Nevidni bojevnik – Volvo V60 D4 R-Design

Med brskanjem po datotekah odkrijem mapo z imenom vozila, ki sem ga vozil v vrhuncu poletne sezone. Neurejene fotografije, nikakršnih specifikacij, manjka besedilo. Na avtomobil sem pozabil, kakor očitno nanj v fazi nakupa avtomobila pozabi velika večina kupcev.

Volvo je načeloma znamka, na katero ne moraš kar tako pozabiti ali jo spregledati, saj je bila ključna za nekatere spremembe v razvoju avtomobilizma. Varnosti pas, zračne blazine, asistenčni sistemi, avtonomna vožnja…njihov moto teži k varnosti, ki pa zna od časa do časa biti nezanimiva. Verjemite, sam se z njo poklicno ukvarjam. Ampak, varnost je pri Volvu z modernim Ikea dizajnom dobila čisto nov pomen, zato ne vem, zakaj še vedno na znamko pozabljamo.

V Sloveniji smo lastniki vozil zelo ozkogledi.

Nemec in daleč naokoli nikogar več. O Volvih še imamo posebej zanimivo mnenje, češ da so dragi za vzdrževanje, dosti spijejo in niso nič posebnega. In glede na miselnost, če ga nima sosed, ga najverjetneje ne bo imel nihče. Kar pa je po eni strani škoda, saj je V60 fantastična reč.

Če odmislim Ikeo, je avtomobil eden boljših v segmentu. Na področju varnosti pomete z nemško konkurenco, ki propagira vse možne sisteme na tisoč in en način. V Volvu sistemi so, in delujejo brezhibno, večino časa v ozadju, da jih voznik niti ne pogrunta. To je nekaj najlepšega, kar si voznik lahko želi. Kot vožnja s telesnim stražarjem.

Posodobljen agregat je varčen, izredno varčen. Slabih 200 ‘konjičev’ se preko 8-stopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na sprednji kolesni par, na kar se je potrebno navaditi, saj v nasprotnem primeru končaš v desnem jarku. Mogoče bi bilo potrebno malce popraviti diferencial ali urediti servo-mehanizem volana. Sicer pa, kdo bi sploh z Volvom divjal? V60 se rad pelje hitro, najbolj mu dišijo avtocestna križarjenja, vendar škripanje gum na križiščih ter prehitevanja v škarje niso stalnica voznikov švedskih vozil.

Tradicionalni minimalizem.

Kljub športnemu izgledu s paketom R-Design, družinski voz ne bo hitrejši. Zgleda bolj možato in meče kost raznim M, AMG in RS paketnim oznakam. Pridejo pa s paketom R-Design razmisleka vredni ergonomski sedeži. Preostala zasnova avtomobila je z nami že lep čas. Lebdeča sredinska konzola, številčnica na sredini grebena,…aja, nekakšna novost je digitalna instrumentna plošča, ostalo je bolj ali manj ostalo enako. Nespremenjeno.

Dobra stran Volva je torej ta, da redko menja oziroma posodobi model. Se pa bojim, da zaradi tega početja, posamezni modeli iz skandinavskih vrst postajajo nevidni bojevniki na avtomobilskem tržišču.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.969 ccm, 140 kW (190 KM) pri 4.250/min, 400 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 4,3/3,7/3,9 l/100 km. CO2: 116 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume 225/45 R19 (Bridgestone).

Podvozje in karoserija

Karavan, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,628 m, širina 1,865 m, višina 1,484 m. Medosna razdalja 2,776 m. Prtljažnik (normno) 430 l. Rezervoar: 67,5 l. Mase: prazno vozilo 1.685 kg, dovoljena obtežba 2.150 kg. Največja hitrost (km/h):225 Pospešek 0-100 km/h (s): 7,7

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,3

Osnovni model (V60 D2 Kinetic): 31.056 EUR

Testno vozilo (V60 D4 R-Design Momentum): 48.763 EUR