Švicarski nož. – Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 HSE

Ta avtomobil je v bistvu edini avtomobil, ki ga boste kdajkoli potrebovali v svojem življenju. Tako so dejali inženirji na premieri naslednika Freelanderja, da je Discovery Sport avtomobil, ki bo ugodil vsem zahtevam.

Vse različice v enem vozilu, je to mogoče?

Na kratko, ja. Discovery Sport je trendovski terenec kompaktnih mer, a obenem ponuja prostor za sedem člansko družino. Obljublja kopico varnostne opreme, med katero spada tudi zračna blazina za zaščito pešcev na pokrovu motorja, vendar njegove motorne specifikacije izdajajo dinamično vozilo. Oblikovno Discovery sodi v mesto, ampak odličen štirikolesni pogon vas bo pripeljal na kraj, kjer avtomobila prej še ni bilo. Ne glede na težavnost zastavljene naloge, sem mnenja, da ‘Britanec’ ne bo vrgel puške v koruzo.

Torej lahko z Discovery Sport zapeljem kamorkoli. Tudi v vodo?

Ljudje kupujejo Land Roverja z razlogom, da pridejo kamorkoli želijo in z njim sprostijo svoje avanturistične potrebe. Discovery Sport ni izjema. Ostaja zvest tradiciji in s svojim enostavnim sistemom Terrain Response omogoča podvige voznikom brez posebnega predznanja terenske vožnje. S pritiskom puščic izberemo pravo sličico glede na vozne razmere, ostalo delo pa prepustimo elektroniki, ki pozorno nadzoruje oprijem in dodaja moč tistemu kolesu, ki jo najbolj potrebuje. Voda? Do 60 centimetrov globine se potopimo brez težav. Le pazite na vstopni in izstopni kot.

Marljivi delavec v poslovni obleki.

Discovery Sport je prikrojen uporabniku, čeprav zunanji videz daje drugačen vtis. Vzdolžno pomična druga sedežna vrsta, s katero je mogoče povečati že tako zajeten prtljažni prostor. Električno odpiranje prtljažnih vrat, zlaganje sedežev druge in tretje vrste s pomočjo elektrike. Še na vlečno kljuko ni potrebno misliti, saj je vedno z vami. Pritisk na gumb in na vikend se pelje še konj. Skrb za preobremenitev terenca je odveč, saj 2,2-litrski dizelski motor s 190 ‘konji’ čisto zadovolji tovornim potrebam. Pohvali se z odličnim navorom v nizkih obratih in solidno zmogljivostjo. Kljub temu pa ne porabi veliko goriva, če k masi vozila prištejemo še vprego.


Hotel na ljubljanskem barju.

Vožnja v ‘Britancu’ je udobna, ne glede na vozno podlago. Cesta, trava, makadam, blato ali voda, povsod je Discovery Sport doma. Prijetno vožnjo zaokroži odlična zvočna izolacija, ki deluje tudi pri višjih hitrostih. Mogoče bi lahko za odtenek bolje zadušili hrup iz motornega prostora.

V notranjosti vozila je vse tako kot mora biti. Poudarek je na funkcionalnosti in kvaliteti materialov. Posamezni elementi na armaturni plošči in po kabini so lepo izdelani, vendar ne preveč nakičeni. V oči padejo detajli kot so vrtljiv gumb menjalnika, ambientne lučke na dotik, diamantki v instrumentni plošči in grafična podoba aplikacij na osrednjem zaslonu. Big Ben za nastavitev časa, London Eye za iskanje znamenitosti, rdeča telefonska govorilnica za povezljivost s telefonom… Detajlom ni konca.

Discovery Sport ima odlično ergonomijo sedežev, mnogo predalov za shranjevanje drobnarij in vrsto pametnih rešitev. Zraven vsakega sedeža je nameščen USB polnilna enota, s čimer so lahko vsi prisotni v vozilu super socialni na svojih pametnih telefonih in tablicah. V skladu z moderno tehnologijo pa je ‘Disco’ pod kamerami, ki olajšajo vožnjo po terenu ali v mestu, saj delujejo tudi med vožnjo.


Multipraktik?

Land Rover Discovery Sport me spominja na švicarski nož z njegovo neizmerno uporabnostjo in prilagodljivostjo. Podobno kot švicarski nož, je tudi Discovery Sport zasnovan, da zapolni vse vrzeli uporabnosti. In veste kaj, ‘Disco’ ne opravi dobro samo nekaj zastavljenih nalog, ampak se v vsaki posamezni nalogi odlično izkaže. V bistvu je edini avtomobil, ki ga boste kdaj koli potrebovali.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 2.179 ccm, 139 kW (190 KM) pri 3.500/min, 420 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 7,1/5,5/6,1 l/100 km. CO2: 161 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon, Devetstopenjski samodejni menjalnik. Gume 235/60 R18 (Bridgestone M+S).

Podvozje in karoserija

Karavan, 5 vrat, 7 sedežev. Dolžina 4,599 m, širina 2,173 m, višina 1,724 m. Medosna razdalja 2,741 m. Prtljažnik (normno) 479 l. Rezervoar: 65 l. Mase: prazno vozilo 1.765 kg, dovoljena obtežba 2.150 kg.

Vstopni kot: 25 stopinj, Prehodni kot: 21 stopinj, Izstopni kot: 31 stopinj.

Globina vodne ovire: 600 mm

 

Največja hitrost (km/h): 188

Pospešek 0-100 km/h (s): 8,9

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  8,8

 

Osnovni model (LR Discovery Sport TD4 150 Pure): 39.880 EUR

Testno vozilo (LR Discovery Sport SD4 HSE): 65.260 EUR