Na poti v »premium razred«. – DS3 BlueHDi 120 Sport Chic

DS 3 kot eden prvih avtomobilov iz nove Citroenove prestižne linije, ki je zapustila ustaljene tire (C3) že kar nekoliko dolgočasnega oblikovanja kljub svojim letom še vedno zanesljivo privablja poglede.

Od lansiranja na trg spomladi leta 2010 do danes so po celem svetu prodali ker lepo število primerkov DS 3. Medtem seveda niso stali križem rok ampak so ga opremili še z novim 6-stopenjskim samodejnim (robotiziranim) menjalnikom. Pridobil je žaromete s tehnologijo LED, nove THP motorje in nazadnje še nov šeststopenjski samodejni menjalnik. Lep dokaz, da se avto splača kupiti tik pred zamenjavo modela, ker je takrat končno dodelan in opremljen z vsem potrebnim…

DS je uradno postala samostojna tržna znamka 1. junija 2014.Opuščanje imena je najbrž malce dolgotrajnejši proces zato na testnem primerku na pokrovu prtljažnika še vedno zasledimo napis matične znamke. In ga tudi ne mislijo povsem skrivati, saj Citroen na teh modelih le jasno kaže svojo ambicijo kako francoske avtomobile ponovno popeljati med znamke višjega razreda.

Premium razred.

DS 3, ki je seveda nastal iz modela Citroen C3, se na pogled precej razlikuje od svojega bližnjega sorodnika. To je bil namreč tudi osnovni namen. Ustvariti vozilo, ki bo izstopalo iz povprečja in s tem nadaljevalo tradicijo, ki jo so jo pri Citroenu s prestižnim modelom DS začrtali že pred davnimi 60 leti. Nedvomno pritegne pozornost dvobarvna zunanjost in mimogrede, enake (sive) barve kot streha je tudi okrasni del na ključu.

Z belo »perlo« sta dobra kombinacija. Svoje doda še nekaj kromiranih delov, močno zatemnjene šipe in B stebriček trikotne oblike, grafika s silhueto mesta na zadnji stranski šipi pa naj bi jasno nakazovala uporabnost in namen tega avtomobila.

IMG_5378

Pokončne LED dnevne luči markantno zaznamujejo prednji del, prav tako pa po podrobnem pregledu opazimo LED elemente v žarometih (zasenčene luči) s katerimi so po  novem opremili te avtomobile. Tukaj so celo brez doplačila kot del paketa opreme, tokrat najdražjega na ceniku. Združili so jih s ksenonsko tehnologijo, ki še vedno predstavljajo nezasenčen svetilni snop.

Kakorkoli že, pomembno je da kombinacija deluje in ponoči odlično služi svojemu namenu. Svetilnost in osvetljenost cestišča sta prav gotovo med boljšimi lastnostmi in nočna vožnja je lahko tudi prijetnejša kot si nekateri predstavljajo. Tudi osvetlitev zadnjega dela je nekoliko posebna saj so zadnje luči oblikovali tako, da ustvarjajo globinski, tridimenzionalni učinek, kot da izginjajo nekam globoko v zadnja blatnika.

Všečno zunaj in znotraj!

V notranjosti avtomobila prevladuje črnina. Črne so obloge, sedeži in celo strop. Morda res deluje prestižno, lahko pa tudi preveč temačno. K sreči je vsaj nekaj armaturne plošče obloženo z nekaj bolj »tople« sivine, nekaj je tudi kroma in aluminija (pedala!). Nekakšna kombinacija športnosti in prestiža, bi lahko rekli. No, sedaj je tudi tisti naziv opreme (Sport Chic) morda bolj razumljiv. Odlična sta prednja sedeža, tako ergonomsko kot na pogled in glede na to, da sta usnjena so jima k sreči dodali tudi ogrevanje za mrzle zimske dni.

