Za vrtec in delo. – Opel Vivaro 1.6 BiTurbo L1H1

Pomlad za pomladjo po končani kurilni sezoni preračunavamo porabljene količine kurilnega materiala in strošek obratovalnega obdobja.

Kurilno olje je dobilo negativen prizvok s strani okoljevarstvenikov in postalo popolnoma nezaželeno ob dvigu cen. Iskale so se alternative. Kako prihraniti in hkrati izboljšati učinkovitost gretja naših zadnjic.

Manjši ekološki in cenovni preskok predstavlja plin. Dokaj ugodna rešitev pa zna lastnike nepremičnin stati lepega izgleda okolice. Plinovod? Hja, vsi ne živimo v mestih, kjer so mnogi privilegirani še s toplovodom. Samostojne ali večstanovanjske hiše se grejejo na drva, katere pa je potrebno narediti (če želimo biti ekonomični). Poleg tega mora vedno biti nekdo doma, da vrže ‘pacl gor na ogenj’.

Na trgu so še možnosti ogrevanja s klimatsko napravo, črpalko zraka, kurjenje peletov ali sekance. Ogrevanje na pelete je dokaj popularna vrsta ogrevanja nepremičnin. Za to opcijo smo se odločili tudi pri nas doma in odkrito rečeno, zadeva odlično funkcionira. Naložba za peč se bo povrnila v štirih letih, saj okvirno stanejo peleti 50-odstotkov manj od olja. Prej smo na sezono porabili 2300 litrov olja, sedaj okoli 4 tone peletov.

Podobno kot z avti je s peleti.

Dražji so, boljši so. Pri tem mislim na kvaliteto, ki so brez primesi smol, lepil in ostale nesnage, ki lahko poškoduje peč in poveča količino umazanije, pepela ter zviša frekvenco čiščenja peči. Naša kurjava prihaja iz sosednje Avstrije, Pabst Peletes. Izkupiček? Čiščenje peči po koncu kurilne sezone in praznjenje ‘banke’ pepela enkrat na tri tedne. Fenomenalno, glede na to kakšne kritike slišim na pelete južnega in vzhodnega porekla.

Letos nam je pri transportu pomagal novi Oplov dostavnik Vivaro. Testni kombi je v prvi vrsti bil namenjen osmim potnikom (7+1), vendar se zadnji klopi enostavno odstranita in zato se Vivaro hitro prelevi v delovnega konja.

Čeprav gre po mojem mnenju bolj za evolucijo obstoječega vozila, se tokrat Vivaro pohvali z markantnimi oblinami, novimi tehnologijami ter varčnejšimi motorji. V notranjosti se opazi ‘rahlo’ sodelovanje z družbo Renault. Nekako mi je poznana instrumentna plošča, ekran na dotik, stikala klimatske naprave, volanski obroč…razen emblema in številk na števcu mi je že vse dobro znano. Kar sploh ni slabo.

Enotnost tukaj prepriča!

Bolj kot izvor in oblike številk so me prevzele praktične rešitve kot je držalo za telefon, velike odlagalne površine, predali…in ekran na dotik na dosegu roke. Pohvale vreden je novi 1,6-litrski dizelski motor z variabilno turbino, ki je z lahkoto v hrib vlekel 2,9 t skupne mase. Povrh vsega  je v povprečju spil 7 litrov dizelskega goriva.

Vsestranski kombi se na dnu A4 lista papirja konča s ceno dobrih 28 tisočakov, kar je konkurenčno v primeru, da vas ne zmotijo pomanjkljivosti kot so drsna vrata brez majhne linice za odpiranje (okna) in prosto nihajoči varnostni pasovi, katere bi že enkrat lahko nekam pritrdili, saj tako plapolajo že od leta 2006. V nasprotnem primeru je potrebno v žep seči veliko globlje.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.598 ccm, 103 kW (140 KM) pri 3.500/min, 340 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 7,2/5,0/6,2 l/100 km. CO2: 128 g/km.

Prenos moči

Pogon na  prednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 215/65 R16 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Kombi, 5 vrat, 7+1 sedežev. Dolžina 4,999 m, širina 1,956, višina 1,971 m. Medosna razdalja 3,098m. Prtljažnik (normno) 500+ l. Posoda za gorivo: 80 l. Mase: prazno vozilo 1.585 kg, dovoljena skupna masa vozila 2.900 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 180

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,4

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,5

 

Osnovni model (Vivaro 1.6 kombi): 21.850 EUR

Testno vozilo (Vivaro 1.6 BiTurbo kombi): 28.240 EUR