Mala raketa. – Renault Twingo TCe 90 Dynamique

Kar neverjetno je koliko Twingov prve generacije še vidimo na naših cestah. Kjer koli se pojavite z novim je v bližini vsaj eden, če ne dva stara…Avtomobil, ki je nastal pred dvajsetimi leti je še vedno zanimiv na pogled in očitno je tudi s takrat precej izzivalno inovativnostjo prepričal mnoge, ki mu še danes zaupajo.

Z drugo generacijo je bilo očitno nekoliko slabše. Njegova pojava morda ni bila tako prepričljiva, saj jih na cestah videvamo zelo malo. Zato pa je tretja generacija zopet pred veliko preizkušnjo. Tako kot pri prvi generaciji so se projekta lotili dokaj nenavadno in zopet precej provokativno. Twingo so namreč zasnovali s pogonom in motorjem zadaj. In to v časih, ko so še zadnji zadrti tradicionalisti kot sta na primer BMW ali Mercedes končno in le po tihem ter posredno priznala (začeli so namreč ponujati tudi avtomobile s prednjim pogonom!), da pogon zadaj morda le ni tako idealna rešitev, kot so to leta in leta zatrjevali ter prakticirali.

Twingo ima torej motorni in pogonski sklop skrit v zadku. Zato je prtljažnik že tako majhnega avtomobila še nekoliko manjši kot bi bil sicer. Vendar je treba po drugi strani priznati tudi to, da so kljub motorju v zadku še vedno zagotovili ker nekaj prostora za prtljago, ki ga sicer pri avtomobilih z motorjem zadaj sploh ni bilo. Res da je prtljaga nekoliko bolj na toplem kot sicer, sej se kljub izolacijski peni na dnu nekaj toplote z motorja vseeno prenaša tudi  v notranjost. Navaditi se je treba tudi zvoka motorja, ki tukaj prihaja od zadaj in ne od spredaj, kot smo večinoma navajeni. Ampak kljub svoji trivaljni zasnovi niti ni preveč moteč.

Če smo že začeli zadaj je najbolje tukaj tudi nadaljevati.

Odpiranje prtljažnih vrat, ki so v celoti steklena je mala uganka, dokler ne ugotovimo, da je gumb za odpiranje eno stopničko niže kot odprtina za dvigovanje. »Polica«, ki služi kot pokrov prtljažnega dela si imena polica ne zasluži, saj je le tanka prevleka, ki zgleda kot malo močnejši papir, je pa najbrž iz nekakšne sodobne plastike, ki kakšnih večjih obtežitev gotovo ne bi dolgo prenašala. Prav tako nekaj nezaupanja vlivajo velika steklena vrata prtljažnika. Pri odpiranju in zapiranju se v rokah zvijajo, s steklom pa vemo kako je…

Pojavi se rahel dvom a verjamemo, da so ga inženirji dobro preskusili tudi na »vzvojno« trdnost. Prtljažnik je s polovičnim zlaganjem naslonjal (zadaj sta namreč le dva sedeža) in distančnikom naklona v dveh stopnjah tudi praktično bolj uporaben kot bi bil sicer. Zložljiv pa je tudi sopotnikov prednji sedež kar je dobro za prevoz daljših predmetov. Edino kar bi gotovo pogrešali vozniki prvih Twingov je vzdolžno pomična klop, ki je po novem na žalost ni.

Manjši, a večji!

Kljub dejstvu, da je 10 cm krajši kot prvi Twingo je znotraj menda kar za 22 cm več dolžine. Kar je gotovo ena izmed prednosti novega Twinga. Notranja prostornost namreč, ki ji na prednjih dveh sedežih ni kaj oporekati. Tudi za dva krepka odrasla človeka. Ki tudi udobno sedita. Na zadnjih pa je treba vse skupaj vzeti kot dober kompromis. Tudi petero vrat je pri Twingu nekaj novega.

