Deja vu. – Mazda3 G120 Attraction

Takšen občutek sem že doživel. Večkrat. Mazdo3 sem vozil v obeh karoserijskih izvedenkah, z vsemi možnimi opremami in kompletno ponudbo motorizacije ter prenosa moči. No, na seznamu razen najmočnejši mi še manjka le najmočnejši benciner.

Torej, je Mazda3 G120 Attraction še vedno tako dober avtomobil kot pretekle preizkušene izvedenke? Nedvomno. Impresionira z obliko, odličnimi voznimi lastnostmi ter uporabnika navdušuje s kopico varnostne in zabavne opreme. Izbira 120 ‘konjskega’ bencinskega motorja je trojki pisana na kožo. Motor je dovolj poskočen in zmore porabiti izredno malo črnega zlata. Naložba v pregovorno varčen dizelski agregat je potrata denarja, saj razlike med njuno porabo skorajda ni.

Na sploh je trojka cenejša kot nemški predstavniki tega segmenta in prav tako ugodnejša kot korejska predstavnika, saj slednja izdelujejo v Evropi in zato nista nič kaj cenovno dostopnejša. Po drugi strani je trojka tudi zanesljiva in se bo definitivno v obdobju lastništva kvarila manj kot trenutno najbolje prodajan model tega segmenta. Slednjega primerek se proda vsakih 20 sekund in zdaj točno veste o katerem avtomobilu je govora. Mazda3 enostavno pomete s francoskimi konkurenti na področju voznih lastnosti, hkrati z obliko zasenči japonske antipatične predstavnike, ki še vedno živijo v letu 1939, kot večina njihovih voznikov. Očitno so ostali brez ideje, po tem, ko so iz proizvodnje poslali motor, ki v 15 milijonih primerkov niti enkrat samkrat ni zatajil.

Spopad s konkurenco?

Mazda3 ima tako rekoč samo enega neposrednega konkurenta, španskega zapeljivca Leona. Vendar ima vsak od njiju eno veliko napako, tako, da bo izbira temeljila na osebnih prioritetah. Seat Leon ne deluje v dežju, saj LED žarometi ne opravljajo svoje funkcije – osvetljevanje ceste. Mazda tega problema nima, saj vozi s ksenon žarometi, ki so po mojem mnenju še vedno boljši kot napredni svetilni sistemi. Je pa zato težava pri hitrosti nad 120 km/h, kjer Japonka postane neprijetno hrupna v potniški kabini. Škoda, predvsem za tiste, ki se držite avtocestnih omejitev.

Če zapisano postavim na tehtnico. Levo Leon, desno Mazda. V kolikor dajete poudarek visoki hitrosti vzemite Leona, če pa se vam večja prioriteta zdi varna vožnja ponoči v dežju, bo tehtnica prevagala v desno.

mazda3 g120 1

mazda3 g120 3

mazda3 g100 8

mazda3 g100 14

mazda3 g120 4

 

Motor

Bencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.998 ccm, 88 kW (120 KM) pri 4.000/min, 210 Nm pri 4.000/min. Poraba goriva (EU) 6,4/4,4/5,1 l/100 km. CO2: 119 g/km.

Prenos moči

Pogon na  prednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/45 R18 .

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,460 m, širina 1,795, višina 1,445 m. Medosna razdalja 2,700m. Prtljažnik (normno) 350 l. Posoda za gorivo: 51 l. Mase: prazno vozilo 1.280 kg, dovoljena skupna masa vozila 1.825 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 195

Pospešek 0-100 km/h (s): 8,9

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,8

 

Osnovni model (G100 Emotion): 13.990 EUR

Testno vozilo (G120 Attraction): 19.940 EUR