Razbojnik! – Opel Adam S

Adam še najbolj spominja na Minija, a je čas ko je bil mini majhen že davno za nami. Pravzaprav je Adam tisti, ki je zdaj tako kratek da se lahko zadnjega stekla skoraj dotakneš z roko. Stlačiti 150 konjev, pardon, 110 kilovatov v tako majhen prostor pa nedvomno pričara neko posebno vzdušje.

Pravzaprav je učinek bistveno večji kot sem pričakoval, predno sem dodobra pohodil vsako možno prestavo, in čeprav so notranje oznake S ukradene z angleške legende jim tukaj ne morem prepisati zamere, saj si jih zasluži.

Adam je v tej različici postal pravi mali razbojnik. Saj poznate tistega sosedovega četrtošolca, ki preganja vaške domače živali po ulici, cele dneve teka sem ter tja, kriči in razgraja. No, takšen je občutek v vožnji Adama. Daleč od tega da bi bil uglajen, daleč od tega da bi bil najboljši, a ima nek skrit čar, ki kliče po tem da pritiskaš z desno nogo na loputo za plin, ki povzroči bobnenje sesalnega kolektorja prisilno polnjenega mlinčka.

Z osemnajst palčnimi platišči je Adam S trd, a niti najmanj pretrd. Celota je dosti udobnejša od primerljivega športnega Megana RS, ki ga vsi postavljajo kot merilno palico v razredih vročih odsekancov.

Od slovenskih vasic do zelenega pekla!

Vožnja in ovinkarske sposobnosti ne bodo zadovoljile potrebe avtohtonih dirkačev. Občutek na volanu je preveč skop, da bi lahko rekel da gre za športnika. Ravno tako se ob vhodu v ovinek upira smeri vožnje in hitro je moč doumeti, da z njim ne bomo podirali hitrostnih rekordov, niti na Nurburgringu, niti okrog podeželskih cest.

opel adam s 11

Bo pa Adam blestel v hitrem šviganju po mestu in za sramotenje večine pozerjev ob prižigu zelenih luči. Vrhunski mestni razbojnik!

Opreme je v testnem primerku toliko kot v vseh večjih limuzinah in ničesar ne pogrešam. Nekaj te pa je seveda doplačljive in tudi če boste morali prodati vso srebrnino, ki jo imate doma, za nakup doplačljivih Recaro sedežev ne razmišljajte, ampak jih obkljukajte na seznamu dodatne opreme. Preprosto tako dobri so. Ne vem pa, če je vaša srebrnina v predalu vredna slabe tri tisočake, kot so cenjeni sedeži?

Navlaka, ki pokvari vzdušje!

Vsak seznam opreme je potrebno tudi za dobrobit udobja kdaj prikrajšati. Nujno se izognite paranoičnim parkirnim senzorjem. Kakorkoli se vam bodo v teoriji zdeli praktični, bodo v praksi ostali zgolj dobra teorija. Piskajo popolnoma v brez veze, motijo jih mušice in severni veter in deset metrov oddaljen tovornjak in avto od katerega vozimo stran,  na dež pa jih raje niti nisem peljal, da se jim ne bi zmešalo, ali pa meni. Sploh pa, zakaj bi jih potrebovali v avtomobilu velikem kot malce večji čevelj, pa verjetno poznam koga, ki ima večje čevlje in jih uspe spakirat v omaro.

Vse je strmelo k pravljičnemu koncu, a me je spotaknila cena. Triindvajset tisočakov je preveč, žal. Dobite slog, dobite posebnost, ki jo stežka najdete drugje, dobite vrhunski pritegovalec pogledov, ampak dobite za enak denar tudi Fiesto ST in Clia RS, ki pa sta po zmogljivostih v popolnoma drugem svetu, ampak pač ne tako kul na pogled. 19 in roka?

 

Motor

Turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.398 ccm, 110 kW (150 KM) pri 4.000/min, 220 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 5,3/3,6/4,2 l/100 km. CO2: 139 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/45 R18 (Pirelli).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 3 vrata, 4 sedeži. Dolžina 3,698 m, širina 1,720 m, višina 1,483 m. Medosna razdalja 2,311 m. Prtljažnik (normno) 170 l. Posoda za gorivo: 38 l. Mase: prazno vozilo 1.156 kg, dovoljena skupna masa 1.565 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 210

Pospešek 0-100 km/h (s): 8,5

Poraba goriva (l/100 km) Testno povprečje: 7,1

 

Osnovni model (Adam 1.2 Jam): 13.320 EUR

Testno vozilo (Adam 1.4T Slam): 23.089 EUR