Glede na to, da je DS 3 tri-vratna različica je odlična lastnost sedežev tudi ta, da se pri premikanju za dostop do zadnje klopi vračata v prvotno nastavljeni položaj in jih ni potrebno vedno znova nastavljati. Voznik bo zadovoljen z merilniki, ki s prijetno in dobro berljivo grafiko na sredini jasno prikazujejo hitrost, na stranskih dveh pa vrtljaje in informacije potovalnega računalnika. Jasno in pregledno. Velik osrednji zaslon na sredini armaturne plošče omogoča pregled nad vsemi nastavitvami avtomobila hkrati pa je tudi večopravilni prikazovalnik: potovalni računalnik, navigacija, vzvratna kamera…

In najslabši del med vsemi je prav prikaz vzvratne kamere, ki je pravzaprav ponoči le pogojno uporabna, saj je takrat na zaslonu v glavnem »tema«. K sreči je tu še plan B – namreč še ultrazvočna tipala, ki pri vzvratni vožnji pomagajo z zvočnim opozorilom. In če je ostala oprema še nekako v sodobnih trendih, pa je nekoliko »retro« radijski sprejemnik z majhnimi in slabo berljivimi tipkami, kar je glede na čas nastanka avtomobila tudi razumljivo.

IMG_5395

Manjka ženska prefinjenost!

Vožnja z DS 3 je lahko uživaška, saj je dizelski agregat dovolj zmogljiv za dinamično vožnjo, dovolj čvrsto pa je nastavljeno tudi podvozje, ki daje občutek stabilnosti in dobre vodljivosti. Pravzaprav spada med tiste nekoliko »trše« avtomobile. Tudi volanski mehanizem je dobro odziven. Le pedal sklopke zna biti presneto trd. Kar občutimo predvsem pri pogostih mestnih vožnjah. In temu naj bi bil avtomobil namenjen!? Nežnejši spol s tem prav gotovo ne bo preveč zadovoljen.

Zna biti pa zanimivo za dirkaško nastrojenega družinskega očeta. Pogosto pretikanje lepo uglašenega menjalnika sicer ni težavno, je pa treba pri nižjih vrtljajih včasih večkrat poseči po prestavni ročici saj motor v vrtljajih pod 2000 (še) ni preveč odziven. Se pa oddolži potem, tako s solidnimi zmogljivostmi kot z zmerno porabo goriva. Kljub temu, da obljubljene tovarniške porabe še zdaleč ne dosega! Je torej nekakšna ugodne kombinacija med učinkovitostjo in ekonomičnostjo.

Lastovka!

DS 3 linija, kljub nekaterim malce »zastarelim« detajlom opravičuje svojo ekskluzivnost saj s svojo dinamično obliko in posrečenimi barvnimi kombinacijami zagotovo pritegne marsikateri pogled in vzbudi zanimanje. V poplavi oblikovno dolgočasnih in na videz zelo podobnih vozil je prava popestritev.

DS 3 je kot prva lastovka, znanilka nekega novega obdobja pri Citroenu. Prinesla je pomlad in glede na odzive bo pomlad kar trajala. Očitno je nekaj izzivalnosti, drugačnosti in svežine prijetna popestritev. Koliko je tu premium in koliko luksuza je seveda že drugo vprašanje. Ampak po besedah priznanega oblikovalca je luksuz le subjektivna kategorija odvisna predvsem od časa. »Luksuz« so namreč zelo zaželjene, redke stvari po katerih je veliko povpraševanje. Katere so, pa je predvsem odvisno od časa v katerem živimo…

 

Motor

Turbodizelski, štirvaljni, vrstni, 16 ventilov, 1560 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3.500/min, 270 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 4,4/3,2/3,6 l/100 km. CO2: 94 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 205/45 R17 V (Michelin Exalto).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 3 vrata, 5 sedežev. Dolžina 3,948 m, širina 1,715 m, višina 1,483 m. Medosna razdalja 2,452 m. Prtljažnik (normno) 285/980 l. Rezervoar: 46 l. Mase: prazno vozilo 1165 kg, največja dovoljena skupna masa 1598 kg, dovoljena obtežba 433 kg, priklopnik z zavoro/brez: 1150/570 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 190

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,5

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,9

 

Osnovni model (DS 3Chic PureTech 82): 15.120 EUR

Testno vozilo (DS 3 BlueHDi 120 Sport Chic): 24.810 EUR