»Večprostornost« – Citroën Berlingo Multispace 1,6 BlueHDi 100 S&S

Rok trajanja je pri gospodarskih vozilih, kar Berlingo v osnovi tudi je, precej daljši kot pri drugih avtomobilih, namenjenih predvsem osebnemu prevozu. Preobrazba iz gospodarskega vozila v osebni avtomobil pa včasih niti ni tako težka, kot se sprva lahko zdi. Le pravilnega recepta se je treba držati.

Dodati je potrebno šipe in določeno število sedežev, poskrbeti za prijetno notranje oblazinjenje in obloge, poskrbeti za ustrezno (boljšo) zvočno izolacijo ter dodati nekaj sodobne opreme. In, glej ga dostavnika v potniški preobleki! Eden izmed takšnih dokazov je prav Berlingo, ki ga na cestah srečujemo že kar lepo število let, natančneje od leta 1996. In če ga pogledate po zadnji prenovi, ki jo je doživel letos tudi kakšnih drastičnih in velikih sprememb ne boste opazili.

Še vedno je osnova škatlasta oblika z velikim ter prilagodljivim prtljažnim prostorom ter prav tako z velikim in prostornim potniškim delom. Odvisno kaj bolj potrebujemo. Višina avtomobila zagotavlja visok strop in posledično precej več prostora v notranjosti. Omogoča tudi višje sedenje in s tem boljšo preglednost nad okolico. Idealen recept, za tiste, ki si avtomobil želijo prostorsko kar najbolj izkoristiti. Seveda pri tem nekoliko trpi estetika, ampak pri takšnih kompromisih jo je treba že na začetku odmisliti. Za to imajo pri Citroënu druge avtomobile…

Multispace je dobil nov obraz

Nove luči, nove odbijače, novo masko in seveda nove, modne LED dnevne luči. Zadaj pa ime izpisano na robu prtljažnega pokrova namesto na sredini. In to je to! Ste pričakovali kaj več? Saj smo že na začetku dejali, da imajo precej daljši rok trajanja… Seveda pa vse ni samo v izgledu. Mnogi se namreč pri avtomobilih kot je Berlingo na to kratko malo požvižgajo. Povsem dovolj jim je, da je avtomobil praktično uporaben. Prtljažnik je že v osnovi ogromen (675 L), polica v njem pa tudi, ampak je vsaj dovolj trdna.

Dvižna vrata so sicer nerodno velika, a lahko odpiramo tudi samo stekleni del. Sedeži so posamično zložljivi in tudi odstranljivi tako, da lahko popolnoma raven prtljažni del izkoristimo v celoti. Menda je prostora kar za 3 kubične metre! Zložljiva sta tudi naslona voznikovega in sopotnikovega sedeža. Sopotnikovega za prevoz daljših tovorov, za voznikovega pa si lahko sami izmislite kakšen pameten razlog…  Le višina strehe je lahko nekoliko varljiva, saj kar precejšen del ob robovih zavzame odpiralni mehanizem drsnih vrat. So pa zato drsna vrata zelo uporabna ne ozkih parkiriščih, le pri zapiranju mora biti dovolj moči v rokah.

IMG_7882

Ni slutiti gospodarskega porekla.

Seveda je v današnjih časih precej pomembna tako motorna izbira, predvsem v smislu porabe goriva, kot oprema v obliki sodobne elektronike. Sicer se slednja  mnogokrat izkaže kot pogojno uporabna, ampak vseeno mora biti. Tako so Berlingo opremili s sodobnim zaslonom, na dotik seveda, prek njega pa upravljamo z večino bolj ali manj uporabnimi avtomobilskimi funkcijami. Koledar ali kalkulator imate najbrž tudi kje drugje, na kakšni drugi elektronski napravi, če pa ne je to sedaj lahko tudi v Berlingu.

Telefonski »modri zob« in navigacija sta skoraj že nepogrešljiva dela opreme, na razpolago je tempomat z omejevalnikom hitrosti, vzvratna kamera in parkirna tipala pa skrbijo za lažje manevriranje. Ogrevanje in klimatizacija sta na srečo še vedno samostojna enota. Prednja sedeža sta dovolj udobna tudi na daljših vožnjah, žal pa ni mogoče pohvaliti sicer enostavnih merilnikov. Večino časa so zaradi odseva dnevne svetlobe slabo berljivi.

Enostaven in nenaporen.

Berlingo se seveda s kakšnimi voznimi presežki sicer ne more prav hvaliti, je pa povsem solidno obvladljiv, vodljiv in okreten avtomobil. Lahko bi rekli enostaven in nenaporen. Pogonu je tokrat služil povsem soliden dizelski agregat srednje moči in povsem spodobne porabe goriva. Oznaka BlueHDi pomeni, da gre za zadnjo generacijo najbolj varčnih motorjev, ki za čistost izpuha skrbijo tudi z dodatkom Adblue. Po pravilu bi morala količina zdržati vsaj za 20.000 km, a ga je tokrat nekaj zmotilo že po prevoženih 6000 km. Na srečo je zagorela le opozorilna oranžna lučka, ki pa vseeno zahteva kontrolo na servisu!

Povezan s petstopenjskim menjalnikom je motor zadovoljivo poskočen in prožen predvsem pa primeren za bolj umirjeno vožnjo. Tudi mestna okretnost mu ne predstavlja problemov. Z obremenjenim vozilom na daljših avtocestnih odsekih in še posebej v klance pa bi si najbrž zaželeli nekaj več… Ampak večina voznikov Berlingov se bo prav gotovo strinjala, da prostornost in praktičnost odtehtata tudi takšne prebliske.

 

Motor

Turbodizelski, štirvaljni, vrstni, 16 ventilov, 1560 ccm, 73 kW (100 KM) pri 3.750/min, 230 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 5,1/3,9/4,2 l/100 km. CO2: 112 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi. Petstopenjski ročni menjalnik. Gume 215/55 R16 V (Michelin Primacy).

Podvozje in karoserija

Enoprostorski kombi, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,380 m, širina 1,810 m, višina 1,862 m. Medosna razdalja 2,728 m. Prtljažnik (normno) 675/3000 l. Rezervoar: 60 l. Mase: prazno vozilo 1449 kg, največja dovoljena masa 2060 kg, dovoljena obtežba 611 kg, priklopnik z zavoro/brez: 1300/720 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 162

Pospešek 0-100 km/h (s): 12,4

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,7

Osnovni model (Berlingo VTi 95): 14.910 EUR

Testno vozilo (Berlingo Multispace 1,6 BlueHDi 100 S&S Shine: 24.020 EUR