Z dostopnostjo torej naj ne bi bilo težav, še posebej ne pri prednjih vratih. Ampak zopet je treba vzeti odprtino zadnjih vrat kot »dober« kompromis. Tudi dno vozila in samo sedenje je nekoliko višje tako, da je preglednost nad okolico – vsaj naprej in vstran – dobra, nekoliko pa se zaplete pri pogledu vstran in nazaj, saj je sopotnikov integrirani vzglavnik (in ko je sedež pomaknjen bolj nazaj)  tako velik, da lahko zakrije kar lep del vidnega polja.IMG_0566

Voznikovo delovno okolje je obdano z dodatki v živahnih barvnih odtenkih, ki dobro razbijajo monotonost. Dovolj je odlagalnih predalov, tudi odstranljivih. Tisti pred sopotnikom je celo narejen kot »damska« torbica z oprtnikom. Ampak globoko dvomimo, da bi katera dama to res uporabila kot modni dodatek! Tudi ne vemo zakaj bi si ga torej naročili. In to za doplačilo 90 evrov!

Opremski paket je tokrat ponujal »klasični radio« (R&GO) in s tem povezano konzolo za priklop pametnega telefona. Avtomobil je namreč povezljiv in šele s telefonom in ustrezno aplikacijo ponuja tudi nekatere avtomobilske funkcije kot so denimo potovalni računalnik ali navigacija. Le ena narodnost se pojavi. Ko imate telefon nameščen na konzoli je večino tipk radia in zaslon zakritih!

Voznik bo najbrž pogrešal tudi merilnik vrtljajev.

Na nek način ga delno nadomešča svetovalec pravilnega pretikanja…Ima pa zato na voljo tempomat in omejilnik hitrosti in opozorilo za nenamerno prečkanje črt na voznem pasu. Opozorilnik deluje, a je uporabnost pogojna, saj velikokrat in marsikaj spregleda, pa tudi opozorilo je premalo glasno. Zato pa je toliko bolj uporabna pomoč pri speljevanju na klancu.

Ena boljših lastnosti je okretnost avtomobila, saj ima rekordno majhen rajdni krog. Obrne se tudi na precej manjših prostorih kot bi pričakovali. Manevriranje je tako olajšano, vrtenje volana pa kljub več zasukom ni naporno. Vodljivost je tudi pri večjih hitrostih dobra. Čeprav se bodo nekateri morda pritoževali. Vendar je tukaj treba upoštevati osnovno namembnost in velikost avtomobila. V osnovi je to majhen mestni avto, ki pa mu vožnja po avtocesti ne povzroča večjih problemov.

Tudi precej večje in veliko slabše vodljive avtomobile smo že vozili! Edino nad čemer se pri večjih hitrostih človek nekoliko zamisli je dolžina prednjega dela avtomobila. Tam pod kratkim plastičnim pokrovom se skrivajo le nekatere avtomobilske vitalne tekočine, hladilnik tekočin in nekaj pločevine, če ste tam pričakovali še prostor za prtljago, ga tam ni. In kar naenkrat se zavemo, da sedimo precej spredaj in da je v primeru trka tam precej malo prostora.

IMG_0618

Prehiter za svojo velikost?

Trivaljni turbo bencinski motorček je neverjetno živahen in poskočen. Deluje enako živahno tudi iz nizkih motornih vrtljajev in avtomobil pospešuje kar neverjetno hitro. Hitro doseže tudi večje hitrosti (po merilniku tudi 170 km/h!) Kot mala raketa! In takrat je lahko občutljiv tudi na bočni veter. Od tod pa tudi razmišljanje iz prejšnjega odstavka. Tudi na spolzkih cestah je vprašanje stabilnosti na mestu.

Na srečo elektronski ESP vseskozi budno nadzoruje in zaustavi (ne prepreči!) nenamerne zdrse. Ena zamera ESP pa le gre – ni izklopljiv. In kljub temu, da je avtomobil lahko »zelo hiter« se moramo vseeno nekoliko pritožiti tudi nad porabo goriva. Povprečje nad sedmimi litri ja za tako majhen (mestni) avtomobil vseeno nekoliko previsoko.

Kako bo novi Twingo prepričljiv bo vsekakor pokazal čas. In morda z novi časi prihajajo tudi drugačne zahteve ter navade voznikov. Upamo lahko, da bo tudi tokratna njegova drugačnost ena njegovih boljših lastnosti… Morda tudi neverjetna okretnost in prostornost…