Terenski ‘fičak’ – Fiat 500X 1.6 MJet Lounge

Številka 500 je kot kaže vroča roba. Prilepiš jo na mestnega malčka, na njegovo brezstrešno izvedbo, nato na družinsko kombilimuzino ter še na podaljšano kombilimuzino s sedmimi sedeži. In ker se številka dobro prodaja, jo prilepiš še na terenca. Za psihološki učinek pa dodaš črko X, ki v mislih gledalca pričara nekaj novega, brezmejnega.

Balkanci smo avtomobil hitro sprejeli za svojega in ga povezali s ‘fičkom’, čeprav številka 500 že v osnovi nima povezave z legendarnim ‘fičkom’ iz prejšnjih časov. Načeloma je ‘fičko’ nosil oznako Fiat 600. Kakorkoli, tradicija ostaja in tukaj je terenski ‘fičak’, katerega obliko so Torinčani zadeli v polno, saj so v 500X ujeli karakter male mestne legende. Fotografije avtomobilu delajo krivico, saj je v živo tisočkrat bolj hud v ‘mestni’ srajci.

Za pravo nastopaštvo je na voljo obleka Off Road. Obe liniji na zunaj združujeta modern kot retro oblikovalski stil, slednji pa s pridom prehaja v notranjost, ki je razgibana, lepo obdelana s kvalitetnimi materiali ter napolnjena s kopico moderne tehnologije.

Že dolgo časa nisem sedel v vozilu, ki bi ga obdajale kvalitetne tkanine. Sedeži so dobro zasnovani in lepi na ogled. Z blagom se ni skoparilo niti na vratnih oblogah, sredinskem grebenu…k pestri notranjosti pripomore barvitost dekorativnih plastik, oblikovna zasnova stikal, komand in instrumentne plošče.

500X ne skopari niti pri varnosti kot tudi ne pri ponudbi zabavne tehnologije. Vsi bombončki so odvisni od globine denarnice. Testni avto je razvajal z opremo Lounge, ki je denimo vsebovala sistem UConnect preko katerega je mogoče spremljati socialna omrežja in vremenske razmere.

Bolj kulski kot terenski!

Kljub terenskemu nastopaštvu tale ‘fičak’ ni kaj dosti terenski, saj 1,6-litrski dizelski agregat s 120 ‘konji’ v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, moč prenaša zgolj na sprednji par koles. Posrečena kombinacija pogona in agregata omogoča povsem lahkotna pospeševanja z mesta kot tudi višje potovalne hitrosti.

Preizkušen agregat se dobro odreže tudi na področju porabe goriva, saj na testu ni porabil več kot 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Kanček varnosti in malenkost več terenskih zmogljivosti bi seveda prinesel štirikolesni pogon, čeprav dvomim, da bi kdo imel srce brezkompromisno priganjati italijanskega lepotca čez drn in strn.

Pogon gor ali dol, dejstvo je, da se bo 500 ponovno prodajal. V veliki meri zaradi kultne oznake in nenazadnje tudi zaradi legendarnega videza zapakiranega v moderno karoserijsko izvedbo. Njegova težava je lahko le cena, ki z individualizacijo znatno poskoči. Sicer pa so kupci tega segmenta tega tako ali tako že navajeni.

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.596 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3.750/min, 320 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 4,7/3,8/4,1 l/100 km. CO2: 109 g/km.

Prenos moči

Pogon na  prednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 215/55 R17 (Bridgestone).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,248 m, širina 1,796, višina 1,608 m. Medosna razdalja 2,570 m. Prtljažnik (normno) 350 l. Posoda za gorivo: 48 l. Mase: prazno vozilo 1.395 kg, dovoljena skupna masa vozila 1.880 kg. Največja hitrost (km/h): 186 Pospešek 0-100 km/h (s): 10,5

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,6

 

Osnovni model (500x 1.6 Pop ): 16.990 EUR

Testno vozilo (500x 1.6 MulitJet Lounge): 27.480 EUR