključi stopnjo izobrazbe, sem tudi na Passata pričel od prejemu prestižne nagrade gledati z vidika evropskega avtomobila leta. Z drugi besedami, postal sem kritičen in iskal dlako v jajcu. Oblika zunanjosti ima nove, a še vedno tipične ljudske linije, nižji sprednji del ter mogočen zadek v stilu modela Phantone.

Sprednji del je dobil razpotegnjeno kromirano masko, ozka svetila s tehniko halogen ali LED oziroma BiLED. Svetila v LED izvedbi so na voljo tudi na zadku. Primerno so Passata opremili še s stilskimi litimi platišči, ki so na testnem avtomobilu segla na 19-palcev. Zunanja oblika je torej odlična, z višjo stopnjo opreme pa se Passat spogleduje s predstavniki vozil iz višjih tako imenovanih, premium razredov.

V notranjosti so oblikovalci dodelali armaturno ploščo in ji implementirali vrsto detailčkov. Analogna ura, kromirane letnice, lakirane ploskve, usnjeni šivi…Odličen je tudi sredinski greben, ki skriva spodoben predal za drobnarije in še enega pod naslonom za roke. Kvaliteta uporabljenih materialov in končne izdelave je na nivoju perfektnosti. Zakaj? Ker so tudi malenkosti, kot so gumijaste ali tapecirane obloge v predalih ter predalčkih, ker je z LED trakci in diodami poskrbljeno za nočni ambient in najpomembneje – ni čričkov.

volkswagen passat 2.0 high 11

Vožnja na nivoju aristokratskih limuzin.

Za dejstvom stojim s praktičnim dokazom, saj brez vsakršnega napora opravil 12 ur dolgo pot in po njej imel še dovolj moči za pijačo v pubu čez cesto. Zasluge za udobje gre prepisati daljši medosni razdalji, ki temelji na platformi MQB in odličnim sedežem, ki so poimenovani ‘Ergo Comfort’, kar pomeni, da jih je vredno odkljukati na seznamu dodatne opreme.

Zaradi prej omenjene daljše medosne razdalje pa se na zadnjih sedežih lahko poležavajo še sopotniki, sploh če zadaj sedita le dva. Poleg tega je potniška kabina precej tiha, saj se na avtocesti potniki z lahkoto sporazumevajo. Do prtljažnega prostora se dobro dostopa. Slednji je škatlasto zasnovan, kar pomeni da ga obdajajo ravne ploskve in s tem je zlaganje bolj enostavno in preračunljivo.

Ustaljena dizelska klasika!

Klasična izbira za Passata je motor 2.0 TDI, ki proizvede 110 kW (150 KM) moči. Združen s kombinacijo šest-stopenjskega ročnega menjalnika je prava poslastica za potovanja. Mogoče bi se mu bolje podal samodejni menjalnik DSG, vendar tudi ročni preseneti s kratkimi natančnimi hodi, dobrim prestavnim razmerjem ter posledično ugodno porabo goriva, ki se je na potovanju gibala okoli 5,5 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Nikakor ne smem mimo izjemne dodatne opreme. Izjemni so Bi-LED žarometi, ki popolno osvetljujejo vozišče in desno stran vozne smeri. Svetloba je izjemna, zelo podobna dnevni, zato ni moteča ostalim udeležencem v prometu. Super izbira je radarski tempomat. ki mi je pomagal prevoziti vsaj 500 kilometrov poti in to brez samcatega spodrsljaja. Pogrešal nisem niti vzvratne kamere, parkirnih senzorjev, Multimedia, navigacije in tudi ne več-področne klimatske naprave.

V bistvu nisem našel niti ene napake ali stvari, ki bi jo na tem avtomobilu spremenil. Mogoče le to, da je preveč podoben staremu Passatu. Vendar, če pazljivo preiščemo skupne lastnosti, ugotovimo, da je novi v vseh pogledih izboljšan. Kot računalniški programi, ki posodabljajo nastavitve iz 1.0 na 2.0.

Ostal sem brez besed, saj me je prevzel še zadnji faktor. Cena. Za takšno limuzino kot sem jo preizkusil je potrebno iz denarnice potegniti dobrih 32 tisoč evrov, kar je v današnjem času res dobra kupčija.

Motor

Turbodizelski, štirivalnji, vrstni, 16 ventilov, 1.968 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3.500/min, 340 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 4,8/3,8/4,1 l/100 km. CO2: 106 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesni par, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 245/35 R19 (Continental M+S).

Podvozje in karoserija

Limuzina, 4 vrata, 5 sedežev. Dolžina 4,767 m, širina 1,832, višina 1,456 m. Medosna razdalja 2,791 m. Najmanjša razdalja od tal: 14,5 cm. Prtljažnik (normno) 586 l. Količina goriva: 66 l. Mase: prazno vozilo 1.475 kg, dovoljena obtežba 620 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 220

Pospešek 0-100 km/h (s): 8,7

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,5

 

Osnovni model (Passat 2.0 TDI Comfortline): 26.578 EUR

Testno vozilo (Passat 2.0 TDI Highline): 32.594 EUR