Alternativa obrnjena na glavo! – Ford B-Max 1.5 TDCi Titanium

B-stebriček gor ali dol, danes je pomemben motor. Kupci radi varčujejo in vsak prihranjen evro pomeni lagodnejše življenje. Bi se s tem strinjal? Seveda da se ne bi, varčevanje je mučno, naporno, stresno in polno matematičnih seštevanj.

V roke ne potrebujem vzeti cenika in tehničnih specifikacij, da vam povem da je na papirju malenkost dražji dizelski agregat varčnejši, zagotovo je. A življenje ne poteka vedno na papirju, tam bi 1,5-litrski dizelski motor zagotovo kraljeval. V resnici pa je svet obrnjen na glavo.

Sicer svoje delo opravlja spodobno in z neko solidno porabo, a ko pobrskam po spominu vožnjo s katerim koli fordovim litrskim trivaljnikom mi na obraz prileze rahel nasmešek. Tega z dizelskim pač ne boste doživeli. Bencinska različica B-maxa bo sicer potrebovala nekaj več goriva, a bo odzivnost, moč in dinamika motorja zasenčila svojega kolega ki srka umazani dizel. Sam vem kako bi se odločil, vam pa bi predlagal, da se odločite na podlagi občutka v vožnji.

B-max bo na presenetljivo kratki razdalji, ne glede na izbiro agregata, ponudil ravno tako presenetljivo mero prostornosti. Dejstvo da mu manjka sredinski stebriček je po eni strani zanimivo in vam bo pred znanci dalo zagotovo nekaj kar jih bo čudilo, v praksi pa bo pomenilo tudi to, da so vrata težja in da je preglednost čez levo ramo za višje rasle nekoliko otežena. Ampak kdo v Sloveniji sploh spremlja promet čez ramo, ko zapusti avtošolo?

Drsna vrata in bencinski motor!

Definitivno pa sta drsni vrati sami po sebi velika prednost, sploh za tiste ki na zadnje sedeže poleg nakupov posedate tudi otroke.

Ne morem pa mimo tega, da v vse forde v zadnjih nekaj letih po neki čudi logiki radi tlačijo gretje vetrobranskega stekla. Spet gre za zadevo, ki je na papirju mamljiva. Mikro spirala greje prednjo prozorno površino in led bo izpuhtel v nekaj trenutkih. Že prav in res in super, ampak tistih parkrat na leto le podrgnite steklo, kajti v nasprotnem primeru boste vseh preostalih 345 dni pred seboj v bleščanju sonca in žarometov gledali nadležno špiralo. Ne hvala! Prihranite živce in 195 evrov.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.498 ccm, 55 kW (75 KM) pri 4.000/min, 190 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 4,8/3,8/4,1 l/100 km. CO2: 109 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Petstopenjski ročni menjalnik. Gume 205/55 R16 (Hankook).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,077 m, širina 1,751 m, višina 1,604 m. Medosna razdalja 2,489 m. Prtljažnik (normno) 318-1386 l. Rezervoar: 47 l. Mase: prazno vozilo 1307 kg, dovoljena obtežba 470 kg. Največja hitrost (km/h): 157 Pospešek 0-100 km/h (s): 16,5

Poraba goriva (l/100 km) : Testno povprečje:  6,1

Osnovni model (1.4 Trend): 16.370 EUR

Testno vozilo (1.5 TDCi Titanium): 18.410 EUR