Križanec Nr.1 – Nissan Qashqai 1.6 dCi 360°

To je Nissan Qashqai, ki je poznan kot začetnik segmenta križancev ali mestnih terencev. Povsem novega sem testiral oktobra lani, ki je bil v bistvu isti kot tale. Razen tokratne sive barve, je popolnoma enak modremu. No, platišča so drugačna.

Ampak ostalo je enako, le, da ima ta ročni menjalnik, ki je neopisljivo boljši od brezstopenjskega samodejnega menjalnika v ‘plavem’ Qashqaiju. Nudi ugodnejšo porabo goriva, nižjo nabavno ceno, cenejše vzdrževanje ter nemoteno vožnjo (hrup).

Motor je poznan, isti kot je bil v modrem. Dizel s 130 ‘konji’, ki so dovolj zmogljivi za voznike Qashqaija. Dinamični vozniki bodo izbrali drugi tip vozila, športniki pa bodo z videzom terenca povsem zadovoljni in jim bo zmogljivost vozila stvar preteklega tedna.

Tako kot lanski Qashqai, ima ta pet vrat, pet sedežev in volan. Potniška kabina je enaka, razen nekaterih dodatkov iz opreme 360°. Kamera s ptičje perspektive, ali povedano drugače – štiri kamere združijo sliko in zato lahko lažje parkirate. Vožnja bo bolj varna z nadzorom mrtvega kota, aktivnega zaviranja pred naletom in opozorilnika za nenadno zapustitev voznega pasu.

Bolj kot varnosti dodatki je pomembno to, da se Qashqai izjemno dobro pelje. Udobje – na katerega se zadnje čase pozablja pri snovanju avtomobila, je v Qashqaiju izjemno. Ob dobrem podvozju pa pomagajo neprijetne vibracije dušiti fantastični sedeži, zasnovani s pomočjo ameriške NASE.

Qashqaiju v bistvu nimam kaj dosti očitati.

Zgleda bolje kot njegova in dražja konkurenca. Ponuja komfort za pet oseb, z višjo oddaljenostjo od tal dopušča nekaj pustolovskega manevra, predstavlja ugoden nakup ter hvalevredno gospodarnost. Mogoče je malce skop prtljažni prostor glede na velikost vozila in slaba kvaliteta grafike kamer 360°. Nekoliko poimenovanje zgubi pomen.

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.589 ccm, 96 kW (130 KM) pri 4.000/min, 320 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 5,6/4,5/4,9 l/100 km. CO2: 129 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/45 R19 (Kumho).

Podvozje in karoserija

Privzdignjena kombilimuzina , 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,377 m, širina 1,806 m, višina 1,590 m. Medosna razdalja 2,646 m. Prtljažnik (normno) 430 l. Rezervoar: 55 l. Mase: prazno vozilo 1.577 kg, dovoljena skupna masa 2.005 kg. Največja hitrost (km/h): 190 Pospešek 0-100 km/h (s): 10,5

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,9

Osnovni model (Qashqai 1.2 DIG-T Visia): 20.170 EUR

Testno vozilo (Qashqai 1.6 dCi 360) 28.520 EUR